English Version
English

قول، قرار و وفای به عهد، در عمل سخت است.

قول، قرار و وفای به عهد، در عمل سخت است.

جلسه سیزدهم از دوره ششم لژیون‌ سردار نمایندگی شفا مشهد با استادی مسافر پهلوان ابوالفضل، نگهبانی دنور مسافر مرتضی و دبیری دنور مسافر مهدی با دستور جلسه « قول و قرار » روز  یک شنبه 16 اردیبهشت ماه ۱۴۰3 ساعت ۱۵:۳۰ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان ابوالفضل هستم مسافر، خیلی خوشحالم که در خدمت شما هستم و انشاالله بتوانم از این جایگاه آموزش های لازم را ببرم. تشکر می‌کنم از ایجنت محترم پهلوان جواد که در طول سفر الگوی من بودند و از شما دوستان که قبل از شروع جلسه حضور پیدا کردید تشکر می‌کنم. هر دستور جلسه‌ نقطه تفکری دارد و این دستور جلسه واقعاً دستور جلسه سختی است. قول، قرار و وفای به عهد، هرچند که در صحبت بسیار آسان است اما در عمل همان قدر سخت است. با خود که فکر می‌کردم من در جلسات کنگره همیشه حضور داشتم اما در کارهای روزمره عهد و پیمان‌هایی دارم که آنها را انجام نداده ام.

نیازی نیست که ما از کارهای بزرگ شروع کنیم، همین که بتوانیم کارهای کوچک را کم کم انجام دهیم به مرور زمان می‌توانیم کارهای بزرگ را هم انجام بدهیم. به طور مثال مدتی است که می‌خواهم تعمیراتی در محل کار خود انجام دهم اما هنوز موفق به انجام آن نشدم و یا کارهای دیگر که موفق به انجام آن نشدم و همه این‌ها یک جور هدر رفتن انرژی است. در سفر اول ما عهد و پیمانی داریم که شاید الان برای خیلی از سفر دومی‌ها ساده به نظر برسد اما همان خوردن دارو که راهنما فرمان آن را صادر می‌کند باید در زمان مشخص خورده شود و اگر نتوانیم این کار را انجام بدهیم یعنی به عهد خود وفا نکرده ایم.

خداوند در روز حساب به دو نکته خیلی تاکید دارد که یکی از آنها بخشیدن است و این مهم است که چقدر از آن مالی که خداوند به ما هدیه داده را در راه خدمت به دیگران استفاده کنیم. در قرآن کریم هم آمده است الهاکم التکاثر، آیا فقط به فکر اضافه کردن مال خود بوده ام و دیگر موضوع وفای به عهد است که آیا به عهد و پیمانی که بسته‌ایم پایبند بوده‌ایم. آقای زرکش در جلسه گذشته فرمودند که یک وقت‌هایی هوا برمان می‌دارد و هنوز به آن شعور و آگاهی نرسیده ایم یا به طور مثال دست خودمان را بالا ببریم و بگوییم ۵۰ میلیون من می‌دهم و با علم به این موضوع که نمی‌خواهیم آن را پرداخت کنم.

اگر اینگونه باشد این به فرموده جناب آقای زرکش شهادت دروغ حساب می‌شود. در کنگره بستر مناسب است و امروز اگر من به درمان رسیدم به خاطر همین بستر مناسب بوده است و من باید پیمان ببندم و این بستر را وسیع‌تر کنم تا تک تک افرادی که پشت در هستند به کنگره بیایند و درمان شوند. رسالت لژیون سردار به این نیست که از افراد پول بگیرد، آقای مهندس فرمودند: ما می‌خواهیم همه مسافرین کنگره در این بازی نقشی داشته باشند. ممنونم از اینکه با سکوت خود به حرف‌های من گوش کردید.

مرزبان خبری مسافر رحیم

تایپ مسافر اصغر لژیون 15

ارسال خبر مسافر مهدی لژیون 14

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .