English Version
English

تجربه جایگاه راهنمایی؛ سرآغاز مرحله‌ای جدید در دوره حیات

تجربه جایگاه راهنمایی؛ سرآغاز مرحله‌ای جدید در دوره حیات

جلسه هشتم از دوره سی‌‌ و هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی گیلان با استادی راهنما مسافر ارسلان، نگهبانی مسافر ابراهیم و دبیری مسافر محمدرضا با دستور جلسه «هفته راهنما» روز پنج‌شنبه مورخ سیزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان ارسلان هستم یک مسافر. بسیار خوشحالم که در هفته راهنما در این جایگاه حضور دارم تا بتوانم خدمت نمایم. به تمامی راهنمایان گروه مسافران و همسفران آقا و خانم نمایندگی گیلان در قسمت تازه‌واردین، شال نارنجی، ویلیام و جونز تبریک عرض می‌کنم. همان‌طور که می‌دانید؛ راهنمایان از بهترین رهجویان کنگره 60 محسوب می‌شوند و افرادی که خواسته دریافت شال راهنمایی دارند، به دنبال ارائه خدمت به انسان‌های دردمند هستند چراکه عمق تاریکی‌ها و سختی‌ها را احساس نموده‌اند.

در سفر اول رهجوی منظمی بوده‌ و حضور پررنگی نسبت به سایر رهجویان داشته‌ و سی‌دی‌های آموزشی را فراگرفته و برای رسیدن به شال راهنمایی، در آزمون‌ها شرکت و نمره قبولی اخذ نمودند و به تائید راهنمای خویش، مرزبانان، ایجنت و درنهایت دیده‌بان راهنمایان رسیده‌اند. با قبولی در آزمون راهنمایی، مرحله‌ای جدیدی از زندگی برایشان آغاز شده زیرا با دریافت شال راهنمایی، وظیفه سنگینی به عهده آن‌ها قرار گرفته است.

یکی از بهترین تجربیات من در کنگره 60 دریافت شال راهنمایی بود که اجازه خدمت در این جایگاه به من اعطاء شد. وقتی پیمان راهنمایی بسته می‌شود، یک بستر جدید در مسیر کنگره 60 آغاز می‌شود. می‌توانم با اطمینان بگویم؛ تمام راهنمایان در این مسیر و دوران راهنمایی خویش، روزهای بسیار خوب و بدی را تجربه می‌کنند. روزهای خوب هنگامی است که با راهنمایی و هدایت خود، یک رهجو به درمان می‌رسد که باعث ایجاد شور و شعف در وجود یک راهنما می‌شود اما روزهای بد مواقعی است که رهجو با نافرمانی و توجه نکردن به سخنان راهنما، موفق به درمان نمی‌شود که این مقوله سبب ایجاد اندوه در درون شخص راهنما می‌شود.

این در حالی است که راهنما برای هر دو این رهجویان به یک اندازه از توان خود صرف نموده است. در جشن هفته راهنما همانند سه جشن دیگری که در کنگره 60 برگزار می‌شود، تمام مسافران و همسفران به بهترین شکل باید به صورت دلنوشته و پاکت از راهنمای خودشان تقدیر و تشکر نمایند. در پایان مجدداً هفته راهنما را حضور محترم آقای مهندس، استاد امین و خانواده محترمشان و کلیه راهنمایان جمعیت احیای انسانی کنگره 60 تبریک میگویم. از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما سپاسگزارم.

تایپ: مسافر رضا لژیون سوم
ویرایش: مسافر مرتضی لژیون دوم
عکس: مسافر میلاد لژیون دوم
ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم
گروه خدمتگزارن سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .