English Version
English

حلاصه سی‌دی نامه۳

حلاصه سی‌دی نامه۳

در گروه‌های زیادی از جمله معتادان گمنام، اعتقادی به درمان ندارند و معتقدند که اعتیاد بیماری پیش رونده و لاعلاجی است، اما بعضی هم اعتقاد دارند که اعتیاد یک بیماری ذهنی و روانی است. حال می‌خواهیم ببینیم ذهن چیست؟ ذهن قسمتی از جسم می‌باشد که با بررسی آن به روان می‌رسیم. روان یعنی رفتار، کردار، خلق و خوی ما که ریشه در جسم و فیزیولوژی ما دارد و در اثر واکنش جسم به وجود می‌آید.
به‌طور کلی نمی‌توان جسم را از روان جدا دانست زیرا مکمل هم هستند و بر روی یک‌دیگر تاثیر می‌گذارند. آن‌چه در افکار و اندیشه ما است بر روی جسم ما تاثیر می‌گذارد پس می‌توان گفت: ریشه بیماری ذهنی را می‌توان در جسم یافت، در جسم ما میلیاردها باکتری مفید وجود دارد، اما ما انسان‌ها در اثر تغذیه نا مناسب و استفاده از افزودنی در خوراکی‌ها به گوارش خود آسیب می‌رسانیم.
تریاک دارای ۲۵ آلکالویید است که مهم‌ترین آن‌ها: مرفین، کدئین، نارسیین، نارکوتین و پاپاورین هستند که علاوه بر مصرف دارویی، در بیان ژن‌ها هم تاثیر گذار هستند. علاوه بر این‌ها دارای؛ موم، کائوچو، املاح معدنی، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سولفات‌ها، فسفات‌ها، مواد قندی، اسید لاکتیک و مواد خنثی می‌باشد.  در افراد بزرگسالی که اصلا تریاک مصرف نمی‌کنند ۱ تا ۱/۵ گرم تریاک می‌تواند اثر کشنده داشته باشد. علامت‌های قطع مصرف بستگی به مقدار و تعداد دفعات مصرف دارد و دارای ۲ عکس‌العمل آشکار و پنهان می‌باشد. عکس‌العمل‌های آشکار معمولا پس از چند ساعت تاخیر در مصرف، آغاز می‌شود و در مدت ۱ تا ۲ هفته تمام می‌شود که ۵٪ درمان است  و عکس‌العمل‌های پنهان ۹۰٪ درمان را شامل می‌شوند و کلیدی ترین مرحله درمان است.
باید سیستم شبه افیونی بدن راه اندازی شود. کلیه بیماری‌های روحی و روانی دائمی را باید در جسم جستجو کرد، مثل: ترس‌های زودگذر، ناامیدی و گوشه‌گیری که ممکن است مربوط به ژن انسان باشند. پس جسم و روان را نمی‌توانیم جدا از هم بدانیم.

نگارش و تایپ: همسفر هستی ( از لژیون اول)
ویرایش و ارسال: همسفر فاطمه (خدمتگزار سایت)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .