English Version
English

تصویر ذهنی

تصویر ذهنی

اگر بخواهیم با دیدکلی به جهان‌بینی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که جهان‌بینی الفبای درمان می‌باشد؛ بنابراین برای این‌که بتوانیم به درمان مد نظر کنگره برسیم در ابتدا باید الفبای آموزش را فرا بگیریم. یکی از کاربردهای مهمی که جهان‌بینی ۱ و ۲ دارد این است که یک زبان و الفبایش را برای ما باز می‌کند. ممکن است برای خیلی‌ از افراد این اتفاق افتاده باشد که وقتی نوشتارها را مطالعه می‌کنند، برخی از مطالب برایشان هیچ معنی و مفهومی نداشته باشد، اما با شرکت در کلاس‌ها و آموزش دیدن به مرور زمان متوجه می‌شوند که‌ جهان‌بینی یک‌سری تعاریفی را مطرح می‌کند و هدف اصلی این بوده است که یک تصویر ذهنی در شخص به‌وجود آورد که برای بعضی‌ افراد درک این مطالب دشوار می‌باشد؛

ولی من خودم به این نتیجه رسیده‌ام که علم دشوار نیست؛ در صورتی که استاد مطالب را درست به انسان انتقال بدهد و پایه‌ها را درست بگذارد؛ زیرا هر علم و مطلبی همانند یک بنای عظیم می‌ماند و اصول و قوانین مانند پایه‌ها و فنداسیون آن بنا هستند؛ بنابراین اگر پایه‌ها محکم‌ و قوی گذاشته شود، می‌توان یک ساختمان صد طبقه روی آن پایه‌ها بنا کرد در غیر این صورت حتی یک طبقه هم نمی‌توان بنا کرد. جهان‌بینی برای این است که من بتوانم ریشه خطاهای خود را پیدا کنم و آن را حل کنم وازمسیرضدارزش‌ها به مسیر ارزش‌ها قدم بگذارم؛ البته برای این کار باید قوانین آن را فرا بگیرم.برای این‌که جهان‌بینی من تغییر کند، باید دانایی من افزایش پیدا کند، برای بالا بردن دانایی باید از مثلث جهالت که شامل ترس، ناامیدی و منیت است، عبور کنم تا به دانایی برسم.

امیدوارم که بتوانم با آموزش‌هایی که از کنگره و راهنمای خوبم خانم سمیه می‌گیرم، دانایی خودم را بالا ببرم تا بتوانم جهان‌بینی خودم را تغییر بدهم.

نویسنده: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون هفتم)
رابط خبری: راهنما همسفر سمیه
ویراستار:همسفر مژگان رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون سوم )
عکس: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ارسال: همسفر مهری، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .