English Version
English

وفای به عهد باید با عقل و عشق و ایمان باشد

وفای به عهد باید با عقل و عشق و ایمان باشد

سومین جلسه از دوره چهارم لژیون های سردار نمایندگی کاشمر به استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر حسین و دبیری  مسافر رضا با دستور جلسه (قول و قرار و وفای به عهد) در روز پنج شنبه 13 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵ آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. صورت جلسه (قول و قرار و وفای به عهد ) است.
قول و قرار به چند صورت انجام می گیرد. یکی قول و قراری است که انسان با خداوند می گذارد. در ابتدای خلقت هم قرار گذاشتیم که در صراط مستقیم باشیم و فرمانبردار قدرت مطلق باشیم و ما گفتیم قالوا بلی.

دیگری قول و قراری است که انسان با خودش می گذارد و دیگری قول قراری است که با کسانی دیگر قرار می گذارد و چنانچه انسان بد قولی کند دلیلش همان بد قولی اولی است که با خداوند قول و قرارش را نقض کرده و از صراط مستقیم خارج شده و یکی از عواملی که انسان از صراط مستقیم خارج می شود بی نظمی است.
اگر بیشتر دقت کنیم در این مدتی که در کنگره هستیم می بینیم یکی از خوش قول ترین افراد که همیشه به قولش مقید بوده جناب مهندس است. هنوز دیده نشده سی دی ها در یکشنبه بارگزاری نشوند، یا جلسه های چهار شنبه برگذار نشود.   

یکی دیگر از قول ها هم قولی است که ما به خودمان قول می دهیم که مواد مخدر را کنار بگذاریم. به خودمان قول می دهیم که خوش قول باشیم یا وزن خود را کم کنیم.
ولی یک زمانی هم هست که به دیگران قول می دهیم با دیگران قراری می گذاریم یا نوشته ای می دهیم باید به قراری که می گذاریم عمل نماییم. البته انسان گاهی اوقات نمی تواند به قولش عمل نماید، اگر می خواهیم این اتفاق نیفتد باید با قول و قرار عقل و عشق و ایمان باشد، اگر قولی می خواهیم بدهیم باید اول به ظرفیت خودمان نگاه کنیم چنانچه توان آن را نداریم قول ندهیم.
می گویند: عهد نبستن بهتر است از آن که ببندی و نپایی.
انسان بعضی مواقع قولی ندهد خیلی بهتر است از آن که قولی بدهد و به قول و قرارش عمل نکند، چرا که این کار باعث می شود اعتماد به نفسش را از دست بدهد، در دوران مصرف هر کدام از ما به خودمان قول دادیم که مصرف مواد را کنار بگذاریم ولی این کار را انجام ندادیم، این باعث شد که اعتماد به نفش خود را از دست بدهیم.
آثار خوش قولی و وفای به عهد هم به این شکل می باشد که دیگران به ما اعتماد می کنند. وقتی کسی به ما اعتماد کند به قول ما هم اعتماد می کند و خداوند هم به قول و قرارش وفا می کند.
شاعر می فرماید:        
حق تعالی فخر آورد از وفا       گفت من اوفی به عهدٌ غیرنا
در کنگره هم آقای مهندس به طور مکرر تاکید کرده اند که وعده های خداوند هیچ وقت دروغ نیست، تمام قول هایی که به بندگانش داده را عملی کرده است.
در پایان از خداوند می خواهم که به همه ما این توان و قدرت را بدهد که بتوانیم به عهد قراری که می گذاریم عمل نماییم.
از این که به حرف های من گوش دادید متشکرم.  

عکاس: مسافر حمید لژیون چهارم راهنما مسافر مجید
ویراستار: مسافر جلال لژیون هشتم راهنما مسافر امید
ارسال خبر: مسافر محمد لژیون سوم راهنما مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .