English Version
English

گروه خانواده_جهان بینی هنر زندگی کردن را به ما می اموزد

گروه خانواده_جهان بینی هنر زندگی کردن را به ما  می اموزد

به نام قدرت مطلق الله

دستور جلسه یکی از اعضای مثلث درمان در کنگره ۶٠ می باشد،« جهان بینی»، جهان بینی چیست؟ 

جهان بینی طبق تعریفی که در کنگره ارائه می شود، ان چه را که من نسبت به جهان درون وجهان برون درک ودریافت و برداشت واحساس می کنم و خلاصه تر جهان بینی هنر زندگی کردن را به ما می اموزد. همه ما جهان بینی داریم، اما جهان بینی قبل از ورود به کنگره با جهان بینی بعد از کنگره تفاوت زیادی دارد. 

درکنگره ۶٠اضلاع مثلث درمان از اهمیت زیادی برخوردار است، یعنی شخص مصرف کننده بعد از حدود ۱٠تا۱۱ماه در هر سه ضلع، جسم وروان وجهان بینی باید به تعادل برسد، جسم از طریق شربت اوتی بازسازی راانجام می دهد وهم زمان با بازسازی جسم، خلق وخو وروان بهبود می یابد، وباشرکت در کلاس های کنگره، نوشتن سی دی ها وگوش دادن سی دی های هفته و خدمت کردن درکنگره، جهان بینی هم تغییر می کند، حال چه فرد، مصرف کننده باشد وچه همسفری که سال ها درگیر بسیاری از ضد ارزش ها بود ه وکلا دیدگاه ونگرشش نسبت به خودش وخانواده وجامعه بسیار سمی بوده، تغییرات را در خودش احساس می کند. برای تغییرات در جهان بینی ابتدا باید انسان ذره ذره خودش رابشناسد، با صور پنهان خود اشنا شود ولا یه های پنهان وجودی خود را که به وسیله نیروهای منفی زنگار گرفته اند و حس هایی را که خوابیده اند بیدار کند. 

استاد امین با نوشتن جزوه جهان بینی کار مارا راحت تر کردند، ایشان با ارائه مدل های مختلف، مدل شهر وجودی، مدل قلعه عقل، استخر انرژی..... جهان بینی را برای ما قابل فهم تر کردند. 

در جزوه جهان بینی باستفاده از مدل شهر وجودی، نفس ومراتب ان را برای ما توضیح می دهد، که بر اساس تنوع ذرات تشکیل دهنده نفس و ماهیت ان ها نفس می تواند در یکی از سه مرحله، نفس اماره، نفس لوامه ونفس مطمئنه قرار بگیرد. 

از مثلث دانایی صحبت می شود، بسیاری از مشکلات ما این است که یا تفکر غلطی داریم ویا اصرار بر ماندن در ان تفکراشتباه، ودر اکثر مواقع تفکر را با افکار اشتباه می گیریم، افکار مانند تششع نور است که در جهات مختلفی پخش می شود ولی تفکر در یک جهت پخش می شود. با درست کردن تفکر می توانیم بر ترس های خودمان غلبه کنیم،و به جلو حرکت کنیم واموزش بگیریم، چون انسان هر چقدر بیشتر بداند می فهمد که چیزی نمی داند وذره ای کوچک هست در مقابل عظمت خداوند و دچار منیت نمی شود واز تجربه های دیگران هم استفاده می کند وخودش با فکر صحیح وبالابردن میزان اگاهی وشناخت دست به تجربه های خوبی می زند وحصار نا امیدی را می شکند؛ زیرا در این مرحله انسان به یک شناخت نسبی از خودش دست می یابد و می فهمد که خداوند هر کدام از مارا برای هدفی خلق کرده است وهیچکدام از ما به هیچ نیستم. 

شخصی که توانست مثلث دانایی خودش را در هر سه ضلع به یک اندازه رشد بدهد، به دانایی موثر می رسد، کار اصلی نیروهای منفی وشیطانی متوقف کردن دانایی انسان است، اما فردی که سطح دانایی در او بالا رفته، وارد مرحله عملیاتی شده، دانایی اش به اندازه ای است که حقه های نفس را نمی خورد ودر جهت صراط مستقیم حرکت می کند، مصرف کننده که بعد درمان در کنگره دانایی اش بالا رفته، دیگر گول مواد مخدر ونیروهای منفی رانمی خورد ودر مقابل خواسته های منفی ایستادگی می کند وجهان بینی صحیح به او کمک می کند توانایی ها واستعدادهایش رابشناسد و برای ان ها تلاش کند. 

جهان بینی به ما کمک می کند علاوه بر شناخت وجودی خودمان، از قدرت خداوند نیز اگاه شویم که به هر کاری توانا وقادر است، انسانی که خودش را بشناسد دیگر به راحتی کارهای ضد ارزشی انجام نمی دهد، به سلامت جسم وروان خود اهمیت می دهد، از مشکلات نمی ترسد وان ها را لعنت خداوند نمی بیند، به این مساله پی می برد که وقت وزمان برایش بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل درگیر موضوعات بی ارزش وحاشیه ای نمی شود، اقای مهندس در سی دی «اشراق» می فرمایند: انسانی که به دانایی وشناخت رسیده باشد می داند که انجام اعمال ضد ارزشی چه عواقبی دارد وان را به طور واضح احساس می کنند،زیرا ذره ای خوبی وبدی در این حیات بی جواب نمی ماند.

ومن امروز به عنوان عضو کوچکی از کنگره ۶٠،خدا روهزاران بار شکر می کنم که در مسیر کنگره قرار گرفتم وبه من اجازه یادگیری واموزش وخدمت داده شد،توانستم با اموزش های خوب کنگره تغییری در دیدگاه ها و نگرش خودم به وجود بیاورم، روی شناخت خودم بیشتر کار کنم، نترسم وبا اگاهی دست به تجربه بزنم وبرای اسایش وارامش خودم تلاش کنم،خدمت کنم،خودم ودیگران را دوست داشته باشم حس خوب رادر خودم تقویت کنم، همه تغییرات ابتدا باید در درون صورت بگیرد، اگر من جهان درون ام را، ذهنم را تربیت کنم جهان بیرونم هم درست می شود. جهان بینی چیزی نیست جز دیدن درست جهان. 

 

 

 

 

تایپ و ویراستاری: همسفر ساناز راهنمای لژیون اول

همسفران نمایندگی کیش

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .