English Version
English

گروه خانواده- جهان‌بینی قوانین درست زندگی‌کردن را آموزش می‌دهد.

گروه خانواده- جهان‌بینی قوانین درست زندگی‌کردن را آموزش می‌دهد.

سلام دوستان کوثر هستم همسفر
مقوله‌ی جهان‌بینی در کنگره ۶۰ به‌عنوان یکی از مقوله‌های درمان اعتیاد مطرح شد‌ و فردی که به درمان می‌رسد‌؛ ابتدا جسم و روان او‌، سپس باید روی جهان‌بینی خود کار کند تا بتواند سفر خوبی داشته باشد؛ باید نگرش و تفکر فرد مصرف کننده عوض شود تا بتواند به درمان برسد‌. کسی که هنوز نگرشش نسبت به مواد و زندگی عوض نشده اگر درمان هم شود دوباره برگشت می‌خورد؛ البته جهان‌بینی برای رسیدن به آرامش برای همه لازم است و فقط مربوط به مسافران نیست، همسفران هم باید جهان‌بینی را بیاموزند تا در زندگی خود به کار گیرند و مشکلاتی که در گذشته داشتند را بتوانند حل کنند؛ چون ممکن است خود آنها مشکلاتی داشته باشند که اصلاً فکرش را هم نمی‌کردند و وقتی که با این‌مقوله آشنا شوند می‌توانند مشکلات درونی خود را به‌راحتی حل کنند و تغییرات زیادی در خود به‌وجود آوردند. جهان‌بینی برای به‌تعادل رسیدن همه افراد لازم می‌باشد و اگر کسی جهان‌بینی خود را بالا ببرد می‌تواند به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند و برایش مشکلی پیش نیاید‌. کسی که جهان‌بینی را خوب یاد بگیرد در صراط مستقیم قرار می‌گیرد؛ چون جهان‌بینی نگرش ما را نسبت به تمام جهان و هستی عوض می کند و عشق و محبت را به ما می‌آموزد.

سلام دوستان طاهره هستم همسفر
جهان‌بینی‌؛ یعنی آنچه ما نسبت به کل هستی‌، جهان بیرون و درون برداشت، ادراک و دریافت می‌کنیم‌.
در جهان‌بینی در مورد ساختار درون انسان صحبت می‌شود که این‌ساختارها چه قدرت و عظمتی دارند که هر انسانی می‌تواند در جهت مثبت و منفی از آن استفاده کند و در زمان مشکلات چه‌طور برخورد کند و چگونه از تاریکی‌ها به‌سمت روشنایی حرکت کند‌. ما با دریافت آموز‌ش‌ها در کنگره‌، یاد می‌گیریم که با مسائل و مشکلات چگونه برخورد کنیم‌.
جهان‌بینی روی مسئله دانایی و شناخت انسان‌ها است و این‌که چگونه می‌تواند حس‌هایش را تشخیص‌ و پالایش کند و به درمان برسد‌.
جهان‌بینی قوانین درست زندگی‌کردن را به ما آموزش می‌دهد.

سلام دوستان سارا هستم همسفر
برداشت من از جهان‌بینی‌‌؛ یعنی تغییر دید و نگرش فرد به خودش‌، اطرافیان و در کل به تمام هستی‌، همین‌طور پیدا‌کردن ریشه خطاهای خود‌. پس برای فهمیدن‌ و  درک‌کردن جهان‌بینی‌؛ باید الفبای آن را که آموزش‌، تفکر و تجربه هست را بلد باشیم و مهم‌تر این‌که کاربردی کنیم‌. پس جهان‌بینی فقط متعلق به مسافرها یا همسفران نیست‌؛ بلکه برای تمام انسان‌ها‌ست‌، چون هر انسانی یا هر شخصی مشکلات خاص خودش را دارد و جهان‌بینی قوانین درست زندگی‌کردن را آموزش می‌دهد‌.

سلام دوستان فریده هستم همسفر
آموزش‌هایی که در کنگره به ما داده می‌شود برای این‌که خوب درکش کنیم‌؛ باید الفبای آن را بلد باشيم. جهان‌بینی‌ قوانینی دارد که باید آن قوانین را به‌خوبی اجرا کنیم تا بتوانیم موضوعات را به‌خوبی درک کنیم. علم جهان‌بینی به ما کمک می‌کند که حس‌های بد را دریافت نکنیم و این‌نیرو را بشناسیم که اگر از جایی ضربه خوردیم یا اشتباهی کردیم بتوانیم حلش کنیم و می‌تواند به دانایی‌مان اضافه بشود. اولین قدم در جهان‌بینی‌، یادگرفتن قوانین است که اگر قوانین را ندانیم دچار مشکل می‌شویم و حسمان به همه انسان‌ها بد می‌شود و دچار مشکل می‌شويم‌. ما باید ذره‌ذره این‌عادات بد و ناخوشایند را در خودمان ریشه‌کن کنیم که با آموزش‌گرفتن و اجرای قوانین جهان‌بینی می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و می‌توانیم به حال خوب برسیم‌.

سلام دوستان ناهید هستم همسفر
جهان‌بینی، یعنی دیدگاه و نوع نگرش ما نسبت خود و جهان پیرامونمان. جهان‌بینی از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین مسائل زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر ما به زیباترین چیز‌ها با دید منفی نگاه کنیم، قطعاً می‌توانیم نکاتی منفی در آن پیدا کنیم و اگر با دید مثبت به زشت‌ترین چیزها نگاه کنیم، می‌توانیم در آن نکات مثبتی پیدا کنیم، چیزی که اینجا مهم است اینست که چه برداشتی از آن مسائل داشته باشیم؛ می‌خواهیم با نگاه منفی حال خودمان را خراب کنیم؟ یا از مسائل درس بگیریم و در زندگی از آن بهره ببریم؟ جهان‌بینی چگونه زیستن و قوانین زندگی را به ما آموزش می‌دهد، مانند بازی که اگر قوانین آن را بلد نباشیم، فقط باعث ایجاد مشکل می‌شویم؛ البته تمام این مطالب زمانی اثرگذار است که آن‌ها را عملیاتی کنیم. استاد امین، استاد جهان‌بینی هستند؛ ایشان مطالب را بسیار ساده و روان توضیح می‌دهند که قابل فهم برای همه می‌باشد و صددرصد اگر آن‌‌ها را اجرا کنیم به آرامش می‌رسیم.

سلام دوستان ناهید هستم همسفر (لژیون اول)
مسئله جهان‌بینی تنها به مسافران و همسفران کنگره ۶۰ مربوط نمی شود و به عبارت دیگر‌؛ مربوط به تمام انسانهاست و تمامی انسانها با آن سروکار دارند. برای رسیدن به آرامش و داشتن زندگی اصولی و درست، حرکت در مسیر الهی لازم و ضروری است که همه دانش خود را در مورد جهان‌بینی افزایش دهیم. در جهان‌بینی گفته شده باید نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسیم و زمانی که شناختیم به ما کمک می‌کند نیروهای منفی را تشخیص دهیم تا بتوانیم از تاریکی خارج شویم و با تقویت نیروهای مثبت به سمت روشنایی حرکت کنیم. معلم و استاد باید مطالب را جوری آموزش بدهند که به صورت روان و قابل درک باشد. انسان باید در جمع، به‌گونه‌ای صحبت کند که همه متوجه حرف‌های او بشوند نه این‌که این‌قدر سنگین صحبت کند که همه احساس بی‌سوادی کنند. جهان‌بینی‌ باید در کنار تفکر، تجربه و آموزش باشد. این‌مقوله به انسان کمک می‌کند تا نیروها را بهتر بشناسد و برای این است که بداند در درونش چه اتفاق‌هایی افتاده و چه اتفاق‌هایی در حال رخ‌دادن است.
و‌ در‌آخر ما در کنگره با آموزش‌هایی که می‌بینیم، به این‌مهم دست پیدا می‌کنیم که با مسائل و آسیب‌های به‌وجود آمده چه‌طور برخورد کنیم و با دیدگاه جهان‌بینی آن رادرمان کنیم.

ویراستاری: همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر حمیرا‌ (لژیون دوم)
ارسال مطلب: همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی بیستون (کرمانشاه)

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .