English Version
English

ریشه تمام مشکلات ما، افکار ما هستند

ریشه تمام مشکلات ما، افکار ما هستند

آقای مهندس در سی‌دی فتح قله می‌فرمایند: کسی که در راه مستقیم قرار بگیرد و اعتقاد داشته باشد، جلودار واقعی خود را خداوند بداند، به نتیجه و هدف خود می‌رسد. انسان زمانی که کتاب الهی را تلاوت می‌کند باید کلام آن را به عمل برساند چون کلمات درون این کتاب، کار آدم عامی نیست و در هیچ‌یک از کتاب‌های آسمانی دیگر پیامبران الهی، وجود ندارد و پیامبر ما شخصی است که با ماوراء و جهان‌های دیگر در ارتباط بوده و علم آن را می‌دانستند.

در قسمت دیگری در مورد امید و ناامیدی صحبت کردند انسان باایمان و امیدوار قدم‌های خود را محکم و استوار برای رسیدن به هدف خود برمی‌دارد و مطمئن است که یک جلودار واقعی او را در صراط مستقیم حمایت می‌کند و هیچ نیرویی نمی‌تواند به او گزندی برساند. در زندگی باید از تفکرات خود انرژی بگیریم و بدانیم که این افکار ما صفت نیست و باید درراه ساختن و تولید استفاده داشته باشیم و دنبال افکار منفی نباشیم. افکار و اندیشه خود را درراه پالایش، تزکیه و آموزش خود هدایت کنیم و در زندگی دیگران کنجکاوی نکنیم.

همچنین مشکلات، بافتی از زندگی ما هستند و اگر این غم و اندوه‌ها در زندگی ما نباشد ساخته نمی‌شویم و تجربه کسب نمی‌کنیم تا به‌ مراتب رفیع انسانیت برسیم. غم و اندوه عمق زیادی دارد و شادی لحظه‌ای است؛ اما ساختنی که در غم و اندوه وجود دارد خیلی عمیق‌تر و سازنده‌تر است. رسیدن به قله چندان اهمیتی ندارد یا زمانی که به پیروزی می‌رسیم، باید ببینیم که چه اثری بر جای می‌گذاریم تا دیگران از آن بهره‌مند شوند. استاد سردار در مورد قوت مالی نکته و تذکر می‌دهند، سعی کنید که پس‌انداز داشته باشید، چون نیروهای بازدارنده به بهترین شکل ممکن چاله‌هایی را برای ما به وجود می‌آورند تا ما نتوانیم کمک کنیم.
آقای مهندس می‌فرمایند: اگر پولی قرض کنید می‌توانید قرض خود را ادا کنید؛ اما اگر پس‌اندازی که دارید را بردارید، جایگزین کردن آن برای شما سخت می‌شود. نکات کلیدی این سی دی این است که افکار خود را صرف چیزهای بیهوده نکنید هر چه که وارد جهان ذهن ما می‌شود، به آن بها ندهیم و پرورش ندهیم. ریشه تمام مشکلات ما، افکار ما هستند چون ما افکار خود را دسته‌بندی نمی‌کنیم. ما وارد هرجایی می‌شویم در آن قانون وجود دارد؛ پس چرا برای خودم و صور آشکار خودم قانون اجرا نمی‌کنم تا هر چیزی وارد ذهن من نشود؟

تلاش کنیم خود را به حال خوش و آرامش نزدیک کنیم و گوهر وجودی خود را با تفکرات غلط و افکار منفی از بین نبریم. برای فتح قله، ابزارآلاتی لازم داریم و حرکت خود را شروع می‌کنیم، مثلاً با حرکت و آموزش ما به رهایی می‌رسیم و گل رهایی دریافت می‌کنیم، نگه‌داشتن این رهایی خیلی مهم است. نیروهای بازدارنده‌‌ای همیشه آماده برای تخریب وجود دارند. حال برای اینکه به پیروزی رسیدیم باید از خود نشان و انرژی برای آیندگان باقی بگذاریم تا آن‌ها هم استفاده کنند و این با خدمت کردن و تغییر کردن و حرکت کردن از ما اثر باقی می‌ماند‌ برای اینکه انرژی مثبت به دست بیاوریم و انرژی منفی خود را بیرون بریزیم.

نگارش: راهنمای تازه‌واردین همسفر مهناز
ویرایش: همسفر ملیحه رهجوی راهنما همسفر ساره (لژیون هشتم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگان رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .