English Version
English

بخشش را از روی مهر انجام می‌دهد این‌ها را ما در لژیون سردار یاد می‌گیریم

بخشش را از روی مهر انجام می‌دهد این‌ها را ما در لژیون سردار یاد می‌گیریم

جلسه هماهنگی لژیون های سردار نمایندگی‌های؛ عمان سامانی، جهان بین، گوجان، بروجن، جواد گلپایگان، زاگرس در روز پنجشنبه ۱۳/ ۲ /۱۴۰۳ ساعت ۱۳ با حضور دیده‌بان محترم لژیون‌های سردار مسافر علیرضا زرکش

سخنان استاد:

ان‌شاءالله خدا کمک کند بتوانیم جلسه خوبی داشته باشیم.

سلام دوستان علیرضا هستم یک مسافر خیلی خوشحال هستم که توفیق شد دوباره دور هم جمع شویم  برای اینکه من اصرار می‌کنم جمعیت زیاد شود علت دارد! کنگره یک جمعیت است. وقتی می‌گوییم جمعیت یعنی هیچ کدام از این جماعت تفکر و رفتار و اعمالش با همدیگر متفاوت نیست یعنی سمت و سوی تفکر این جمعیت در جهت سمت و سوی تفکر آقای مهندس دژاکام دارند حرکت می‌کنند. بارزترین قضیه هم این است که می‌گوید بیایید این آتش ویرانگر را مهار کنیم بیاییم از درد و رنج خودمان بکاهیم این تفکر کنگره است و این جمعیتی هم که دور هم جمع شده یک نیت بیشتر ندارد اینکه بیاید از درد و رنج خودش کم کند کسی می‌تواند از درد و رنج دیگران کم کند که توانسته باشد درد و رنج خودش را التیام دهد مثل یک سفر دومی که می‌آید به یک سفر اولی یاری می‌رساند لژیون سردار هم از این امر مستثنا نیست.
کنگره سه تا ضلع دارد؛ ضلع علم ، ضلع نیروی انسانی و ضلع مالی کنگره. ضلع علمی کنگره بسیار گسترده است ضلع انسانی کنگره یعنی خدمتگزارانش هم خیلی زیادند ولی ضلع مالی کنگره به دو ضلع دیگر هنوز نرسیده است.

هر مثلثی که در کنگره ترسیم می‌شود یک مرکز دارد و آن نقطه تفکری است که به این مثلث مجوز می‌دهد و به این مثلث فرمان می‌دهد. به خاطر اینکه ضلع مالی این مثلث در مقابل ضلع علمی‌اش بسیار کوچک است فرمان بزرگ شدن این مثلث را نمی‌دهد. وقتی برابر نباشد از تعادل خارج می‌شود اصلاً این مثلث نه اینکه بزرگ نمی‌شود بلکه می‌شکند بنابراین آقای مهندس دژاکام ضلع علمی این مثلث را محکم گرفته که بزرگ نشود چون مالش به علمش نمی‌رسد اگر بزرگ شود آن اتفاقی که قرار است بیفتد نمی‌افتد. اینکه این ضلع به دوش چه کسی است و باید بار این ضلع را چه کسی به دوش بکشد؟ باید راجع به آن در لژیون سردار فکر کنیم و تفکر کنیم عمده‌ترین و مهم‌ترین مسئله برای رفع نیازهای مالی کنگره لژیون سردار است که تشکیل شده از همان ضلع اول و از همان ضلع دوم که تشکیل شده از همان نقطه مرکز که عشق است همان نقطه مرکزی که خود آقای مهندس دژاکام است این ضلع مهم است و هر کس قرار است تغییری در درونش به وجود بیاید ناچار است وارد این ساختار شود. نه یکی نه دوتا باید سه ضلع کنگره را همراه خودش داشته باشد یعنی هم علم کنگره را داشته باشد هم جانن و هم مالن حضور داشته باشد تا بتواند این ساختار را جزء شاکله‌ی خودش بکند. بعضی از درختان فقط سایه دارند اما بعضی میوه هم دارند  بعضی اجازه می‌دهند که یک سری روی آنها لانه بسازند و زندگی کنند این‌ها با هم متفاوتند ما باید در کنگره این گونه حرکت کنیم.
خلقی که مخلوق نشود و مخلوقی که عبد نشود مومن نشود هنوز کار دارد، نه فقط در کنگره هر جایی که انسان وجود دارد  قرار است آدم شود باید این مثلث را همراه خودش داشته باشد وگرنه به یاد نمی‌آورد انسان فراموشکار است ما در کنگره یادمان می‌آید که باید چه کار کنیم یادمان می‌آید برای چه آمده‌ایم و وظیفه‌مان چیست به عنوان یک انسان چه وظیفه‌ای داریم  در کنگره این‌ها را یاد می‌گیریم و مدام به هم گوشزد می‌کنیم ما باید حتماً یک سری ویژگی داشته باشیم که بارزترین و بزرگترین ویژگی یک آدم بخشش اوست آن هم بخشش همراه با مهر است بخشش به تنهایی ارزش ندارد
دیده‌اید که آقای مهندس با مهر و عشق و لبخند و احساس می‌بخشد و با مهر خشم می‌کند، وقتی انسانی این دو ویژگی را داشته باشد خشمش سمی نیست.
این دو ویژگی اسم بزرگ خداوند است که بخشش را از روی مهر انجام می‌دهد این‌ها را ما در لژیون سردار یاد می‌گیریم، ساختار لژیون سردار  با ساختار کنگره هیچ فرقی ندارد آقای مهندس هم علم کنگره را دارد هم وقت و زمان می‌گذارد و هم پولش را می‌بخشد، و اگر ما بخواهیم این‌ها را از هم جدا کنیم به مشکل می‌خوریم، همه‌ی ما باید در نقطه‌ای با هم متمرکز شویم برای اینکه چیزی را اثبات کنیم برای اینکه خروجی صورت بگیرد، 
خداوند می‌فرماید قوم است که خارج می‌شود نه شخص جدیداً به مطلبی خیلی دارم فکر می‌کنم و به خودم می‌گویم علیرضا تو سفر دومی هستی؟ از شما می‌پرسم کدام یک از شما سفر دومی هستید؟ کدام یک از ما پیام سفر دوم را می‌فهمیم؟ کدام یک از ما پیام سفر دوم را درک می‌کنیم، و با آن ارتباط کامل برقرار می‌کنیم؟ کسی می‌تواند مدعی سفر دوم شود که بتواند با تمام کلمات پیام سفر دوم ارتباط برقرار کند.! در پیام اول می‌گوید به آنچه علاقه داری مشغول باش و مطمئن باش که به مقصد می‌رسی و این را یک سفر اولی کامل می‌فهمد، اما یک سفر دومی درکی از پیام سفر دوم دارد یا خیر؟ ما باید به عنوان خدمتگزار کنگره این کلمات را بفهمیم این اسامی را بفهمیم و بتوانیم آن‌ها را اجرا کنیم، برای همین می‌گویم چرا بچه‌ها اینقدر کم آمده‌اید؟! چرا سفر دومی‌هایتان نیامده‌اند؟! چرا راهنماهایتان نیامده‌اند؟! ما باید بخشش را یاد بگیریم و فکر نکنیم که بخشش مال پولدارهاست اصلاً بخشش مال پولدارها نیست! هر کسی وارد کنگره می‌شود و سفر تدریجی را انجام می‌دهد توانایی دارد به سرعت ساختار زندگی‌اش را تغییر دهد کسی که به کنگره می‌آید و از دل مواد مخدر بیرون می‌آید بسیار ویژگی‌های مثبت و بزرگی دارد مخصوصاً راهنماها و مخصوصاً خدمتگزاران. آقای مهندس این زمین را آماده کرده ولی آن کس که باید این بذر را بکارد منم و آن سفر دومی که ویژگی آقای مهندس را دارد می‌تواند بذر بکارد یعنی علم کنگره را دارد زمان می‌گذارد و انفاق می‌کند گذشت می‌کند و پول می‌دهد.

رمز و راز کنگره در وادی اول و وادی دوم نهفته است، گنج بدون تله نیست.! گنج ۱۴ وادی درون این دو وادیست. اگر تو در این سه تا پله ندانی پایت را کجا می‌گذاری اتفاقات جالبی برایت نمی‌افتد. هر کسی نمی‌تواند فکر کند و هر کسی نمی‌تواند فکرش را به افکار تبدیل کند و هر کسی افکارش را نمی‌تواند به تفکر تبدیل کند  هر کسی تفکرش را نمی‌تواند به تعقل تبدیل کند. این یک سیری است برای اینکه شما به خواسته‌هایتان برسید ولی کسانی می‌توانند این ویژگی‌ها را درون خودشان به وجود بیاورند که با ساختار کائنات یکی شوند چه کسی با ساختار کائنات یکی می‌شود؟ کسی که صفت بخشش را درون خودش زنده کند. یک سفر اولی غیر ممکن است بدون اینکه ببخشد رها شود.!  و یک سفر دومی غیر ممکن است ببخشد و به خواسته‌هایش نرسد.!
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.

تهیه و تنظیم دبیر لژیون سردار: مسافر جعفر لژیون نوزدهم

تنظیم خبر: مسافر سعید لژیون چهارم  

ارسال: مرزبان خبری مسافر جعفر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .