English Version
English

باخدمت کردن شاهد تغییرات مثبت در افراد هستیم

باخدمت کردن شاهد تغییرات مثبت در افراد هستیم

همسفر محبوبه و مسافرشان با سی سال تخریب آنتی ایکس مصرفی‌ شیره، تریاک و متادون وارد کنگره شدند. به مدت شانزده‌ماه با متد DST و داروی OT به راهنمایی مسافر کریم خلیلی و همسفر معصومه زارع سفر کردند.  هم‌اکنون به مدت هفت سال است که با دستان پرتوان آقای مهندس از دام اعتیاد آزاد و رها هستند. ورزش همسفر محبوبه در کنگره شطرنج است

🔸تجربه شما از سفر اول چه بود؟

خوب مسلماً در سفر اول من هم مثل خیلی از همسفران پر از استرس و دلهره و اضطراب و نااگاهی بودم و اصلاً نمی‌دانستم سفر اول چقدر مهم و ارزشمند است. وقتی فهمیدم ۱۱ ماه زمان می‌برد خیلی نگران و ناراحت بودم چون میخواستم که زودتر از این معضل خلاص شویم .

آن زمان نمی‌دانستم دامنه‌ی اعتیاد گسترده‌تر و عمیق‌تر از چیزی است که می‌دیدم و این موضوع جزئی از برنامه حیات و زندگی من بوده که باید به زیباترین شکل از این گذرگاه سخت عبور می‌کردم تا عظمت انسان بودن را درک نمایم.

 

🔸لطفا بگویید در کنگره چه جایگاه های خدمتی را تجربه کرده‌اید؟

خوب ابتدا باید بگویم تا کسی کنگره را درک نکند نمی‌تواند خدمتگزار باشد.

 خداوند را شکر تغییرات بزرگی در زندگی من شکل گرفت و به لطف خداوند توفیق پیدا کردم تا در جایگاه‌های راهنما تازه واردین, دبیر ونگهبان جلسات، مسئول نشریات ، مسئول صدور کارت, ورزشبان ، دبیر ، نگهبان و داور رشته‌ی شطرنج ، راهنمایی و در حال حاضر به عنوان ایجنت خدمت نمایم. ‌

 

🔸از وظایف و جایگاه ایجنت برایمان بگوید؟

خب اولاً از اینکه توفیق خدمت دراین جایگاه را پیداکردم بی‌نهایت شاکر و سپاسگزار خداوند رحمانم و جایگاه ایجنت هم مثل سایر جایگاه‌های خدمتی فقط یک آزمون جهت آموزش ، رشد و جهش به سمت تعالی است هرجایگاهی در واقع یک کلاس آموزشی است که فقط از نظر مسئولیتی کمی متفاوت‌تر است نسبت به راهنما تازه واردین بایک نفر در ارتباط است تا بذر امنیت و اعتماد را در وجودش قراربدهد یک راهنما شال نارنجی بایک لژیون یا ۱۵ یا ۲۰ نفر درارتباط است ولی ایجنت بایک نمایندگی درارتباط است و مسلما مسئولیت سنگین‌تری دارد‌.ایجنت باید متعهدانه برتمام امورات نمایندگی ومرزبانی دقت داشته باشد و درعین حال باتمام اعضا باعشق ومحبت وعدالت رفتارنماید.

ایجنت رئیس نمایندگی نیست ولی نقش یک ریش سفید را دارد و طبق قوانین وحرمت‌ها با عدالت و محبت خالصانه به مسائل ،مشکلات وبرنامه‌ها رسیدگی می‌کند تا افراد با اطمینان ،امنیت وعشق، مشتاق آموزش وخدمت باشند.

 

از دوری راه هنگام سر زدن به نمایندگی قوچان و حس و حالتان برایمان بگویید؟

 

خدمت خدمت است فرقی نمی‌کند کجا باشد چون به اعتقاد من این فرمان است که تعیین می‌کند چه زمانی، کجا، چه خدمتی انجام دهیم و درکل هر کجاخدمت کنیم بازتاب و برکات خودش را دارد‌. ولی خب فکر می‌کنم این چیزی است که تا تجریه نکنیم متوجه نمی‌شویم.از نظر من خیلی خوب است و حس خوبی پیدامی‌کنم حتی مسافرم بیشتر از من شوق دارد انشالله خداوند هم ازعمل ما راضی وخوشنود باشد .

 

 

چرا بعد از درمان مسافرتان در این مسیر ادامه راه دادید؟

 زندگی من هم مثل خیلی از زندگی‌ها که درگیر اعتیاد است به بن بست رسیده بود و این کنگره ۶۰ آموزش‌ها وحمایت راهنما بود که باعث شد دید من نسبت به زندگی تغییر نماید و ریشه‌های زندگی ام قوی‌تر و عمیق‌تر شوند.پس باید کاری می‌کردم ، باید من هم به کمک علم کنگره تجارب و آموزش‌هایی که دیده بودم دراین مسیر حرکت می‌کردم تا بتوانم به کسانی که مثل من هستند کمک کنم تا آن‌هاهم طعم شیرین زندگی را لمس نمایند.

قانون جبران میگوید

دیگران کاشتندوماخوردیم

مابکاریم تادیگران بخورند

 

 

برای همسفران شعبه قوچان چه پیامی دارید؟

همسفران بی‌نظیر نمایندگی قوچان با وجود اینکه شاید نسبت به نمایندگی‌های بزرگ‌تر کمبود امکانات داشته باشند ولی فوق العاده مستعد، توانمند و قوی هستند بنابراین باید برای رشد و ارتقاء از وجودشان ، امکانات‌شان وقدرت فراگیری‌شان بیشتر استفاده کنند تا همه‌ی جایگاه‌ها خدمتی در دست خودشان قرار داشته باشد.

 

بنظر شما یک همسفر باید چه ویژگی‌های مثبتی داشته باشد تا به خوبی وارد سفر دوم شود؟

یک همسفر در درجه اول باید قدرت پذیرش و صبر را در خودش تقویت کند وقتی من بپذیرم که این زندگی با تمام خوبی‌ها و هنجارهایش برای من برنامه ریزی شده وخداوند قدرت لازم جهت رویاروی باسختی‌ها، کمبودها، معضلات و رسیدن به صلح و آرامش را در درون من قرارداده است و صبر لازم مهیا می‌شود. میوه صبر تا زمانی که کال است خیلی تلخ است ولی به محض آن‌که میرسد شیرینی لذتبخش و غیرقابل وصفی دارد و انسان را برای رشد آگاهانه و حضور هوشیارانه جهت ادامه زندگی آماده و آگاه می‌کند

 

خدمت سالم از نظر چه ویژگی‌هایی دارد؟

به نظر من خدمت سالم خدمتی است که بر مبنای اجرای قوانین احترام به حرمت‌ها ،عدالت ،محبت نسبت به انسان‌ها و عمل سالم باشد و اگر به آموزش‌ها متصل باشیم این اصل مهم ،خود به خود به وجود خواهد آمد

 

🔸بنظر شما هدف کنگره ۶۰ از قراردادن همسفر در کنار مسافر چیست؟

کنگره اعتقاد دارد همسفر بال پرواز مسافر است زیرا در دوره تاریک اعتیاد ‌حس‌های مسافر بسته می‌شود ولی حس‌های همسفر باز است لذا واقعیت‌ها را بیشتر درک می‌کند ولی به دلیل بارمشکلات وکمبودها احساسات و افکار منفی او را از حقایق زندگی دور می‌نماید لذا وقتی در پروسه آموزش قرار می‌گیرد به راحتی مطالب را دریافت می‌کند و با کاربردی کردن آن‌ها در مسیر سفر می‌تواند باصبر و رفتاری زیبا همراه و راهنمای خوبی برای مسافرش باشد

🔸تصویر آینده کنگره ۶۰ را چگونه می‌بینید؟

به نظر من تصویر آینده کنگره ۶۰ بسیار واضح و روشن است زیرا با درایت ، دانایی و هوشیاری بنیانگذار کنگره ۶۰ می‌توان آینده بسیار درخشانی را برای خدمتگزاران و اهداف کنگره پیش بینی نمود .

انشاءالله بزودی شاهد کنگره۶۰ببن المللی خواهیم بود.

اگر نکته ای یا صحبتی دارید به عنوان حسن ختام مصاحبه بفرمایید

آرزو عمر باعزت و سلامتی برای همه خدمتگزاران خصوصا جناب آقای مهندس دژاکام ،خانم آنی وفرزندان بزرگوارشان دارم

و ازخدای مهربان تمنا دارم هرکجا دنیا مصرف کننده‌ای هست که باخواستی قوی خواهان رهایی است انشاالله مسیر کنگره برایش روشن و هموار شود.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .