English Version
English

گفت‌وگو با راهنمایان و راهنمایان تازه‌واردین در نمایندگی گنجعلی‌خان

گفت‌وگو با راهنمایان و راهنمایان تازه‌واردین در نمایندگی گنجعلی‌خان

در واپسین روزهای هفته راهنما فرصتی دیگر پیش آمد تا پای سخنان راهنمایانی بنشینیم که با این هدف در کنگره ماندگار شده‌ تا شمعی در دست گیرند و راه نمایان کنند. شما را به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم.

راهنما همسفر نجمه؛

در طول دوران خدمت راهنمایی مهم‌ترین دریافت شما چه بوده است،‌ آیا در قبال این دریافت‌ها انتظاری از رهجویان دارید؟

تمام خدمت‌های کنگره سرشار از دریافت و دستاورد هستند، همین باور و ایمان مرا به کنگره دو چندان کرده است حتی این دریافت‌ها به زندگی شخصی من خیلی کمک کرده و خیلی از آرزوها را واقعی کرده ‌و سبب پیشرفت شده، اگر منِ راهنما در این مدتی که شال راهنمایی را ‌از دستان آقای مهندس دریافت کرده‌ام، این سیستم را خوب درک کرده باشم باید مرتب دنبال کسب علم و اطلاعات باشم چون در راهی پا گذاشتم که باید با تاریکی‌ها مبارزه کنم. هر چه بیشتر آموزش می‌دهم بیشتر متوجه می‌شوم که چقدر هنوز به آموزش در تمام ابعاد زندگی نیاز دارم، با آموزش گسترده، مجهولاتی در ذهنم بیدار شده که نیاز خود را به آگاهی‌ بیشتر دانسته و به این پی می‌برم که هنوز چه راه طویلی را در پیش دارم. عشق به شناخت خود و باز کردن گره‌های درونی با سفر تک‌تک رهجویان در درونم هویدا شده و می‌خواهد کمک کند که از تمامی درهای ذهنی عبور کرده و هم‌چنان فرایند یادگیری در جریان باشد.

مهم‌ترین دریافت من آموزش و آگاهی بیشتر در سایه عشق که پرتویی از جهان هستی‌ست، می‌باشد. رهجویی، رهجوی کنگره است که حضور و سفرش منوط به مسافرش نباشد و این‌قدر تغییرات دیدگاه و نگرشش چشمگیر باشد که به عشق شناخت خودش بیاید وگرنه منِ راهنما انتظاری غیر از سفری که با حال خوب در پرتو قوانین کنگره باشد از رهجویی ندارم چون می‌دانم برای یک راهنما شیرین‌ترین و ماندگارترین لحظه، لحظه رهایی یک فرد از تمام بندهایی است که به خودش زده، چقدر این قسمت از متن تقدیرنامه‌ای که به ما دادند را دوست دارم و چه لرزه‌ای به جانم می‌افکند «زیرا خودت گفتی که اگر فردی را احیا کنیم گوئی تمامی ساکنین زمین را احیا کرده‌ایم.» امیدوارم بهترین دریافت دوران راهنمایی‌ام متصل به همین جمله باشد.

با توجه به نزدیک بودن آزمون راهنمایی آیا توصیه‌ای به همسفران سفر دوم دارید؟

یک رهجو اگر رهجوی کنگره باشد ناخودآگاه در فرایند خدمت قرار می‌گیرد و وقتی شروع به خدمت و حرکت کرده انرژی دیگر از آن شروع به تولید شدن می‌کند و کسی که خیر زندگی خودش را بخواهد قطعاً در خدمت‌ها قرار می‌گیرد چون به این تفکر رسیده که با خدمت حالش بهتر می‌شود. پایه انجام هر کاری داشتن خواسته قوی است و این خواسته هم تحقق پیدا نمی‌کند مگر در سایه تلاش و همت. همسفر سفر دومی که برای گرفتن شال راهنمایی  خواسته داشته باشد، زمان و انرژی هم بگذارد، با شرکت در آزمون‌های ماهیانه خود را محک زده و بعد از آن به خدا توکل کند، بی‌شک نتیجه تلاش خود را دریافت خواهد کرد. همیشه این را بدانیم که در هر نقطه‌ای که هستیم نتیجه انتخابات گذشته و نوع نگاه ما به مسائل است، پس تا مجال است امیدوارم با تصمیم درست بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و بدانید خدمت، در وهله اول کمک به خود فرد است و بعد به دیگری. همیشه به رهجویان می‌گویم کسی که زرنگ زندگی خودش باشد همیشه در گرفتن و حضور در خدمت‌ها پیش‌قدم است، چون حال خوش را به بها می‌دهند و همه می‌دانیم که واقعاً حال خوش در هیچ جای دنیا خریدنی نیست. برای اینکه این چرخه ادامه‌دار باشد نیاز است به همت همسفران عزیزی که قابلیت خود را جدی گرفته و آن‌ را از قوه به فعل درآورند، هستند افراد زیادی در نمایندگی که واقعاً پتانسیل این خدمت را دارند.

راهنمای تازه‌واردین همسفر زهره؛

با توجه به اینکه راهنمای تازه‌وارد نقطه اتصال تازه‌وارد با کنگره است شما سهم و نقش خودتان را در ماندگاری رهجو در چه موضوعاتی می‌بینید؟

مهم‌ترین موضوعی که در جذب یک تازه‌وارد نقش دارد آن حس راهنماست، اگر راهنما حس و حالش خوب باشد و انرژی داشته باشد ناخودآگاه به آن شخص منتقل می‌شود حتی شاید راهنما با رهجو حرف هم نزند اما آن انرژی را از راهنما می‌گیرد و برای جلسه بعد مشتاق‌تر و با علاقه بیشتری به کنگره می‌آید و دنبال راهنمایش می‌گردد که دوباره برود و با او صحبت کند و آن انرژی را دریافت کند، برعکس اگر راهنما انرژی نداشته باشد و حالش خوب نباشد و از روی وظیفه بخواهد خدمتش را انجام دهد، خب این هر چقدر که تظاهر کند و سعی کند که نشان ندهد حال بدی‌ها و حال خرابی‌هایش را، تازه‌وارد این را جذب و دریافت می‌کند و من فکر می‌کنم این تأثیر خوبی ندارد و فکر می‌کنم موضوع بعدی بعد از حس‌، این است که راهنما باید بیان خوبی داشته باشد و بتواند مطالب کنگره را به ساده‌ترین شکل بیان کند و برای تازه‌وارد توضیح دهد که متوجه آن‌ها بشود.

هر خدمتی در کنگره سرشار از تجربه است آیا در مورد تجربیات خودتان برای ما صحبتی دارید؟

من اوایل که در بخش راهنمای تازه‌واردین قبول شدم به خودم می‌گفتم که خب، خوب است خدمت راحت و ساده‌ای‌ست و نیاز نیست که خیلی زحمت بکشم و کار سختی نیست زیرا باید طبق یک‌سری سرفصل‌ها برای تازه‌وارد توضیح دهم همین‌طور هم هست و وظیفه راهنمای تازه‌وارد نیست که تمام مطالب کنگره را به تازه‌وارد بگوید، فقط همین که بتواند صورت‌مسئله اعتیاد را برای تازه‌وارد توضیح دهد و کنگره را به او معرفی کند و جایگاه‌ها و یک‌سری چیزهای دیگر را توضیح دهد کافی‌ست، اما خب من این خدمت را خیلی ساده گرفته بودم و وقتی یک مدت گذشت دیدم که خودم حالم خوب نیست و انرژی کافی را نمی‌گرفتم و دچار آن تکرار روزمرگی شده بودم و از آن طرف هم روی تازه‌واردین تأثیر می‌گذاشتم و تازه‌وارد وقتی به جلسه می‌آمد آن انرژی را نمی‌گرفت و آن حس خوب را دریافت نمی‌کرد بنابراین شروع کردم از مطالبی که هر هفته آقای مهندس در سی‌دی‌هایشان می‌گفتند و یا چیزهایی که از راهنمایم یا از سایت یاد می‌گرفتم هرجا که می‌توانستم و ارتباط با تازه‌وارد داشت در لژیون تازه‌واردین خودم به کار می‌بردم، یعنی از مثال‌هایی که آقای مهندس در صحبت‌هایشان می‌زدند هرجا ربط داشت مثلاً به کنگره، به حرمت، به صورت‌مسئله اعتیاد و به یک‌سری چیزها استفاده می‌کردم و همین باعث می‌شد که هم حال خودم بهتر شود، هم بسیار آموزش می‌گرفتم و هم دیدم که تأثیر خیلی خوبی روی فرد تازه‌وارد دارد و آن مطلب را بهتر با مثال‌هایی که می‌زنم درک می‌کند، در نتیجه دیگر جلسه برای‌ او تکراری و خشک نبود.
بعضی‌ها شاید فکر کنند که خدمت راهنمای تازه‌واردین خدمت ساده‌ایست و نیاز نیست که راهنما علم زیادی داشته باشد و همین که یک‌سری مطالب مثل صورت‌مسئله اعتیاد را بداند کافی‌است ولی اینگونه نیست و نیاز است که راهنمای تازه‌وارد هم به‌روز باشد و مطالب را گوش کند و خیلی خوب است که از آن‌ها استفاده کند زیرا این باعث می‌شود که هنگام توضیح آن مطلب در لژیون هم خودش آن را بهتر متوجه شود و هم آن تأثیرگذاری‌اش را روی رهجو در لژیون می‌بیند و در جذب رهجو هم خیلی تأثیر می‌گذارد.

راهنمای تازه‌واردین همسفر صدیقه؛

با توجه به اینکه راهنمای تازه‌وارد نقطه اتصال تازه‌وارد با کنگره است شما سهم و نقش خودتان را در ماندگاری رهجو در چه موضوعاتی می‌بینید؟

با توجه به اینکه بنده سعادت خدمت‌کردن به عنوان راهنمای تازه‌واردین را دارم، می‌گویم که راهنمای تازه‌واردین نقش بسیار مهمی در جذب تازه‌وارد دارد، قطعاً فردی که با حال خراب و سرشار از ناامیدی وارد کنگره می‌شود اولین کسی که او را می‌پذیرد و با او برخورد دارد راهنمای تازه‌واردین است که اگر از حس خوب و آموزش کافی برخوردار باشد با صحبت‌ها، امید دادن به تازه‌وارد و آگاه کردن او در مورد اینکه اعتیاد چیست و باز کردن صورت‌مسئله اعتیاد می‌تواند باعث شود که شخص بداند کجا آمده و هدفش چیست، بنابراین تازه‌وارد جذب کنگره می‌شود.

هر خدمتی در کنگره سرشار از تجربه است آیا در مورد تجربیات خودتان برای ما صحبتی دارید؟

البته من در این جایگاه تجربه و آموزش زیادی را کسب کردم، مهم‌ترین تجربه من از این خدمت به دست آوردن حال خوب است، حال خوب و روحیه افرادی است که بسیار ناامید هستند، من با آن لحن مهربانم قطعاً می‌توانم به آن‌ها امید بدهم که اینجا تنها جایی هست که مسافر شما می‌تواند به درمان برسد و شما هم به آرامش برسید و قطعاً خدمت تازه‌واردین می‌تواند از منِ راهنمای تازه‌واردین یک راهنمای شال نارنجی قوی‌تری بسازد و آموزش‌های زیادی می‌توانم کسب کنم و آمادگی بیشتری برای دریافت شال نارنجی می‌توانم داشته باشم، البته تمام خدمت‌ها در کنگره برای من آموزش و حال خوب است و از خداوند می‌خواهم که به من توفیق خدمت خالصانه و صادقانه بدهد.

تهیه و تنظیم و تایپ: همسفر فاطمه، راهنما همسفر شکوفه (لژیون یکم)
ارسال: همسفر فهیمه، راهنما همسفر سلیمه (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی گنجعلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .