English Version
English

به دنیا آمده‌ایم تا حل مشکلات را بیاموزیم

به دنیا آمده‌ایم تا حل مشکلات را بیاموزیم

جلسه هفتم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان با استادی همسفر اکرم و با دستور جلسه «وادی سوم (باید دانست هیچ موجودی به‌ میزان خود انسان به‌ خویشتن خویش فکر نمی‌کند) و تاثیر آن روی من» در روز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

وادی سوم؛ «باید دانست هیچ موجودی به‌ میزان خود انسان به‌ خویشتن خویش فکر نمی‌کند.» اگر بخواهیم ساختمانی را بنا کنیم، برای اینکه ساختمانی محکم و استوار داشته باشیم که علاوه بر زیبایی ظاهری در برابر حوادث طبیعی و ناگهانی مثل زلزله، آتش‌سوزی و یا سیل مقاومت داشته باشد و تخریبی نداشته باشد باید پایه و اساس محکمی را برای آن ساختمان در نظر داشته باشیم که با این کار مقاومت بنا بیشتر خواهد بود.

در کنگره ۶۰ آموزش‌ها با وادی‌ها آمیخته است؛ ۱۴وادی که به ما راه، روش و فنون زندگی را آموزش می‌دهد. اگر بخواهیم از این ۱۴وادی بگذریم و با قوانین زندگی آشنا شویم، پایه و اساس می‌خواهد که با پیشرفت و ساختن، بنای زندگی با هیچ حادثه و اتفاقی ویران و خراب نشود. به نظر من سه وادی اول، پایه و اساس ۱۴وادی عشق هستند؛ اگر هر رهجویی این سه وادی را به‌طور کامل درک کند به‌راحتی می‌تواند تا وادی محبت پیش برود.

وادی اول به ما می‌گوید تفکر کن! البته نه به هر چیزی. این وادی آموزش می‌دهد که هر چیزی ارزش تفکر را ندارد؛ آموزش می‌دهد تابلو زندگی‌ خودت را زیبا نقاشی کن و این تابلو زمانی زیبا می‌شود که تفکرمان زیبا باشد.

وادی دوم می‌گوید ما بیهوده نیستیم و برای مأموریتی پا به هستی گذاشته‌ایم و برای انجام کاری به این دنیا آمده‌ایم. وادی سوم نیز به ما می‌گوید باید بدانیم و یقین داشته باشیم که این فقط خود ما هستیم که می‌توانیم به‌خودمان کمک کنیم و انتظاری از دیگران نداشته باشیم.

در زندگی با مشکلات و سختی‌های فراوانی رو‌‌به‌رو شده‌ایم؛ سختی‌هایی که در به‌وجود آوردن بعضی از آن‌ها خودمان مقصر بوده‌ایم و در بعضی دیگر هیچ نقشی نداشته‌ایم به هر حال فرقی نمی‌کند! این زندگی، زندگی ما است به‌جای اینکه دائم دیگران را مقصر بدانیم به‌فکر راه‌ حلی برای رفع مشکلاتمان باشیم. اگر بنشینیم و تصور کنیم که خداوند یا شخص دیگری از راه برسد و مشکل ما را حل کند فکر بیهوده‌ای است. به گفته آقای مهندس که فرمودند: «ما به این دنیا آمده‌ایم تا روش حل مشکلات را بیاموزیم»، پس باید با تفکر، سعی، تلاش، صبوری و امیدواری برای پیدا کردن کلیه مسائل کوشش کنیم. اولین قدم برای حل مشکلات شناختی است که باید از خودمان داشته باشیم و در کنار آن نیز به‌شناخت نیروهای تخریبی و منفی نیز بپردازیم.


رابط خبری: راهنما همسفر مریم (لژیون شانزدهم)
عکس: مرزبان خبری، همسفر فاطمه
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر مریم 
نمایندگی همسفران سهروردی اصفهان

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .