English Version
English

شرط لذت بردن از زندگی فراگیری قوانین آن است

شرط لذت بردن از زندگی فراگیری قوانین آن است

چهاردهمین جلسه از دوره هشتاد و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60،  به نمایندگی شعبه آکادمی با استادی راهنما مسافر مجتبی، نگهبانی مسافر سینا و دبیری مسافر محمد حسین با دستور جلسه "جهان بینی 1 و 2" دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مجتبی هستم، یک مسافر. از ایجنت و گروه مرزبانی محترم تشکر می‌کنم که به من اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم.

من تا زمانی که در کنگره هستم و در حال خدمت و اموزش دیدن، قدر این جایگاه را نمی‌دانم. کافی است کمی از آن فاصله بگیرم تا متوجه قدر و اندازه این جایگاه شوم.

اولین بحث در جهان بینی، فراگیری قوانین بازی است. در ابتدا این نکته را بیان می‌کند که زندگی همانند یک بازی است و ما تنها با یادگیری قوانین، از آن می‌توانیم لذت ببریم. با دانستن درست این قوانین حتی از مشکلاتی که در رو‌به‌روی ما قرار می‌گیرد هم لذت می بریم.

برای درمان اعتیاد باید جسم، روان و جهان بینی ما به تعادل برسد. جهان‌بینی علت وجودی ما را بیان می‌کند و با فهمیدن آن، دیگر هیچ خلائی در زندگی ما نمی‌ماند. با دانستن درست این قوانین جسم و روان من هم به تعادل می‌رسد. در سفر دوم دیگر دارویی وجود ندارد و جهان‌بینی است که جایگزین آن می‌شود.

با جهان‌بینی می‌فهمیم چرا باید مواد مصرف نکنیم و چرا باید از جسم خود نگهداری کنیم و چگونه این کارها را انجام دهیم و در نهایت حال بهتری را داشته باشیم.

مطلب دیگر دانایی و دانایی موثر است که تفاوت این دو را به خوبی متوجه می‌شویم. اکثرا چیزهایی که ما می دانیم دانایی است و تبدیل به دانایی موثر نشده، زیرا تا به آن نرسیم نمی‌توانیم کاری را که ضد ارزش می‌دانیم انجام ندهیم و یا بتوانیم کارهای ارزشی را انجام دهیم.

در قسمت دیگر درباره نفس و انواع آن صحبت می‌کند و این مطلب را بیان می‌دارد که ما در کدام یک از مراحل سه‌گانه نفس اماره و لوامه و مطمئنه قرار داریم و چگونه می‌توانیم از مراحل پایین به مراحل بالای نفس برسیم.

در نهایت، گویا اعتیاد و مواد مخدر یک تمرین است که من بتوانم جهان‌بینی‌ام را بهبود بخشم و تنها از این طریق است که دیدگاهم به زندگی و هستی تغییر می‌کند.

از اینکه به سخنان من گوش دادید متشکرم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .