English Version
English

راهنمایان در کنگره، چراغ هدایت رهجویان هستند

راهنمایان در کنگره، چراغ هدایت رهجویان هستند

یازدهمین جلسه از دوره دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60 ویژه همسفران آقا، نمایندگی ستارخان، به استادی ایجنت محترم همسفر مهراد ونگهبانی همسفر عباس ودبیری همسفر مصطفی با دستور جلسه " جشن هفته راهنما " پنج‌شنبه مورخ 13اردیبهشت ماه سال 1403، ساعت 14 آغاز بکار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

جشن هفته راهنما را در رأس به آقای مهندس به‌عنوان استاد راهنمای  کنگره  که  راهنمای همه اعضای کنگره شصت هستند، تبریک عرض می‌نمایم و همین‌طور به  استاد امین عزیز دیده‌بان محترم همسفران که استاد جهان‌بینی ما هستند، نیز تبریک می‌گویم و همین‌طور به راهنمای خوب خودم آقای الیاس عزیز جوان باوقار و متین و همچنین به همه‌ی شما راهنمایان عزیز و محبوب این شعبه تبریک میگویم. امروز می‌خواهم در رابطه با جایگاه راهنما صحبت کنم ولی آنچه از من می‌شنوید به‌عنوان یک رهجو می‌باشد.

اولین معلمیَن و راهنمایان ما، والدینمان بودند و در ادامه بر اساس تقدیری که ما انسان‌ها برای خود رقم‌زده‌ایم، امروز ما دورهم جمع شده‌ایم. شاید خود من فکر می‌کردم، خیلی چیزها بلد هستم و درس زندگی می‌دادم ولی وقتی آمدم به کنگره، دیدم هیچی بلد نیستم و امروز شما عزیزانی که اینجا حضور دارید، افرادی سپاسگزار و قدردان هستید.

خود من، هرکجا که باشم اولویت من کنگره و این مناسبت‌ها می‌باشد. اگر من یاد گرفتم که قدردانی یعنی چه؟ باید در این جلسه حضورداشته باشم، اگر یاد گرفتم سپاسگزاری یعنی چه؟ باید به‌موقع بیایم و به‌موقع بروم. راهنما یک جایگاه ویژه‌ای دارد، در کنگره همه‌ی ما می‌بینیم که افرادی که در جایگاه‌های مختلف خدمت می‌کنند از دل لژیون‌ها تعیین می‌شوند. یک راهنما دیده‌بان پرورش می‌دهد، یک راهنما ایجنت پرورش می‌دهد، پس درنتیجه راهنما، پرورش‌دهنده رهجو است.

راهنمایان در کنگره یک الگو هستند، حتی بعضی از رهجویان در حال آموزش، خصوصیات یک راهنما را دنبال می‌کنند و به خودشان متصل می‌کنند و پس من باید به جایگاهی که دارم، خیلی دقت کنم که رهجوهای من سر از ناکجاآباد درنیاورند.
استاد امین می‌فرمایند: وقتی یک نفر در یک رودخانه غرق می‌شود و فرد دیگری که شنا بلد است، نجاتش می‌دهد بهای این عمل بزرگ چقدر است. وقتی مسافران و یا حتی همسفران کنگره ۶۰ تمام چیزهایی که از دست داده‌اند را دوباره به دست می‌آورد، بهای این عمل بزرگ، واقعاً چقدراست و واقعاً چگونه می‌توان سپاسگزاری کرد.
خود من زمانی که وارد کنگره شدم یک هدف برای خودم تعیین کردم که اگر می‌خواهم در کنگره بمانم باید چه‌کارهایی انجام دهم و این شال همواره برای من تصویر ذهنی بود که به لطف خدا به آن چیزی که می‌خواستم و شاید شایسته آن‌هم نبودم در این جایگاه قرار گرفتم و توانستم یک سری چیزها برای خودم کسب کنم.
من در پایان آرزوی سلامتی برای آقای مهندس دارم، سایشان همیشه مستدام باشد و آرزوی سلامتی برای تمام راهنمایان دارم و امیدوارم آنچه می‌خواهند برایشان اجابت بشود.
 

در ادامه مراسم تقدیر از راهنمایان پیشکسوت و فعلی نمایندگی ستارخان ‌همسفران آقا برگزار شد؛

 

تایپ و خلاصه نویسی: همسفر علی (لژیون سوم)

عکس و ویراستاری: همسفر امیر (لژیون چهارم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .