English Version
English

نگاه من به جهان از دریچه کنگره متفاوت شده است

نگاه من به جهان از دریچه کنگره متفاوت شده است

همسفر میترا رهجوی لژیون ششم از نمایندگی رودکی پیرامون دستورجلسه《جهان‌بینی ۱و۲》چنین نوشت:
تا قبل از کنگره هیچ نگاه خاصی به جهان‌بینی نداشتم، نه این‌که کتابی نخوانده باشم نه، نوع نگاهم گونه‌ای دیگر بود. جهان را ما از لحظه ورودمان به هستی دیده‌ایم یعنی از روزی که با جهان آشنا شدیم جهان را دیده‌ایم البته به خیال خود، جهان را دیدم اما امروز نگاه من به جهان از دریچه کنگره متفاوت شده است. جهان را عمیق‌تر می‌بینم همه جزییات جهان آشکارم را با دقت متفاوت‌تری می‌نگرم اما جهان درون، جهانی متفاوت‌تر و ناشناخته‌تر بوده و هست.

همانند آسمان و زمین که جهان‌های ناشناخته‌ای هستند، جهان درون تک‌تک ما پنهان و ناشناخته است و راه شناخت تمام جهان‌های دیگر، شناخت جهان درون است من حالا جهان‌بینی بهتری نسبت به هستی دارم، جهان را نه‌فقط با چشم و گوش آشکارم بلکه با چشم و گوش درونم می‌نگرم، من ابتدای این سفر هستم تازه بلیط گرفته‌ام و سوار بر این قطار شده‌ام نمی‌دانم چه چیزهای از این جهان‌های متفاوت را کشف خواهم کرد؛ اما ایمان دارم با ورودم به جهان کنگره، من شانس سوار شدن در این قطار رادارم حالا همه جهان‌ها در مسیر من است و این من هستم که چقدر از پنجره قطار کنگره جهان را می‌نگرم.

آمدنمان به کنگره فرصت طلایی بود که به ما داده شد و ما هم پذیرفتیم حالا الفبای جهان‌های درون و بیرون را می‌آموزیم و درک، احساس و دریافت می‌کنیم. به‌هرحال یک جای این دنیا و جهان پیرامونمان، کسی و یا جایی پیدا می‌شد که به ما یاد بدهد جهان‌ها چگونه‌اند؟ ما چگونه باید آن‌ها را بشناسیم؟چگونه از آن‌ها عبور کنیم؟ برای من کنگر ه همان مکان موعد بود، من ایستادم از تمام هیاهوی جهان و چشمم را شستم و جور دیگری به جهان‌نگریستم.

مدرسه، دانشگاه، خانواده، دوستان و خیلی مکان‌های دیگری که من ساعت‌ها به آن‌ها ورود کردم بی‌آنکه بدانم هرکدام جهانی هستند و باید خوب می‌دیدیم این جهان‌ها را، نگرش و نگاه ما برداشت و ادراک ما نسبت به هر کدام‌از این جهان‌ها در روند رشد تعالی ما چقدر اثر گزار بوده است. این‌که من جهان‌بینی درستی نسبت به جهان، ازدواج یا خانواده داشته باشم قطعاً اثر عمیق‌تری بر سایر بخش‌های زندگی من خواهد گذاشت.

خوبی کنگره این بود که فهمیدیم که باید تمام این جهان را خوب ببینم و جهان‌بینی درست نسبت به این جهان‌ها در شناخت جهان بعدی و حتی ورای این جهان کمک خواهد کرد، نمی‌شود نادیده گرفت و گذشت. اگر نبینی و از عبور کنی یک جایی گرفتار می‌شوی مثل تمام کسانی که نادیده گرفتند، ندیدند و وارد جهان تاریک اعتیاد شدند. جناب مهندس راه رهایی کامل را در شناخت جهان‌بینی می‌بینید. راهی که تمام کسانی که دنبال خروج از این تاریکی هستند نادیده گرفته بودند و دوباره برگشت زدن به همان جهان؛ پس بیاییم بیاموزیم، آموزش بگیریم و جهان‌بینی را خوب بلد شویم که اگر این امتحان را پاس نکنیم، دوباره و دوباره باید این آزمون را امتحان دهیم، یک‌بار خوب درکش کنیم و با تمام وجود بپذیریم.

نگارش: همسفر میترا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)
ویرایش: هپسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .