English Version
English

جهان‌بینی؛ محور اصلی حرکت

جهان‌بینی؛ محور اصلی حرکت

در آموزش‌های کنگره ۶۰، جهان‌بینی ارائه‌شده و بر اساس مثلث درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است. در اینجا یک سری مفهوم جهان‌بینی و جهان‌بینی کنگره ۶۰ مقایسه می‌شود. در تعریف جهان‌بینی گفته‌اند؛ جهان‌بینی یعنی نگرش کلی به هستی و انسان، درنهایت جواب‌های سؤال‌های اساسی انسان را پاسخ می‌دهد. سؤال‌هایی مانند؛ هدف از خلقت چیست؟ مبدأ انسان و طبیعت چیست؟ انسان مختار است یا نه؟ و سؤالاتی ازاین‌دست که فلسفه و جواب این سؤال‌ها یک سری بایدونبایدها می‌شود که بااخلاق شناخته می‌شود.

جهان‌بینی از جهت روش به چهار دسته تقسیم می‌شود؛ علمی، فلسفی، عرفانی و دینی و از جهت محتوا به دودسته الهی و مادی تقسیم می‌شود؛ با این تفاسیر اگر بخواهیم جهان‌بینی کنگره ۶۰ را موردبررسی قرار دهیم. درکنگره ۶۰ ادراکات و دریافت‌های انسان از جهان باعث شکل‌گیری جهان‌بینی فرد می‌شود. در جهان‌بینی کنگره ۶۰ سعی می‌شود که اعمال فرد بر اساس قوانین جذب انجام شود. مدل‌ها و تعاریف در جهان‌بینی کنگره ۶۰ به‌صورت ساده ارائه‌شده است. این امر به این دلیل است که برای همه قابل‌فهم و درک باشد؛ زیرا گوناگونی مخاطبین بسیار زیاد است.

در جزوه جهان‌بینی ۱ تعریف ساده از عقل و ارتباط با نفس که همان مدل قلعه است در عین سادگی بسیار راهگشاست. توجه به جزوات جهان‌بینی بیشتر از آنکه جهان‌بینی کنگره ۶۰ را مشخص کند به فرد امکان می‌دهد با تفکر و تعقل بتواند جهان‌بینی و چهارچوب فکری خود را به‌صورت عقلی و منطقی ساماندهی کند. می‌دانیم که محور اصلی حرکت درکنگره ۶۰ جهان‌بینی است. شاید موفقیت کنگره ۶۰ نسبت به گروه‌های دیگر این است که در حال جهانی‌شدن است و اینکه آمارها نشان می‌دهد که نسبت به گروه‌های دیگر برگشت درکنگره ۶۰ کمتر است و فقط بحث جهان‌بینی است.

شناخت جهان‌بینی به ما کمک می‌کند که ریشه‌ خطاهای ما چیست و زمانی که ریشه را پیدا کردیم چطور تغییر کنیم و از مسیر خطا تغییر جهت دهیم. ما از یک ماده عاجز می‌ترسیم درحالی‌که جهان‌بینی می‌گوید نباید از این عامل ترسید و باید وارد وادی‌های بالاتری شد. بیشتر موضوعات ازجمله اعتیاد، دروغ، کلک، دزدی، ریا و... اگر ریشه این عوامل در جهان‌بینی اصلاح شود دیگر این حس از بین می‌رود. در جهان‌بینی گفته می‌شود حس خداوند حرکت است اگر ذرات سالم نباشند ضد ارزش انجام می‌شود.

خود من به‌شخصه تا وقتی‌که سفر نیکوتین را انجام ندادم، نگاهم نسبت به جهان‌بینی خیلی متفاوت بود تا اینکه حس خودم را عوض کردم و نگاهم را عوض کردم و از کشیدن سیگار که خود یک ضد ارزش بود دوری کردم و تازه فهمیدم که جهان‌بینی کنگره ۶۰ چقدر به من کمک کرد تا درمانم شکل بگیرد و دید من به‌کل هستی عوض شد و تغییرات را در خودم دیدم.

خداوند را شکر می‌کنم که مسیر کنگره را در سر راه من قرارداد تا بتوانم با آموزش گرفتن کنگره ۶۰ روزبه‌روز به جهان‌بینی خود اضافه کنم و آموزش بگیرم. در کتاب‌های درسی قبلاً به جهان‌بینی اشاره‌شده بود ولی درکی از آن نداشتم ولی با آموزش‌های کنگره ۶۰ فهمیدم جهان‌بینی یعنی چه و حالا درک من به جهان هستی تغییر کرده است و خداوند را بابت این مسئله هرلحظه شکرگزارم.

منبع: جزوه جهان‌بینی ۱ و ۲، سی‌دی جهان‌بینی، سخنان استاد امین
نویسنده و رابط خبری: راهنمای ویلیام وایت همسفر سحر، نمایندگی پروین اعتصامی
ویراستاری و ارسال: ‌راهنمای ویلیام وایت همسفر طاهره، نمایندگی البرز

همسفران نمایندگی شهرری
گروه همسفران ویلیام وایت کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .