English Version
English

گروه خانواده_ مدت زمان برای سازگاری، بیست تا شصت روز می‌باشد

گروه خانواده_ مدت زمان برای سازگاری، بیست تا شصت روز می‌باشد

 مقاله پنجم: پروتکل DST

سیستم ایکس
سیستم ایکس عبارت از‌؛ سیستم‌های تولید‌کننده‌ی مخدرهای طبیعی بدن، نوروترانسمیترها یا واسطه‌های شیمیایی یا ناقل‌های عصبی در فضای بین سیناپسی و مجموعه هورمون‌ها و غدد درون ریز‌. 

مواد مخدر یا اعتیادآور (آنتی ایکس) 

کلیه‌ی مواد اعتیاد آور که انسان را از حالت طبیعی خارج می‌نماید، از هر خانواده و از هر دسته‌ای که باشند؛ ضد و تخریب کننده سیستم ایکس، یا به‌عبارتی آنتی ایکس محسوب می‌شوند‌.

نظریه اول در درمان اعتیاد

هر نوع ماده‌ای که مصرف آن منتهی به اعتیاد شود، می‌تواند داروی درمان اعتیاد به همان ماده باشد.

نظریه دوم

بهترین‌، کامل‌ترین، سالم‌ترین‌ و مؤثر‌ترین دارو برای درمان به هر نوع ماده مخدر ( آنتی‌ایکس ) اپیوم یا اپیوم تینکچر است‌.

 

پدیده سازگاری
مدت زمان و فرآیندی است که طی آن، یک نوع ماده مخدر می‌تواند جایگزین نوع دیگری از مواد مخدر شود‌. در این مدت، فیزیولوژی و متابولیسم بدن، خود را برای دریافت ماده جدید آماده می‌کند‌.
 

چگونگی پدیده سازگاری 
یک اصل پذیرفته شده علمی در فرهنگ مصرف کنندگان مواد مخدر بیان می‌کند‌: وقتی نوع ماده مصرفی عوض می‌شود، تا مدتی جواب نمی‌دهد. این مسئله وقتی تغییر شیوه مصرف، حتی در یک نوع ماده مخدر روی می‌دهد، وجود دارد. مثل تبدیل شیوه مصرف تریاک، از کشیدنی به خوراکی.
مدت زمان لازم برای سازگاری
زمان لازم برای ایجاد سازگاری‌، حداقل ۲۰ روز و حداکثر دو ماه می‌باشد. تصور نشود که مصرف کننده در این مدت در شرایط بدی به سر می‌برد کاملاً قابل تحمل است. برای ایجاد پدیده سازگاری نیازی به مصرف ماده جدید در مقادیر بالا نیست، بایستی به صورت پله‌ای افزایش یابد.
 

روشDST
روش درمان تدریجی یا کاهش پله‌ای مصرف ( تیپرینگ )
D‌:ضریب کاهش و یا افزایش، برابر با   ۰/۸ می‌باشد
S: پله‌های کاهش و یا افزايش، ۲۱ روزه می‌باشد‌
T: حداقل زمان و یا طول درمان، ۱۰ ماه‌ می‌باشد. 

 

پروتکل اپیوم تینکچر با استفاده از روش DST 
هر سی‌سی اپیوم تینکچر، معادل ۱۰۰ میلی‌گرم تریاک است. یک گرم تریاک، معادل ۱۰ سی‌سی اپیوم تینکچر است‌. از آنجایی که اپیوم‌تینکچر، درصد خلوص بالایی دارد و تریاک‌های موجود دارای ناخالصی هستند؛ بنابراین برای تبدیل مقدار تریاک مصرفی به اپیوم تینکچر،از ضریب ۹ استفاده می‌کنیم.
 

تعداد وعده‌های مصرفی
بیمار ما هر تعداد وعده که در روز مصرف می‌کند، بهتر است در شروع درمان با اپیوم تینکچر، تعداد وعده‌های او را به سه وعده در روز برسانیم. برای کاهش؛ می‌توانیم هر سه وعده را به موازات هم کاهش دهیم و در ادامه با حذف یکی از وعده‌ها، به دو وعده در روز و در نهایت به یک وعده در روز برسیم.
 

کاهش مصرف در وعده‌ها
برای کاهش مقدار مصرف هر وعده، می‌توانیم کل مصرف روزانه را در ضریب ۰/۸ ضرب کنیم و سپس مقدار به دست آمده را در وعده‌های روزانه، تقسیم کنیم یا این‌که مقدار هر وعده را جداگانه در ضریب ۰/۸ ضرب کنیم و کاهش دهیم. در حذف وعده‌ها بایستی به مسائلی همچون تأهل و مسائل زناشویی و ساعت کار روزانه توجه کرد‌.

 

تبدیل مصرف شیشه به اپیوم تینکچر 

برای تبدیل مصرف شیشه به اپیوم تینکچر، ابتدا مصرف شیشه به‌طور کامل قطع می‌شود و بلافاصله‌ مصرف اپیوم تینکچر شروع می‌شود‌. برای هفته اول، مقدار مصرف ۰/۳ تا ۰/۵سی‌سی در روز، در یک وعده خوراکی.
در هفته دوم، مقدار مصرف به دو‌برابر افزایش می‌یابد؛ یعنی ۱سی‌سی در روز، هر وعده ۰/۵ و در هفته سوم؛ مقدار مصرف به ۱/۵ در سه وعده افزایش می‌یابد و سپس در قالب پله‌های ۲۱ روزه، مقدار مصرف به ترتیب ۳سی‌سی و در پله بعد۴/۵ و در پله بعدی ۶سی‌سی خواهد بود. بعد از این پله، افزایش مصرف بسته به تشخیص، اختیاری است و می‌تواند تا سقف ۹سی‌سی در روز افزایش یابد و سپس عملیات تیپرینگ آغاز شود.

 

تبدیل مصرف کرک یا هروئین به اپیوم تینکچر 

برای تبدیل مصرف کرک یا هروئین به اپیوم تینکچر، ابتدا مصرف کرک یا هروئین به طور کامل قطع می‌شود و‌ بلافاصله مصرف اپیوم تینکچر شروع می‌شود‌. برای سه روز اول؛ مقدار مصرف، ۳سی‌سی در سه وعده، یعنی در هر وعده ۱ سی‌سی اپیوم تینکچر.
بعد از گذشت سه روز اول، مقدار مصرفبه دو برابر افزایش می‌یابد؛ یعنی ۶ سی‌سی در روز، هر وعده ۲ سی‌سی و سپس در قالب پله‌های ۲۱ روزه، مقدار مصرف تا سقف ۹سی‌سی در روز، هر وعده ۳ سی‌سی‌ افزایش می‌یابد‌.
برای افزایش مصرف اپیوم تینکچر در قالب پله‌های ۲۱ روزه، مقدار مصرف را بر عدد ۰/۸ تقسیم می‌کنیم، به این‌صورت:
مقدار مصرف در این پله ۶ سی‌سی
۶cc ÷ ۰/۸= ۷/۵cc
مقدار مصرف در پله بعدی ۷/۵cc می‌باشد.
و در پله بعدی ۷/۵سی‌سی تقسیم بر ۰/۸، مقدار مصرف در پله بعدی را مشخص می‌کند.
۷/۵ ÷ ۰/۸ =۹/۳cc
این عدد را رند می‌کنیم و به عدد ۹ سی‌سی می‌رسیم.عملیات تیپرینگ

پس از افزایش مصرف و رسیدن به سقف مورد نظر، عملیات کاهش مصرف در قالب پله‌های ۲۱ روزه و با استفاده از ضریب ۰/۸ آغاز می‌شود.

 

آخرین پله
با استفاده از روش DST؛ مقدار مصرف در آخرین پله به ۰/۳ سی‌سی اپیوم تینکچر، یک وعده‌ در ۲۴ ساعت می‌رسد.
 

وضعیت در آخرین پله
در روش DST وضعیت عمومی در آخرین پله به این شرح است: رنگ چهره او کاملاً شفاف و طبیعی است و اثری از مصرف کننده‌بودن وجود ندارد. خواب او تنظیم است و شب‌ها به راحتی و مدت کافی و طبیعی می‌خوابد و چشم‌های او و مخصوصاً حالت مردمک و رنگ  صلبیه، سفید و طبیعی است و کبودی دور چشم‌ها از بین رفته و کاملاً آرام است و حرکت‌های ناشی از بی‌قراری و عصبانیت در او مشاهده نمی‌شود‌.

قطع مصرف با دیدن شرایط ذکر شده، می‌توان مصرف اپیوم تینکچر را قطع کرد. بعد از قطع مصرف، کوچک‌ترین نشانه‌ای از خماری در او دیده نمی‌شود. همه چیز کاملاً طبیعی است.

 

تهیه مطلب: همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم) 

ارسال مطلب: همسفر ناهید رهجوی راهنما همسفر فاطمه(لژیون سوم) 

 

همسفران نمایندگی بیستون (کرمانشاه) 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .