English Version
English

به فرمان مرزبانان بودن باعث پیشرفت شعبه می‌شود

به فرمان مرزبانان بودن باعث پیشرفت شعبه می‌شود

جلسه دوم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰، نمایندگی قوچان با استادی ایجنت همسفر محبوبه، نگهبانی همسفر طاهره و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه «هفته ایجنت و مرزبان» ساعت ۱۶:۳۰ روز پنج‌شنبه ۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است 

خداوند را شاکر سپاس‌گزارم که توفیق خدمت در این جایگاه را به من عنایت نمود تا بر مبنا خدمت آموزش بگیرم 

(((دستور جلسه هفته ایجنت ومرزبان است)))

ابتدا سپاس‌گزارم از بنیان کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس وخانواده محترم‌شان که این بستر را فراهم نمودند تا در کنار شما عزیزان آموزش بگیرم و زنگی‌مان سر شار از آرامش صلح ودوستی باشد .

ما در نوشتار کنگره ۶۰ می‌خوانیم که کنگره یک سازمان مردم نهاد است و توسط خود اعضا اداره می‌شود این به این معناست که کسی که خدمتی را انجام می‌‌دهد تفاوتی با دیگران ندارد بلکه فقط مراحل درمان را گذرانده است (جسم وروان) و بر معیار عمل سالم ،جایگاهش ارتقا پیدا کرده و امروز در جایگاه فعلی به سر می‌برد اما در مورد تاریخچه مرزبانی ،اینکه این جایگاه چگونه شکل گرفت؟

در نوشتار کنگره ۶۰ چیست به این مطلب برخورده‌ایم که کنگره ۶۰ حرکت خود را از سال 1378 آغاز کرد .

اما بنیان کنگره در آن زمان تنها بودند ولی به مسیری که در آن قدم گذاشتند اعتماد وایمان کاملی داشتند لذا با قوت گرفتن از قدرت مطلق کار خویش را آغاز نمود مسلما در سال‌های ابتدایی تشکیلات به این شکل نبود 

اما جناب مهندس ذره ذره افراد را از دل تاریکی خارج نمودند و با آموزش‌هایی که به اعضا دادند آن‌ها را برای رشد سیستم در جایگاه‌های آماده کردند ؛ در سال 81 اولین گروه مرزبانی شکل گرفت قبل از اینکه تعداد شعب افزایش یابد تنها دو شعبه آکادمی و انقلاب فعالیت داشتند ولی بعد از افزایش شعب جناب مهندس طرحی را به شورای دیده بانان ارائه نمودند بر مبنای تشکیل لژیون مرزبانی و اولین لژیون مرزبانی در همان سال فعالیت خود را در شعبه انقلاب آغاز نمود 

دیده‌بانان بر فعالیت مرزبانان نظارت دارند ولی با افزایش شعب نظارت از عهده ایشان خارج می گردد لذا طرحی مطرح شد که یک نفر که سابقه بیشتر در شعبه دارا بود به عنوان(( ایجنت. )) انتخاب گردد تا وظیفه نظارت بر مرزبانان را به عهده بگیرند.

در جزوه شرح وظایف ، وظایف مرزبانان اجرا و حفظ قوانین و حرمت کنگره ۶۰ است و لازم است تا شخصی بر کار مرزبانان نظارت داشته باشد بنابراین جایگاه ایجنتی به این شکل تعریف شده و ایجنت راهنما مرزبانان در نظر گرفته شد .

از نظر من ایجنت موفق کسی است که در کار مرزبانان دخالت نکند فقط ناظر بر عملکرد آن‌ها باشد و بالاخره هر کس در هر جایگاهی ممکن است اشتباهی داشته باشند ولی بایستی اگر خطایی دیده شد از مسیر درستی هدایت شود .

همه ما یاد گرفتیم نسبت به کسی که به ما خدمت می‌کند فرمان بردار باشیم واین به آن معناست که هم به فرمان احترام بگذاریم وهم اجرا کنیم تا شعبه در مسیر رشد قرار بگیرد این نشانه آگاهی و‌ شعور و دارایی انسان‌هاست .

امروز جشن تک‌تک اعضاست زیرا مرزبانان آینده امروز اینجا حضور دارند من این روز عزیز را به تک تک اعضای کنگره ۶۰ وهمه مرزبانان وایجنت های سراسر کشور چه در گروه همسفران ومسافران به ویژه مرزبانان نمایندگی قوچان تبریک وتهنیت عرض می کنم .

وامیدوارم در هر جایگاهی که قرار می گیریم بدانیم خودمان انتخاب کرده ایم وباید بدون هیچ چشم داشتی انجام وظیفه نماییم

 

در ادامه تصاویری از برگزاری جشن هفته ایجنت و مرزبان

 

تایپ: همسفر اکرم رهجوی همسفر عادله(لژیون دوم) 

 

عکس ویراستاری و ارسال: همسفر گیتی خدمتگزار سایت 

 

همسفران نمایندگی قوچان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .