English Version
English

جهان‌بینی، علمی برای یافتن ریشه مشکلات

جهان‌بینی، علمی برای یافتن ریشه مشکلات

سلام دوستان اعظم هستم همسفر

درمان اعتیاد احتیاج به جهان بینی و یا تقویت فکر ، نگرش و دیدگاه دارد که تحت عنوان جهان بینی است و یا دیدن جهان و برداشت ما از جهان خلقت که از کجا آمده‌ایم و به کجا خواهیم رفت. اگر این‌ها را ندانیم به پوچی می‌رسیم و نهایتاً به تاریکی که همان اعتیاد است می‌رسیم.

اعضای کنگره ۶۰ افرادی هستند که در گذشته مصرف‌کننده مواد مخدر بوده و هر کدام مثلث جهالت که شامل: ترس، ناامیدی و منیت است را لمس کرده بودند و در مرحله حق‌الیقین قرار گرفته بودند؛ اما چه شد؟ با قدم گذاشتن در این راه و دریافت آموزش‌های کنگره و علم جهان‌بینی توانستیم از ترس، ناامیدی و منیت عبور کنیم و به مثلث دانایی که شامل: تفکر، تجربه و آموزش است برسیم.

تشخیص دادیم نفس یک انسان، خواسته‌های خود را می‌تواند در هر لباس و هر شکلی تشخیص دهد و بعد قدرت اجرایی و عملی کردن آن‌ها را آموختیم و با این جهان بینی نقاط ضعف و قدرت خود را شناختیم. از نفس اماره به لوامه عبور کردیم و به سمت نور و روشنایی حرکت کردیم و امیدوارم به نفس مطمئنه هم برسیم.

اگر بخواهیم به این تکامل برسیم قطعاً احتیاج به نیرویی عظیم داریم که عقل نام دارد و این عقل توسط حس راهبری می‌شود. در جزوه جهان بینی استاد امین حس را این‌گونه تعریف نمودند: حس، اولین شروع به کارگیری قوه عقل است؛ این فرمانده بزرگ هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند مگر این‌که حس‌های ما آلوده و پر از لجن باشد.

در چنین شرایطی عقل ما نمی‌تواند درست تصمیم بگیرد و دچار سردرگمی و پیش فرض‌های آلوده می‌شود. تنها چیزی که باعث می‌شود من بتوانم فرمان عقل را به دست بیاورم، تزکیه و پالایش حس‌ من  است. و در پایان خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که مسیر کنگره را در مسیر زندگی‌ من قرار داد تا بتوانم از آموزش‌های ناب جهان بینی استاد امین و جناب آقای مهندس آموزش بگیرم و روش چگونه زیستن را بیاموزم.

سلام دوستان هاجر هستم همسفر 

جهان‌‌بینی به دو بخش تقسیم می‌شود: جهان‌بینی درون‌ و جهان‌بینی بیرون. جهان بینی بیرون شامل ادراک و احساس ما نسبت به تمام هستی است. وقتی‌ من‌ درکی‌ درمورد‌ جهان‌ هستی‌ نداشته‌ باشم‌ هیچ‌ حسی‌ نسبت‌ به‌ اطرافم‌ ندارم‌ و بی‌حوصله‌ و سرگردانم. همیشه‌ از‌ مبدأ، مقصد و هدف به‌ دور هستم.

در‌ اینجا است‌ که‌ حس را معادل‌ نیرو‌ باید‌ گرفت‌ و ما‌ می‌توانیم‌ اهمیت‌ آنرا‌ درک‌ نماییم. کنگره ۶۰ هم انسان را به دو بخش تقسیم می‌کند؛ صور آشکار و صور پنهان.صور آشکار: آنچه قابل رؤیت است.مثل جسم. صور پنهان آنچه قابل رؤیت نیست شامل: عقل، نفس، حس و کالبد های هفت‌گانه دیگر، ذهن، آرشیو و روح.

خداوند‌ جسم انسان‌ را‌ از خاک‌ و جان‌ او‌ را از‌ نار آفرید و روحی‌ از‌ جنس‌ خودش‌ در‌ او‌ دمید‌ که‌ درون انسان‌ را‌ به‌ دو بخش‌ تقسیم‌ کرد‌: روح‌ وجن. یعنی‌ نفسی‌ که‌ تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و باطن که‌ نشانه‌اش خواسته‌های‌ معقول و یا غیر معقول‌ است. اگر این‌ نفس‌، سرکش‌ باشد همانند زغال‌، بر‌ افروخته و شعله‌‌ور می‌گردد‌ و همه‌ جا‌ را‌ به‌ آتش‌ می‌کشد.

اما‌‌ اگر‌ این‌ گوهرجان‌ یا نفس را با راهنمایی روح و جهان‌بینی پرورش دهیم، همانند‌ الماسی‌ است‌ که‌ در‌ میان‌ زغال‌ سنگ‌ها به‌ درخشش‌ در‌ می‌آید و نفس‌ انسان‌ را‌ از‌ اماره‌ به‌ لوامه‌ و سپس‌ به‌ مطمئنه‌ می‌رساند. از این‌ طریق‌ می‌توانیم‌ مشکلات‌ را‌ از طرف‌ خداوند‌ رحمت‌ قلمداد‌ کنیم و چراغ دانایی که‌ به‌دست‌ ما‌ به واسطه‌ کنگره‌ داده شده است یا همان‌ مثلث‌ دانایی‌ که شامل‌: تفکر،تجربه‌ و‌ آموزش‌ است را به‌ دست‌ بگیریم و زندگی‌ خود و دیگران‌ را بسازیم‌ تا‌ خداوند‌ بهترین‌‌ها‌ را سر‌ راه‌ ما قرار‌ دهد. بهترین‌ راه‌ این‌ است‌ که‌ ما در کنگره خدمت کنیم و اگر کاری برای کسی می‌کنیم مغرور نشویم.

سلام دوستان اشرف هستم همسفر

کنگره ۶۰ تنها سازمانی است که برای درمان اعتیاد هر سه ضلع درمان را در نظر گرفته و برای درمان قطعی اعتیاد، به تعادل رساندن جسم، روان و جهان بینی را لازم می‌داند. کسانی‌که در کنگره ۶۰  جسم خود را با مصرف دارو به درمان می‌رسانند، روان آن‌ها نیز به دنبال سلامت جسم به تعادل می‌رسد.اما ضلع جهان‌بینی هم اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد که تلاش و حرکتی جدا از درمان جسم و روان را می‌طلبد.

تمام مشکلاتی که در زندگی ما به وجود می‌آید، در اثر کمبود دانایی است و در کنگره ۶۰، با آموزش هایی که می‌بینیم قابل حل است و برای حل این مشکلات باید به دانایی خود اضافه‌ کنیم. ما در جهان‌بینی با صور پنهان خود آشنا می‌شویم و پی می‌بریم ضدارزش‌هایی مانند ترس، منیت و ناامیدی مانع رشد و تکامل انسان می‌شود.

با آموزش‌های ناب کنگره فرا می‌گیریم چگونه از این ضد‌ارزش‌ها فاصله بگیریم تا در ادامه به فرمان عقل برسیم و در مسیر تکامل قدم برداریم و در نهایت به نفس مطمئنه برسیم. باید بدانیم که اگر در کنگره فقط به فکر جسم و روان خود باشیم به آن نتیجه‌ای که کنگره از آن به عنوان تعادل نام می‌برد و به حال خوش تعبیر می‌کند، نخواهیم رسید.

در جهان بینی در مورد ساختار درون انسان صحبت می‌شود که این ساختارها چه قدرت عظیمی دارند که هر انسانی می‌تواند در جهت منفی از آن استفاده کند و یا در زمان مشکلات چه‌طور با آن‌ها برخورد نماید و چگونه از تاریکی‌ها به سمت روشنایی‌ها حرکت کند. تا زمانی که انسان مسائل درونی خود را به صورت بنیادی حل نکند یقیناً نمی‌تواند زندگی خود را به سمت ارزش‌ها سوق دهد.

در کنگره ۶۰ با آموزش‌هایی که‌ می‌بینیم به این مهم دست پیدا می‌کنیم که با مسائل و آسیب‌های به‌وجود آمده چگونه برخورد نماییم و با دیدگاه جهان‌بینی آن را درمان کنیم که این مهم با خواندن، گوش کردن و عمل کردن به سی‌دی‌ها، جزوه‌ها و کتاب‌های آقای مهندس امکان پذیر است.

جهان‌بینی یعنی درست دیدن جهان، درک و دریافتی که ما از جهان درون وبیرون خود داریم. برای اینکه جهان بینی ما درست شود و به تعادل برسد مدت غیرقابل پیش بینی وقت نیاز است و شاید یک عمر تلاش نیاز داشته باشیم. برای درست زندگی کردن باید از درون و برون خود آگاه شد و با آموزش‌هایی که در طول زندگی می‌بینیم به تعادل برسیم.

در کل جهان‌بینی برای این است که بتوانیم ریشه‌ی خطاهای خود را پیدا کنیم و آن را حل کنیم و از مسیر ضدارزش‌ها به مسیر خوبی‌ها و ارزش‌ها قدم بگذاریم؛ برای تغییر جهان‌بینی باید دانایی انسان افزایش پیدا کند و برای بالا بردن دانایی باید از مثلث جهالت عبور کنیم.

درپایان امیدوارم که بتوانم با آموزش‌هایی که از راهنما‌ی خوبم خانم سمیه می‌گیرم، دانایی خود را بالا ببرم و جهان بینی خود را تغییر دهم و تبدیل به یک جهان بینی الهی کنم و از آقای مهندس،  استاد امین و خانواده محترمشان تشکر فراوان دارم که در این مسیر به ما جهان‌بینی و راه و رسم زندگی را می‌آموزند.

رابط‌خبری: همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون پنجم)

ویراستاری: همسفر غزال رهجوی راهنما همسفر رعنا (لژیون نهم)‌

عکس: مرزبان‌خبری، همسفر آرزو
ارسال: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر مهین (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی هاتف

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .