English Version
English

حس، گیرنده است

حس، گیرنده است

در سی دی سایه ۱ در مورد سایر جسم‌های انسان سخن گفته می‌شود، آیا می‌شود آن‌ها را دید؟ ساده می‌گوییم هر جسمی سایه‌ای یا جسمی شبیه به خود دارد، همین‌طور که جسم قابل‌رؤیت است سایه آن‌هم قابل‌لمس است. سایه را در بعضی موارد می‌شود دید؛ ولی در سایه، سایه را نمی‌توان دید. مثل‌ این‌که در پشت پرده، پرده ديگری باشد؛ ولی چون ما فقط پرده اول را می‌بینیم برای دیدن پرده دوم احتیاج است که پرده اول را کنار زد یا حتماً باید به پشت پرده اول برویم. ما وقتی می‌خواهیم راجع به انسان هر تصمیمی بگیریم؛ باید انسان را بشناسیم تا زمانی که به شناخت انسان نرسیم نمی‌توانیم هیچ مشکلی از او حل کنیم. حالا ما گاهی شناخت داریم، گاهی هم توهم شناخت داریم، اگر آن اطلاعاتی که ما داریم غلط باشد قطعاً تصمیم ما غلط خواهد بود و تصمیم درست نخواهیم گرفت.


انسان دارای ۲ بخش است؛ بخش اول صور آشکار انسان و بخش دوم صور پنهان انسان و ما باید هر دو را بشناسیم. ما هنوز از هیچ صوری نه پنهان و نه آشکار شناخت کافی نداریم. ما هنوز خیلی از بیماری‌ها را نمی‌توانیم‌ درمان کنیم، هنوز خیلی بیماری‌ها مثل استخوان است که لای زخم گیرکرده است ما زمانی می‌توانیم درمان کنیم که آن استخوان را از لای زخم دربیاوریم ما آن استخوان‌لای‌زخم را نمی‌بینیم، هرچند روزی یک‌دفعه آن زخم را پانسمان می‌کنیم و پانسمان را مجدد تعویض می‌کنیم. در مورد اعتیاد نیز این‌گونه است که ما از ابتدا استخوان‌لای‌زخم را نمی‌بینیم، اگر می‌دیدیم آن را برمی‌داشتیم و به درمان می‌رسیدیم.

ما در کهکشان راه شیری خیلی ناچیز و جزئی هستیم. درست است که آفریده خداوند هستیم و تمام آفریده‌های خداوند باارزش هستند، اما ما نمی‌توانیم‌ آن ابعاد هستی و کهکشان را درک کنیم. ما از ابعاد هستی هیچ درکی نداریم و نمی‌دانیم و نمی‌بینیم. شما خیال می‌کنید که عناصر از کجا شناخته‌شده و درست‌شده؟ در وجود هر انسان آهن هست شما خیال می‌کنید که این آهن از کجا آمده؟ حدود 7 میلیارد سال پیش در ستاره‌ای یا سیاره‌ای به وجود آمده تا به زمین رسیده است. بسیاری از مسائل در قدرت هستی از تمثیل استفاده‌شده، مثل انسان که از خاک آفریده‌شده و همه‌چیز از خاک آفریده‌شده و به وجود آمده است. ما فقط صور آشکار خودمان را می‌بینیم؛ ولی صور پنهان خودمان را نمی‌بینیم. ما از انواع بیماری‌ها آگاه نیستیم و خیلی چیزها را بلد نیستیم؛ چون آگاهی نداریم. ما نسبت به زندگی پس از مرگ آگاهی نداریم. تمام انبیاء آمدند و خواستند به ما بگویند که زندگی پس از مرگ نیز ادامه دارد و پشت پرده را دیدند.

همین خواب‌هایی که می‌بینیم یعنی نشانه، یعنی ما هر باری که می‌خوابیم و بیدار می‌شویم می‌رویم به آن دنیا و برمی‌گردیم. هدف از خلقت همین زندگی کردن است. ما باید هنر درست زندگی کردن را یاد بگیریم. بهشت و جهنم تمثیل است. روح پاک است، روح از خداوند است، روح ما را به راه راست هدایت می‌کند. ما باید تمثیل‌ها را درک کنیم. وقتی بتوانیم به درک مسائل برسیم می‌توانیم از سختی‌ها عبور کنیم و نهراسیم. ما وقتی سایه‌ها را بشناسیم؛ حتی می‌توانیم یک بیمار روانی را درمان کنیم. همین‌طور که جسم ما از اجزایی تشکیل‌شده مثل دست‌، پا و ... سایه هم همان اجزا را دارا است. حس گیرنده است، حس در افراد متفاوت است، هم حس درون و هم حس بیرون.

منبع: سی دی سایه ۱
نویسنده: همسفر حانیه لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون هفتم)
رابط خبری: همسفر زهرا لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: همسفر راهنما فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .