English Version
English

گروه خانواده- جزوه جهان‌بینی الفبای زبان کنگره است

گروه خانواده- جزوه جهان‌بینی الفبای زبان کنگره است

جلسه سیزدهم از دور چهاردهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی بیستون به استادی مرزبان همسفر لیلا و نگهبانی همسفر الهام و دبیری همسفر نگار با دستور جلسه << جهان‌بینی ۱ و ۲ >> در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

عرض ادب و احترام دارم خدمت تمام اساتید و عزیزان حاضر در جمع، از همه عزیزانی که لطف داشتند و فرصت خدمتگزاری را به بنده دادند سپاسگزارم.
این دستور جلسه باعث شد این توفیق نصیبم شود که مجدد سی‌دی جهان بینی ۱ و ۲ استاد امین را گوش دهم. شاید تازه واردی که تازه وارد کنگره شده است بگوید: من که مصرف‌کننده نیستم، مسافر من مواد مصرف می‌کند و نسبت به آموزش‌ها مقاومت کند. در ابتدای امر با آموزش جهان‌بینی در کنگره مخالفت شد تا خوشبختانه در سال ۸۲ دوباره نوشتارها و جزوات جهان‌بینی به سیستم کنگره اضافه شدند.

استاد امین می‌گویند: اگر بخواهیم چیزی را یاد بگیریم باید اول الفبای آن را بدانیم و این جزوات همان الفبای کنگره هستند. اگر بخواهیم ساختمان محکمی داشته باشیم، باید پی آن را محکم بریزیم اگر به مکان‌های قدیمی، مانند تخت جمشید نگاه کنیم، می‌بینیم که دارای فونداسیون و پی محکمی بوده‌اند به همین دلیل بعد از سالیان سال هنوز هم از بین نرفته و دوام داشته‌اند.

اگر یک مسافر بخواهد به درمان برسد، باید نگاه خود را نسبت به جهان پیرامونش تغییر دهد. جهان‌بینی، یعنی احساس، ادراک و برداشت ما از جهان درون و بیرون خودمان. اصولاً مسافران براساس یک دیدگاه غلط در مسیر اعتیاد قدم گذاشته‌اند که بدترین نوع تاریکی است، ما همسفران هم دنباله‌رو مسافرانمان بوده‌ایم و در ته یک چاه تاریک اسیر شده بودیم؛ فقط جهان‌بینی می‌تواند مانند یک طناب ما را از چاه ناامیدی بیرون بکشد.

اضلاع مثلث اعتیاد عبارتند از: جسم، روان و جهان‌بینی، همان‌طوری که در نوشتارها خوانده‌ایم جسم در طول ۱۱ ماه به درمان می‌رسد، اما برای جهان‌بینی خدا می‌داند که چقدر زمان لازم است و برای هرکسی متفاوت می‌باشد. جهان‌بینی در درمان اعتیاد بسیار مهم و حیاتی است، حتی کسانی که رها شدند و بدون این‌که سفر جهان‌بینی را طی کنند، کنگره را ترک کردند، اکثراً به اعتیاد برگشتند؛ چون نوع نگرش آ‌ن‌ها تغییر نکرده و نگاهشان همان نگاه افیونی بوده است. به قول استاد امین: هرکس یک پنجم از موادش را کم کند، به موازات باید یک پنجم به دانایی او افزوده گردد.

همسفران به شکل بی‌سیم توسط مسافران و افکار منفی و مسافران به صورت باسیم، یعنی مصرف مواد مستقیم درگیر تاریکی‌ها بوده‌اند و جهان‌بینی سرنخ‌هایی به ما می‌دهد که چگونه با جهان اطراف ارتباط برقرار کنیم و توانایی مهار و حل مشکلات را به ما می‌دهد. شاید به علت گذشته تلخمان و وجود نیروهای منفی مانند: ترس از آینده و منیت دچار مشکلاتی شده باشیم، جهان‌بینی به ما راهکار می‌دهد که چگونه با مشکلات برخورد کنیم، مثلاً برای مقابله با ترس باید به درون آن برویم و نسبت به آن شناخت پیدا کنیم.

ما در برخورد با آدم‌ها می‌توانیم، مانند ماشین یا هواپیما باشیم؛ ماشین ممکن است در مسیر حرکت خود با کوه، تپه و سنگ‌های زیادی برخورد کند که در ما علت عدم شناخت جهان اطراف است که می‌تواند مصداق همان نیروهای بازدارنده باشند اما اگر بتوانیم مانند یک هواپیما باشیم و از بالا و با نگاهی دیگر به مشکلات نگاه کنیم و با دریافت آموزش‌های کنگره و پاکسازی خودمان به مرور زمان می‌توانیم خودمان را نجات دهیم.
یک نکته بسیار مهم دیگر که وجود دارد، این که همواره مراقب حس‌هایمان باشیم، چون می‌گویند: اگر می‌خواهید شهری را نابود کنید، آب آن را از سرچشمه آلوده کنید و حس ما مصداق همان آب و سرچشمه است، اگر نکته منفی و ایرادی در شخصی حس کردیم، قطعاً آن ایراد در درون خودمان وجود دارد یا زمینه به وجود آمدن آن را دارا می‌باشیم.
امیدوارم که بتوانیم نگرشمان را نسبت به جهان اطرافمان، خودمان و مسافرمان تغییر دهیم و با دید مثبت به زندگی نگاه کنیم.

ارسال مطلب: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم)
تهیه مطلب: همسفر ناهید رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی بیستون (کرمانشاه)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .