English Version
English

شکر، نعمتت افزدن کند

شکر، نعمتت افزدن کند

بیت حشرات يعنی خانه حشرات، این قضیه به کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصویر درخت پوسیده که تمثیل جسم ما بود برمی‌گردد. این درخت از انواع و اقسام موریانه‌ها و حشراتی که باعث پوسیدگی درخت شده، پر بود. آنجاست که جسم را به کار می‌برد که به خاطر مصرف مواد، سیستم‌های شبه افیونی و بقیه سیستم‌های حیاتی ازکارافتاده و این درخت پوسیده و بیت حشرات می‌تواند در صور آشکار در جسم باشد که سیستم‌ها را از کار می‌اندازد و هم می‌تواند در افکار و اندیشه باشد، یعنی شخصی اصلاً مواد مصرف نکند، ولی بازهم افکار و اندیشه او تبدیل به بیت حشرات شده باشد.

ما در انسان‌های امروزی زیاد می‌بینیم، کسی که سفر اول خود را با موفقيت به پایان برساند، ولی در سفر دوم مراقب خود نباشد، این بار دیگر جسم او خانه حشرات نمی‌شود، بلکه افکار و اندیشه او تبدیل به بیت حشرات می‌شود. ما در فرهنگ‌های مختلف از حیوانات به‌عنوان تمثیل استفاده می‌کنیم، مثل این‌که فلانی مثل عقرب نیش می‌زند. حشرات موجودات موزی هستند، ولی بعضی از حشرات خواصی هم دارند و کسی که به بیت حشرات تبدیل می‌شود، یعنی درجایی هست که مرکز این حشرات است که باعث آزار و اذیت دیگران می‌شود. حالا می‌خواهد خانواده باشد یا محیط‌زیست، انسان در باورش نمی‌گنجد، ولی وقتی در آموزش‌ها شرکت کرد خودش متوجه می‌شود كه هر انسان در هرجایی قرار دارد یا هر مشکلی دارد، همه نشأت‌گرفته از رفتار، کردار، تفکر و اندیشه غلط خودش است و اگر به او بگوییم که مقصر خودت هستی به‌گونه‌ای خودش را توجیه می‌کند که انگار مقصر نیست و همه را مقصر می‌داند به‌جز خودش.

الآن وقتی نزد یک متخصص می‌روید که ببینید مشکلات روانی شما برای چیست؟ بعد از صبحت با شما و تجسس کردن این بار را روی یک نفر دیگر می‌اندازد و می‌گوید شما مقصر نیستید، ولی ما فهمیده‌ایم و تجربه کرده‌ایم که خود انسان مسبب تمام مسائل و مشکلات خودش است. کسی که می‌تواند به ما کمک کند خود ما هستیم؛ مثلاً کسی که کور مادرزاد است، می‌گوید من که تقصیری ندارم، اگر به گذشته‌ها برگردیم از روز الست که پیمان بسته شد، دلایلی وجود دارد که تو کور مادرزاد به دنیا آمده‌‌ای؛ بنابراین ما ذره‌ای از وجود خداوند هستیم و این دلیل تمام مسائل حیاتی ما هست. انسان‌ها خودشان خانه خود را بیت حشرات می‌کنند و متوجه نیستند که می‌توانند این قضیه را تبدیل به لانه زیبایی کنند که بلبل در آن باشد، پس اول باید برای هر کاری تفکر کنیم و بعد برای انجام آن کمر همت ببندیم. یک مطلب زیبا اینجا هست که می‌گويد بزرگان هیچ ترسی ندارند و می‌گویند از هیچ نیرویی غیر از نیروی الهی نترسید، چون نیروهای الهی وقتی در جهت شما قرار بگیرند، برای ویرانی نخواهد بود و اگر در جهت صراط مستقیم باشیم نیروهای الهی به ما کمک هم می‌کنند.

برای هر انسان یک هدف تعیین‌شده است و باید یکسری آداب را به‌جا بیاوریم؛ مثل این‌که بگوییم دروغ بد است، ولی باز دروغ بگوییم خب چه ارزشی دارد؛ بنابراین باورها باید مفهوم خاص خودش را داشته باشد و موقعی که از صراط مستقیم صحبت می‌کنیم مفهوم آن این است که یک انسان متعادل در جامعه باشیم و مفاهیمی که در کتاب آسمانی گفته‌شده را اجرا کنیم؛ دروغ نگوییم، تجسس نکنیم، ذکات بدهیم؛ ولی وقتی نیروهای الهی در جهت خلاف قوانین الهی و شما قرار بگیرد خیلی هم ترس دارد؛ پس تا به آنچه مقدر است نشود، نخواهد شد. امیدوارم این مطالب در روح و جسم خوانندگان بنشیند و از این طوفان و بلا رهایی یابند تا حدودی این اتفاق افتاده است و خیلی از قدر و منزلت انسان را درک نکرده است. وقتی به بقیه موجودات بنگریم می‌فهمیم قدر و منزلت انسان چه هست و باید شکرگزار خداوند باشیم. شکر نعمت، نعمتت افزون کند         کفر نعمت، نعمت از کفت بیرون کند

اگر ما توانستیم مسئله تریاک و هروئین را حل کنیم به خاطر این است که اول توانسته‌ایم مسئله تفکر و اندیشه خود را حل کنیم. وقتی تفکر بیدار شود انسان قدر و منزلت خودش را می‌داند و آن‌ موقع است که می‌فهمد خانه خود را بیت حشرات کرده، نه لانه پرندگان خوش‌الحان و آشیانه عقاب را به مجتمع موریانه‌ها تبدیل کرده‌ایم و جایگاه عقاب و آشیانه‌اش را که بسیار رفیع و قدرتمند بوده تبدیل به مجتمع موریانه‌ها کرده‌ایم که خودمان از خودمان گریزان هستیم. یکسری چیزهایی وجود دارد که اگر مراعات نکنیم تخریب ایجاد می‌کند؛ بیداری نیروهای خفته مثل نیروهای تحتانی بدن که باید آن‌ها را به سر منتقل کنیم. از خوردن مشروبات الکلی اجتناب کنیم، زیرا جسم ما را ضعیف می‌کند مثل این‌که برای رشد جوانه گیاه به‌جای آب به آن نفت بدهیم. ورزش‌های سنگین انجام ندهیم. باید از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌های مفید و کم‌حجم استفاده کنیم و هم خوشگل، مرتب و خوش‌تیپ باشید. در روز نباید خوابید که چهره را زرد، پیر و فرتوت می‌کند خواب باید در شب باشد تا همیشه سرحال و قبراق باشیم. خوردن هرگونه داروی شیمایی که تعادل حیات انسان را به هم می‌ریزد و او را در بی‌خیالی و بی‌خبری نگه می‌دارد مجوز عمومی صادرشده است که برای قالب جسم مضر است مگر طبق دستور و مجوز پزشک حاذق، آن‌هم در شرایط خاص.

منبع: سی دی بیت حشرات
نویسنده: همسفر سمیرا لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون چهارم)
ویرایش: همسفر پروین لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .