English Version
English

جهان‌بینی كاربردی

جهان‌بینی كاربردی

در بین آموزش‌های كنگره ٦٠، آموزش جهان‌بينی در مثلث درمان اعتياد از اهميت بسيار بالايی برخوردار است. جهان‌بینی يعنی تغيير ديد و نگرش فرد نسبت به خود، اطرافيان و تمام هستی. جهان‌بینی ما را با صور پنهان خود آشنا می‌كند، سازنده زندگی ما است و الان در هر جايگاهی كه هستيم حاصل عملكرد ما و عملكرد ما نتيجه جهان‌بینی و دانایی ما می‌باشد.

منشأ حركت در انسان نفس است؛ نفس دارای خواسته معقول و نامعقول می‌باشد و تمامی انسان‌ها وقتی عمل ضدارزشی را انجام می‌دهند حس و حالشان خراب می‌شود و ازآنجایی‌که به خواسته نامعقول نه می‌گويند، اين فرمان عقل است و اين نبرد بين عقل و نفس هميشه ادامه دارد، اگر نفس پيروز شود درد و رنج به همراه خواهد داشت و اگر عقل پيروز شود انسان به صلح و آرامش می‌رسد. ميزان دانش، آگاهی و دانایی ما تعيين می‌كند كه به خواسته‌های نفس جواب مثبت يا منفی بدهيم.

جهان‌بينی قوانين زندگی‌کردن را به ما آموزش می‌دهد و وقتی انسان به دانایی مؤثر برسد قدرت تشخيص ماهيت هر خواسته را در هر شكلی به دست می‌آورد. بر روی جلد جزوه‌های جهان‌بینی ١ و ٢ نوشته شده (جهان‌بینی كاربردی) يعنی علوم جهان‌بینی فقط برای خواندن و حفظ‌کردن تعريف‌ها نيست و ما بايد آنها را در زندگی خود بكار ببريم و عملی سازیم. نتيجه عمل به اين آموزش‌ها تغييراتی در رفتار، گفتار و انديشه ما به وجود می‌آورد و تغييرات نشان می‌دهد كه ما جهان‌بینی كنگره ٦٠ را چه‌قدر آموخته‌ايم و به آن عمل می‌كنيم. هميشه علمی كه به آن عمل نشود ارزشی نخواهد داشت.

جزوه جهان‌بينی‌، جزوه‌ای است که به‌صورت خيلی ساده نگارش شده و برای همه انسان‌ها قابل‌فهم و درک می‌باشد. اين مزيت بسيار ارزشمندی برای یک جزوه آموزشی می‌باشد. من قبل از ورودم به كنگره اطلاع چندانی در مورد جهان‌بینی نداشتم، فقط در حد تعريف كه يعنی ديد و نگرش من نسبت به خودم و جهان اطرافم. چگونگی آن را نمی‌دانستم!

زمانی كه وارد كنگره شدم برایم جالب بود كه درمان اعتياد چه ربطی به جهان‌بينی دارد؟! ولی بعد از مدتی با آموزش‌های كنگره ٦٠ متوجه شدم كه ما انسان‌ها وقتی وارد اين دنيا می‌شويم بايد قوانين زندگی را ياد بگيريم تا بتوانيم زندگی سالمی داشته باشيم، رشد كنيم و به تكامل برسيم.

به اميد اينكه بتوانيم آموزش‌هايمان را كاربردی كنيم تا به صلح و آرامش با خود تمام هستی برسيم.


نویسنده: راهنمای تازه‌واردین همسفر فرشته
ویراستار: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
تصویرگری و ارسال: همسفر بهار رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .