English Version
English

این کنگره است که به ما خدمت می‌کند نه ما به کنگره

این کنگره است که به ما خدمت می‌کند نه ما به کنگره

به نام قدرت مطلق الله

به مناسبت هفته راهنما گفتگویی کوتاه ترتیب دادیم با راهنمایان تازه واردین زحمت کش نمایندگی شفا که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

راهنمای تازه واردین مسافر مهدی

_ احساس خودتان را از جایگاه خدمتی که این روزها در کنگره به عهده دارید را بیان کنید؟

این شال سبز که امروز به نشانه ی راهنمای تازه واردین دور گردن من قرار دارد باعث می شود خداوند را حمد و سپاس بگویم که لیاقت داد تا بتوانم در کنگره خدمتگذار باشم ، خوشحالم که خدمت در این جایگاه نصیبم شد ، از خدای خودم می خواهم تا بتوانم همیشه در این سیستم خدمتگذار باقی بمونم.

همیشه به خودم یادآوری می کنم اگر امروز این لیاقت به من داده شده تا در این جایگاه خدمت کنم هیچ گاه خودم را سرور و آقای دیگران ندانم بلکه تنها یک خدمتگذار واقعی باشم و در خدمت بچه های کنگره ۶۰، خب عزیزانی که بعنوان تازه وارد ، به کنگره ۶۰ ورود می کنند اغلب ناامید و خسته هستند و برخورد من بعنوان یک راهنمای تازه وارد در ابتدا بسیار حائز اهمیت است، چرا که باید به درستی با راهنمایی مناسب این عزیزان رو در مسیر درست قرار بدم و تعریف مناسب و اصولی از کنگره و راه و روش درمان و مسائل دیگه داشته باشند تا از همان ابتدا امیدوارم شوند به این مکان و اطمینان حاصل کنند که با فرمانبرداری رهایی پیدا خواهند کرد از تاریکی ها.

 

_ کنگره ۶۰ به طور کلی چه نقشی در زندگی شما ایفا کرده است؟

من مهدی قبل از اینکه وارد این مکان مقدس بشوم نه در محیط زندگی و نه در محیط شغلی خودم از ارج و منزلتی برخوردار نبودم و همچنین بزرگ شدن فرزندان خودم را ندیدم و این آلودگی به مواد مخدر من را رنج می داد و نا امیدم کرده بود اما شکر خداوند بعد از آشنایی با کنگره ۶۰ و ورود به این فضای امن و مقدس و پیدا کردن راه و روش چگونه زیستن و رسیدن به رهایی از دام اعتیاد امروز، هم در بین اعضای خانواده و هم بین همکارانم در محیط کارم از احترام خوبی برخوردارم و خداراشاکرم که خانواده رضایت قلبی از من دارند و این بسیار برام ارزشمند است.

 

_ در رابطه با هفته راهنما چه چیزی در ذهنتان نقش می بندد؟ 

خب ما می دانیم وقتی یک کودک به دنیا می آید از همان ابتدا برای هدایت و چگونه بزرگ شدن به پدر و مادر خود بعنوان اولین مربیان و راهنمایان خود نیازمند است بی تردید ما در طول زندگی برای مراقبت و رشد هر لحظه و در هر سنی نیازمند راهنما هستیم . من اگر امروز در این سیستم ماندگار شدم و درادامه به لطف خداوند توانستم خدمتگذار شوم یکی از دلایل اصلی آن وجود و آموزش های خوب راهنمای عزیزم بوده است ، راهنما رب و مربی ماست ، این راهنماست که خالصانه خود را وقف من مسافر می کند تا من به بهترین خودم دست پیدا کنم و ما کمترین کاری که می توانیم انجام دهیم بابت این همه از خودگذشتگی این است که در هفته راهنما بتوانیم به بهترین شکل ممکن قدردانی کنیم.

راهنمای تازه واردین مسافر محمد

_ چرا از یک تازه وارد خواسته می شود که از ابتدا با «حس» خودش راهنمای درمان را انتخاب کند؟

خب تجربه من نشان داده کسانیکه بعنوان تازه وارد در کنگره حضور پیدا می کنند معمولا از طریق یک معرف مثل دوست ، آشنا یا فامیل به این مکان معرفی شده اند و دست بر قضا اکثرا از به توصیه ی همان معرف هایشان بعضاً راهنمای خودشان را به پیشنهاد همان معرف انتخاب کردند اما ما بعنوان راهنمای تازه واردین در جلسه سوم از آنها می خواهیم که از دیدگاه خودشان و تنها با حس و حال خودشان از بین راهنمایان دارای ظرفیت انتخاب را انجام دهند چرا که این مسئله باعث می شود خود رهجو و مسافر مسئولیت انتخاب خودش را بپذیرد و اگر خدای ناکرده ناکام بود در درمان به پای دیگران نگذارد و نگویید چون فلانی گفت فلان راهنما را انتخاب کن این مشکل برایم پیش آمد و خب پیوند محبتی که از طریق انتخاب حسی صورت می گیرد واقعی تر خواهد بود بین تازه وارد و راهنما.

 

_ چه مسائلی باعث شد شما بعد از سفر اول در کنگره ماندگار و خدمتگذار شوید؟

سوال جالبی پرسیدید، من از موقعی که وارد کنگره شدم به خصوص در روزهای ابتدایی هر روز به خودم می گفتم این آخرین روز حضور من در کنگره است و از فردا دیگر نمی آیم اما رفته رفته دیدم بدون کنگره هیچ راهکاری برای حل مسائل و چالش های زندگی که در راس آن رهایی از دام اعتیاد بود پیدا نمیکنم ، و کم کم به این درک رسیدم که کلید حل مشکلات من در سی دی های آموزشی کنگره ، در وادی ها ، در جهان‌بینی و ... است و اگر راه نجاتی باشد تنها و تنها این سیستم و راهی است که کنگره نشان می‌دهد بالاخره به عنوان یک پناهنده به آغوش کنگره ۶۰ پناه آوردم و تا به امروز حضور خودم را تثبیت کردم و بابتش خدای بزرگ را شکر می کنم. نکته مهم این است که خدمتگذاران واقعی کنگره در طول خدمت به این نتیجه می رسند که در حقیقت این کنگره است که به ما خدمت می‌کند نه ما به کنگره و این نعمتی است که باید قدردان و شکر گزارش بود.

 

_ با شنیدن این اسامی که عنوان میشود با یک جمله یا کلمه احساستان را بیان کنید؟

راهنما:  عشق و محبت

مهندس دژاکام:  دست خداوند بر روی زمین

استاد امین:  جهان‌بینی

کنگره ۶۰:  مأمن امن

راهنمای تازه واردین مسافر علیرضا

_ لطفا احساس خودتان را راجع به هفته راهنما عنوان کنید؟

ما در کنگره ۶۰ چهار جشن به مناسبت های مختلف داریم که به نظر من همه آنها به نوعی آیین شکرگذاری محسوب میشود و بهانه ای است برای اینکه ما فراموش نکنیم که چه افراد و بزرگانی کنار ما قرار گرفته اند و برای ما همواره زحمت می کشند و یاری مان می دهند و خب هفته راهنما هم از این قاعده مستثنی نیست. در هفته راهنما حس و حال بسیار خوبی در کنگره حکم فرماست و انرژی همه در سطح بالایی قرار دارد و بابت این خداوند را شکر می کنم.

 

_ شما امروز به عنوان یکی از راهنمایان تازه واردین در این جایگاه خدمت می کنید لطفا تجربه خودتان را بیان کنید؟

معمولا کسانیکه در آزمون های مختلف که برای دریافت شال پذیرفته می شوند امکان دارد همان ابتدای امر فکر کنند که شاید آمادگی کافی در آن جایگاه را برای خدمت ندارند ، خب طبیعتا من هم همین حس را داشتم تا اینکه بعد از یکی ، دو ماه که پیش رفتم متوجه شدم که اینطور نیست ، در واقع آن اتفاقاتی که قرار است برای ما رقم بخورد آن جایگاه خدمتی برایمان رقم می زند و اصلا نیازی نیست که به این موضوع فکر کنیم که چه مقدار دست انداز در مسیرمان قرار دارد چون با حرکت راه نمایان میشود . یکی از جایگاه های خدمتی حائز اهمیت در کنگره ۶۰ راهنمایی تازه واردین است چرا که در این مرحله ما باید رهجوی تازه وارد را که هیچ تصوری در رابطه با درمان کنگره ندارد را به آمادگی لازم برسانیم و او را با جزییات زیادی آشنا کنیم تا رهجو به محض انتخاب لژیون و راهنمای درمان خود کاملا برای شروع درمان آماده باشد و آن تازه وارد را به مرحله ای برسانیم که در مقابل راهنما تنها بگویید چشم و حرف راهنما را به نقطه عمل برساند.

 

_ بعنوان سوال آخر اگر حرفی در دل دارید که دوست دارید با ما به اشتراک بذارید رو بیان کنید؟

بله حتما ، چون در هفته راهنما هستیم ، دلم می خواد از صمیم قلب به راهنمای درمان خودم جواد آقای سجادی خداقوت بگویم و از ایشان تشکر کنم که هم در سفر اول و هم در سفر دوم دلسوزانه من را یاری کردند، به نظر من با جوان‌ترها در کنگره باید به گونه ی دیگری برخورد شود و خب جواد آقا هم به درستی با برخوردی مناسب با جوان ها مسیر درمان رو پیش می روند که برای من همیشه قابل تحسین بوده است و همچنین از راهنمای درمان سیگارم در لژیون ویلیام وایت آقا رضا حسین زاده هم باید تشکر کنم که خالصانه و مخلصانه کنار رهجو قرار می گیرند تا به درمان برسد.

ممنون از راهنمایان گرامی که در این گفتگو شرکت کردند.

مرزبان خبری؛ مسافر رحیم

مصاحبه؛ مسافر سعید لژیون۱۲

تنظیم و ارسال؛ مسافر محمدرضا لژیون۷

 

 

 

 

 

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .