English Version
English

جهان‌بینی، علم زندگی کردن است

جهان‌بینی، علم زندگی کردن است

در جهان‌بینی باید آموخت که چه طور در کنار انسان‌های دیگر زندگی کنیم، اگر بخواهیم در زندگی با دیگران کلنجار برویم زندگی برایمان عذاب‌آور است، اما وقتی انسان رشد کند متوجه می‌شود که با دیگران فرقی ندارد و نباید خود را بالاتر ببینید؛ درواقع جهان‌بینی، علم زندگی کردن است که باید هر چیزی در جای خودش انجام شود، اما یکی از کارهایی که باعث می‌شود در کنار دیگران زندگی شیرین را به ناخوشی تبدیل کنیم، غیبت کردن است. غیبت کردن شهد بسیار شیرینی است که باید از آن پرهیز کرد؛ چراکه درنهایت به ناخوشی ختم می‌شود.

در وادی پنجم، آقای مهندس کاملاً توضیح می‌دهند. بخش اعظمی از کائنات قابل‌رؤیت نیست، فضاهایی وجود دارد که ما قادر به درک و دیدن آن‌ها نیستیم. 70 درصد از کل هستی را انرژی تاریک در برگرفته است که قابل‌رؤیت نیست. در غیبت کردن هم فضاهایی وجود دارد که انرژی حیاتی دارند، اما قابل‌رؤیت نیستند. فرض کنید بخشی از قلب شما که نمی‌دانیم در کجای قلب هست و قابل‌رؤیت هم نیست متعلق به فردی است که یا عاشق او هستید یا متنفر. حال اگر فردی بدگویی می‌کند؛ یعنی در مرحله اول از طرف مقابل خود رفتار ناشایستی دیده است و این موضوع را پیش فرد دیگری عنوان می‌کند. در اینجا خود فردی که به من بدی کرده است اصلاً اطلاع ندارد که ما غیبت او را می‌کنیم. در اینجا حس‌های طرف مقابل که آن فردی را که من از او دلخور هستم را می‌شناسد و حس و علاقه‌ای هم به او دارد، اما در اثر صحبت‌های من باورش از بین می‌رود و دیگر حس خوبی ندارد؛ بنابراین بخشی از فضای اشغال‌شده در قلب من خالی می‌شود و انرژی منفی به‌طرف مقابل تزریق می‌شود.

حالا خودم احساس سبکی و راحتی دارم و طرف مقابلم از محبت خالی می‌شود و این محبت را من جذب می‌کنم. در اینجا انرژی‌ها جابه‌جا می‌شوند و ممکن است بعد از مدت کوتاهی دوباره رفتار صمیمانه داشته باشم در اینجا در صور پنهان پیوندها از بین می‌روند و روابط بند که در اسارت است شکل می‌گیرد. این بدگویی در مورد اشیاء نیز رخ می‌دهد، مثلاً اگر استادی درسی را به‌خوبی توضیح ندهد و حق مطلب را به‌جا نیاورد، علاقه درون من از آن درس از بین می‌رود، درحالی‌که آن استاد انرژی خودش را بالا می‌برد و یک مقام و شأن برای خودش به وجود می‌آورد. هر زمان توانستیم مطلبی را آن‌قدر خوب توضیح دهیم که حتی مادربزرگمان هم متوجه شود؛ یعنی خوب فهمیده‌ایم و حق مطلب را به‌جا آورده‌ایم. حال اگر فردی به من بدی کرد و خوبی‌هایش را فراموش کردم؛ یعنی خوبی او را درک نکرده‌ام یا خوبی کردن او را وظیفه می‌دانم یا خود را بالاتر و بهتر از او می‌دانم. در اینجا در صور پنهان اتفاق‌هایی می‌افتد که موجب غیبت کردن می‌شود.

منبع: سی دی غیبت
نویسنده: همسفر الهام لژیون راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)
ویرایشگر: رابط خبری همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .