English Version
English

جهان‌بینی، یک علم بسیار مهم و پایه است

جهان‌بینی، یک علم بسیار مهم و پایه است

سومین جلسه از دوره پنجم سری کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی هاتف با استادی راهنما همسفر سمیه با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱و۲» در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

ابتدا خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که به من اجازه می‌دهد در مسیر کنگره۶۰ آموزش بگیرم و خدمت کنم. سپاس‌گزار آقای مهندس و خانواده محترم ایشان هستم که این بستر را برای ما فراهم کردند تا بتوانیم علم جهان‌بینی را آموزش بگیریم و آن‌ها را در زندگی عملی کنیم.

در عنوان جزوه جهان‌بینی نوشته شده جهان‌بینی کاربردی، یعنی وقتی می‌خواهم علمی را یاد بگیرم باید قوانین آن علم را آموزش بگیرم تا بتوانم آن را عملی و اجرایی کنیم. تا زمانی که قوانین آن مکان را بلد نباشم نمی‌توانم آن کار را به نحو احسن انجام دهم.جهان‌بینی یعنی دیدن جهان و نوع نگرش من به آن موضوع و بر اساس دانایی که دارم آن را احساس، ادراک و دریافت می‌کنم.

پس من قبل از این‌که بتوانم جهان‌بینی خودم را عملی کنم، باید از قوانین و شرایط آن مکان و حتی برخورد با انسان‌ها آگاهی کسب کنم تا بتوانم مسئولیت و برخورد خوبی نسبت به آن موضوع داشته باشم و گرنه باعث تخریب و حال خرابی خودم و دیگران می‌شوم. جهان‌بینی مانند قطعات یک پازل هستند که با درست قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم می‌توانیم به یک پایان و نتیجه‌ خوبی برسیم.

برای آموزش جهان‌بینی نیازمند اطلاعات، آگاهی، عملی کردن و تجربه بدست آوردن هستیم که بتوانیم در هر شرایطی آن عملکرد درست را داشته باشیم. آموزش جهان‌بینی یک علم بسیار مهم و پایه‌ای است که اگر قوانین آن را از پایه درست و به جا انجام دهم مثل برنامه‌ریزی، نظم و انضباط می‌توانیم به پایان خوبی برسیم.

هدف جزوه‌ی جهان‌بینی ساده کردن مطالب، استفاده کردن از مدل‌ها و تصویر سازی ذهنی را در افراد به‌وجود می‌‌آورد تا بتوانیم به درک کامل مسائل برسیم و بتوانیم با اشتیاق هدف‌های خود را دنبال کنیم. جهان‌بینی متعلق به همه‌ی انسان‌ها است و برای کسانی‌که در تاریکی و نا‌امیدی قرار دارند یک نیاز است و باید آن را فرا بگیرند تا بتوانند از تاریکی خارج شوند.

در دوران تاریکی فرد مصرف‌کننده برای خارج شدن از تاریکی اعتیاد، باید جسم، روان و جهان‌بینی درمان شود تا فرد به تعادل برسد. در جزوه‌ی جهان‌بینی با قرار دادن مدل، از جمله: جسم انسان به شهر وجودی تشبیه شده و مدل قلعه‌عقل برای آگاهی و فهم بیشتر انسان طراحی شده است تا انسان مراقب نیرو‌های منفی و ضد‌ارزش‌ها باشد تا به جسم خود تخریب وارد نکند.

در جهان‌بینی دو مطرح می‌کند ما هر چه‌قدر دانش و آگاهی خود را در حل مسائل بالا ببریم نیرو‌های منفی هم قوی‌تر عمل می‌کنند و جلوی پیشرفت ما را می‌گیرد. پس شرط اول رسیدن به هدف رعایت قوانین است و بر اساس درجه تکاملی انسان‌ها، نقش نیرو‌های منفی متفاوت است. نیروهای منفی فقط به یک نقطه متمرکز می‌شوند و آن هم خراب کردن حس انسان است تا انسان با تخریب رو‌به‌رو شود و تزکیه و پالایش حس، نقش بسیار موثر در تکامل انسان دارد.

افرادی که علم و آگاهی کسب می‌کنند و می‌توانند نیرو منفی را مهار کنند؛ نیروی منفی برای آن‌ها نقش مکمل و کامل‌کننده را دارد؛ پس هنر اصلی، نوع دیدگاه در مقابل مشکلات و مسائل است‌. اگر به این فکر کنم که مشکلات برای تکامل من به‌وجود آمده‌اند مطمئنا زندگی راحت‌تری داریم و می‌توانیم با مشکلات کنار بیاییم و برای حل آن‌ها تلاش کنیم.بنابراین با پذیرفتن مشکلات، تلاش و‌ کوشش ‌و توکل به خداوند می‌توانیم با آموزش جهان‌بینی و کاربردی کردن آن‌ها به هدف و صراط مستقیم نزدیک شویم.

رابط‌خبری:همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون پنجم)
ویراستاری: همسفر غزال رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون نهم)
عکس: مرزبان‌خبری، همسفر آرزو
ارسال:همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر مهین (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی هاتف

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .