English Version
English

درمان فوق ترک و رسیدن به تعادل فوق درمان

درمان فوق ترک و رسیدن به تعادل فوق درمان

یازدهمین جلسه از دور پنجم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ به نمایندگی شعبه سنقر با استادی مسافر آرش ، نگهبانی مسافر محمد حسین و دبیری مسافر فرشید با دستور جلسه « آداب معاشرت ، ادب و بی ادبی ، تعادل و بی تعادلی » در روز پنجشنبه مورخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.



خلاصه سخنان استاد: سلام دوستان آرش هستم یک مسافر. تشکر می‌کنم از نگهبان محترم و گروه مرزبانی که به من فرصت دادند تا در این جایگاه بنشینم و خدمت کنم. کار اصلی کنگره ۶۰ درمان اعتیاد است. طبق تعاریف کنگره درمان فوق تَرک و رسیدن به تعادل فوق درمان است و منظور از تعادل این است که هیچ‌چیزی نتواند یک شخص را از حالت طبیعی خارج کند. مثل هر سیستم دیگری در کنگره آداب و قوانین خاصی داریم. مثلاً  از تازه واردین می‌خواهد لباس سفید بپوشند یا از تسبیح و زیورآلات استفاده نکنند و خیلی موارد دیگر که همگی به رهجو آموزش داده می‌شود تا خودش را اصلاح کند و البته رهجویی که خواسته درمان دارد فرمان‌بردار می‌شود. همه این تغییرات به‌یک‌باره اتفاق نمی‌افتد و به‌مرورزمان و آرام‌آرام حاصل می‌شود. ما نه‌تنها در بحث درمان اعتیاد بلکه در تمامی سطوح زندگی مثل آداب غذا خوردن ، احترام به پیشکسوتان ، رعایت قوانین اجتماعی و داشتن نظم و انضباط و ... از منابع کنگره آموزش می‌گیریم.

فرزندان ما در خانواده رشد می‌کنند و بعد وارد اجتماع می‌شوند پس باید آداب تربیت فرزند را فرابگیریم و تبدیل به الگوی ناسالم برای فرزندانمان نشویم‌. به‌عنوان‌مثال باید تشکر کردن از دیگران ، شکرگزاری از نعمت‌های خداوند و دوری کردن از ضد ارزش‌ها را به آن‌ها آموزش دهیم. اما تنها راه ایجاد یک الگوی سالم این است که همه این آموزش‌ها را عملی کنیم آن‌وقت تبدیل به یک الگوی خوب خواهیم شد. هدف اصلی ما رسیدن به تعادلی است که بالاتر از درمان اعتیاد است. در کنگره منابع آموزشی زیادی داریم که یکی از آن‌ها راهنمایان عزیز هستند که می‌توانیم از آن‌ها الگو بگیریم و برای رسیدن به هدف اصلی که تعادل در جسم ، روان و جهان‌بینی است تلاش کنیم. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما سپاسگزارم.

تدوین و بارگزاری: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .