English Version
English

دانایی به سواد نیست، به تمدن نیست

دانایی به سواد نیست، به تمدن نیست

سلام دوستان سمیه هستم همسفر:
میزان دانایی به سواد نیست، به تمدن نيست باید انسانی اندیشید، سواد یا میزان تحصیلات مهم است اما نشانه دانایی نیست، با مثلث دانایی (تفکر، تجربه و آموزش)، می‌توان به قدرت تشخیص ماهیت خواسته‌ها در هر لباس و فرمی رسید. دانایی موثر درون مثلث دانایی قرار دارد.
فردی که به دانایی رسیده باشد هیچ گاه نمی‌گوید داناست بلکه دانسته‌هایش را با تفکر به اجرا می‌گذارد و از ضد ارزش‌ها دور و به سمت راستی و درستی حرکت می‌کند.
به عبارتی مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید، مسیر کنگره۶۰ و آموزش‌های جهان‌بینی‌اش همه برای تغییر نگاه و عملکرد اعضا از تاریکی، درد و رنج به سوی روشنائی، شادی، صلح، آرامش و آسایش با فرمانبرداری از فرامین الهی و اجرای آنهاست.
به امید اجرای دانسته‌هایی که منشا آن‌ها تفکر، آموزش و تجربه باشد.

سلام دوستان الهه هستم یک همسفر:
دستور جلسه این هفته "دانایی ودانایی موثر" می‌باشد.
باید بگویم دانایی و دانایی موثر همان جهان‌بینی که من در کنگره ۶۰ یاد گرفتم. کلمه دانایی از دانستن و فهم انسان می‌آید.
من اوایل فکر می‌کردم هر انسانی که لباس شیک و  گران قیمت بپوشد و سواد بالایی داشته‌باشد انسان دانایی است. اما از روزی که با کنگره آشنا شدم فهمیدم دانایی و فهم انسان نه به لباس و نه به مدرک تحصیلی و نه به میزان دارایی اوست.
انسان دانا کسی است که اول برای هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، ابتدا درست تفکر می‌کند و در مورد آن کار تحقیق و بررسی می‌کند با انسان‌های عالم مشورت کند.ولی در آخر خودش تصمیم می‌گیرد و کارش را درست انجام می‌دهد. اگر زمانی هم به خواسته‌اش نرسید از زمین و زمان شاکی نیست و این را قبول دارد که تقدیر اوست.
انسان دانا اول فکر می‌کند بعد حرف می‌زند من در کنگره یاد گرفتم که مثلث دانایی سه ضلع دارد 《تفکر،تجربه،آموزش》 اگر ما این سه ضلع را عملی کنیم به نفس مطمئنه می‌رسیم و قطعا در کارهایمان موفق خواهیم شد و این آموزش را من مدیون کنگره ۶۰ هستم؛ با آموزش جهان‌بینی خیلی از چیزهایی که برایم در زندگی مجهول بود، در کنگره برایم نمایان شد.

سلام دوستان محدثه هستم یک همسفر:
قبل از هر چیزی خداوند را شاکرم که اذن ورودم را به کنگره داد و برای داشتن معلمانی که در جهان پیدا نمی‌شوند.تا من محدثه از آن‌ها یاد بگیرم و دانایی خودم را بالا ببرم و به آن دانایی موثر برسم.
وقتی از دانایی جایی بحث می‌شد من فکر می‌کردم دانایی و سواد فقط برای کسانی است که  تحصیلات بالایی دارند و فکر می‌کردم منی که سواد کمی دارم چیزی نمی‌دانم، تا اینکه با کنگره آشنا شدم.
جناب مهندس می‌فرمایند: 《دانایی به سواد نیست به تمدن نیست.》
متوجه شدم اگر بخواهم به آن دانایی و سواد برسم وقتی که وارد این مکان مقدس شدم با خدمت کردن، به حرف‌های راهنما گوش دادن، یا سی دی نوشتن، در مسیر درست بودن، آن موقع به آن دانایی می‌رسم اگر این کارها را عملی نکنم به  دانایی موثر و مفید نمی‌رسم و اگر مسافر من در کنگره سفر می‌کند من باید به آن دانایی برسم که با او با ملایمت و با عشق رفتار کنم تا مسافرم سفرش را به خوبی تمام کند و به رهایی برسد. اگر دانایی در من باشد و این موارد را عملی کنم زندگی خودم را به روشنایی سوق می‌دهم‌.

 

ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .