English Version
English

پایه های مالی و علمی کنگره

پایه های مالی و علمی کنگره

نهمین جلسه از دوره دوازدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره۶۰ ویژه همسفران نمایندگی اسبیکو (خرم آباد) به نگهبانی همسفر مهشید، دبیری همسفر سمیرا و استادی  همسفر  عسل با دستور جلسه «در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره من چه کرده ام؟» در روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
قبل از هر چیزی خدا را شکر می‌کنم که به من این توفیق را داد که در این جایگاه بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم. از راهنمایان عزیزم خانم ملیحه و خانم معصومه عزیز تشکر می‌کنم، اگر زحمات این عزیزان نبود من الان در این جایگاه نبودم و از تمام راهنمایان شعبه که هر کدام به نحوی به من آموزش داده‌اند تشکر می‌کنم، اما در مورد دستور جلسه که من برای استحکام پایه‌های علمی و مالی کنگره چه کرده‌ام؟ در اینجا اولین چیزی که مطرح است، این که کنگره یک سازمان دولتی و یا یک سازمانی که متعلق به شخص خاصی باشد نیست، بلکه کنگره متعلق به تمام افرادی است که در آن حضور دارند چه مسافر و چه همسفر، در اینجا این مسئله پیش می‌آید ما باید چیزی که متعلق به خودمان است و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده می‌کنیم و این که به‌وسیله آن به‌سلامتی و حال خوب می‌رسیم باید از هر نظری چه علمی، مالی و خدمتی صد خود را بگذاریم و چیزی را کم نگذاریم

مسئله دوم پایه‌های علمی است که جناب مهندس پایه‌های علمی بسیار زیادی بنا کرده‌اند؛ این طور نبوده که فقط حرف بزنند حرف‌زدن را همه اشخاص می‌توانند انجام دهند، اما جناب مهندس در اجلاس‌های بزرگ شرکت کرده است و مقالات زیادی را نوشته و تمام این‌ها نیازمند علم و دانش است. اگر شما حرفی را بزنید ممکن است اطرافیان شما درست و غلط‌بودن آن را متوجه نشوند، اما افراد دیگر در سطوح بالاتر می‌توانند درست و غلط‌ بودن مطلب را تشخیص دهند، پس آقای مهندس همین‌طوری صحبت نکرده‌اند؛ بلکه همه صحبت‌هایشان از روی علم و آگاهی است و اکنون نوبت من است، آیا من برای استحکام پایه‌های علمی کنگره کاری انجام داده‌ام؟ افرادی که در این مدت برای آزمون تلاش می‌کنند، این‌ها افرادی هستند که برای استحکام پایه‌های علمی در حال تلاش هستند ما در اینجا می‌گوییم باید صد خود را بگذاریم خیلی‌ها صدشان نمره بیست است که در آزمون می‌گیرند و در آینده می‌توانند برای استحکام پایه‌های علمی کمک کنند. خیلی‌ها صدشان این است که راهنما شوند برای هر کاری؛ مثلاً برای کمک مالی یا علمی باید ابتدا اذن آن صادر شود. آخرین بخش از دستور جلسه استحکام پایه‌های مالی است که در قرآن هم در مورد انفاق صحبت شده است و آن را یکی از واجبات دانسته است، اما شیوه زندگی امروزی انسان موجب فراموشی و کم‌رنگ‌شدن این موضوع شده است، ولی جناب مهندس این را در کنگره به ما یادآوری کرده‌اند؛ انفاق یعنی یک‌پنجم از مال خود را ببخشیم.ما قبل از کنگره فکر می‌کردیم که فقط افرادی که ثروتمند هستند می‌توانند و باید به دیگران کمک کنند، اما در کنگره به ما می‌گوید چه ثروتمند و چه فقیر همه باید یک‌پنجم از مال خود را ببخشیم. این یک‌پنجم برای یک نفر شاید هزار تومان باشد و شاید برای دیگری ۵۰ میلیون تومان باشد، ما باید در حد توان خود به دیگران کمک کنیم و چه جایی بهتر از اینجا که ما در آن سلامتی، درمان، رهایی و حال خوش را به دست آورده‌ایم. باید در همه مراحل صد خود را بگذاریم و این نباشد که من عسل اگر ۵۰ میلیون تومان را پرداخت کردم فقط به آن بسنده کنم، در سال‌های بعد هم باید حداکثر توان خود را به‌کار بگیرم، حال ممکن است توان من سردار، دنور و یا پهلوان شدن باشد.

عکس: همسفر حانیه (مرزبان خبری)
تایپ: همسفر زینب (خدمتگزار سایت)
ویرایش:همسفرافسانه   همسفرعسل(خدمتگزاران سایت)
ارسال: همسفر نازنین (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی اسبیکو (خرم‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .