English Version
English

رهجو باید به قوانین کنگره ۶۰ و هم چنین راهنمای خود اعتقاد داشته باشد

رهجو باید به قوانین کنگره ۶۰ و هم چنین راهنمای خود اعتقاد داشته باشد

مهمترین مطلبی که کنگره ۶۰ به ما آموزش می‌دهد این است که می‌توانیم با محبت وارد قلب‌ها شویم.کارهایمان را با محبت انجام دهیم؛ زیرا با خشم، عصبانیت و دعوا نتیجه درستی حاصل نمی‌شود. همه انسان‌ها خوب هستند و ما انسان بد نداریم. برای شناخت بهتر انسان‌ها نباید به حرف‌های آنها توجه کنیم، بلکه باید به درون آنها بنگریم.

انسان، دارای دو چهره خشم‌آلود و آرام و متین است؛ ما با رفتارمان تعیین می‌کنیم که انسان‌ها چگونه و با کدام چهره با ما برخورد کنند و این قانون برای تمام انسان‌ها صادق است.در کنگره ۶۰ کلمه مسافر به کسی اطلاق می‌شود که مصرف‌کننده مواد‌مخدر است؛ اما به دنبال راه حلی برای درمان خویش است.اجرای کلیه قوانین و مقررات در کنگره ۶۰ برعهده مرزبان‌ها‌‌ است. از وظایف دیگر رهجوی کنگره ۶۰ این است که حرمت و احترام مرزبان‌ها را حفظ کن.

اعضای ۱۴ نفره دیده‌بان‌ها نیز قانون‌گذاری و دیده‌بانی کل موضوع را برعهده دارند.راهنما به کسی گفته می‌شود که راه را نمایان می‌کند. رهجو به کسی گفته می‌شود که جوینده راه است. وظیفه رهجو در درجه اول این است که راه درمان اعتیاد، سلامتی و راه خروج از تاریکی‌ها، ترس، حقارت و نفرت را پیدا کند.تازه‌واردین بعد از سه جلسه باید راهنما انتخاب کنند؛ در این مرحله رهجو راهنما را برمبنای حس خودش انتخاب می‌کند.

رهجو باید به قوانین کنگره ۶۰ و هم چنین راهنمای خود اعتقاد داشته باشد؛ چنانچه رهجویی به راهنمای خود اعتقاد نداشته باشد، راه درمان برای او بی‌فایده است.مدرک تحصیلی، شغل، مقام و منصب در کنگره ۶۰ هیچ ارزشی ندارد. چیزی که در سفر اول با ارزش است، درست سفر کردن، مرتب و منظم بودن است؛ بنابراین مهم‌ترین معیار ما در کنگره ۶۰ ادب، انضباط، وظیفه‌شناسی و بهبودی در درمان اعتیاد است.

یکی از وظایف رهجو این است که در هفته یک سی‌دی بنویسد و درست سفر کند؛ زیرا در سفر اول لذتی است که در هیچ سفری در کنگره ۶۰ نیست.یک رهجو باید حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع کلاس در کنگره حضور داشته باشد. 

خدمت کردن، از وظایفی است که سبب می‌شود، حال یک رهجو خوب شود. یک رهجو نباید انتظار زیادی از کنگره ۶۰ داشته باشد؛ تنها انتظاری که یک رهجو می‌تواند از کنگره ۶۰ داشته باشد، رسیدن به درمان است. از وظایف مهم رهجو این است که خودش به خودش کمک کند و انتظار کمک از دیگران را نداشته باشد. حمایت از سبدها، از وظایف دیگر یک رهجو است؛ زیرا کنگره ۶۰ یک سازمان مردم نهاد است و منابع مالی کنگره ۶۰ از کمک‌های داوطلبانه اعضا‌ی آن تأمین می‌شود.

خلاصه‌ای از سی‌دی وظایف رهجو 

نویسنده: همسفر زکیه رهجوی راهنما همسفر سمیه(لژیون هفتم )

رابط خبری:راهنما همسفرسمیه (لژیون هفتم )

ویراستار: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون چهارم )

ارسال: مرزبان خبری، همسفر مهری

همسفران نمایندگی جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .