English Version
English

انسان معجزه‌ای بسیار عظیم است‌

انسان معجزه‌ای بسیار عظیم است‌

جسم انسان خیلی پیچیده و حساس است، یک صورآشکار دارد و یک صورپنهان و از میلیاردها سلول تشکیل شده است‌، ما از آن‌ها چیزی نمی‌دانیم و خیلی جاهلانه با آن برخورد می‌کنیم فقط یک سری گوشت، پوست و استخوان را می‌بینیم و دست به یک سری اعمال وحشتناک می‌زنیم. جراحی‌های مختلف زیبایی انجام می‌دهیم و این اعمال نابودی این شهر وجودی ما را به‌همراه دارد.

انسان معجزه‌ای بسیار عظیم است‌، اگر جسم سالم باشد می‌توانیم از آسایش و آرامش برخوردار باشیم. باید به غذایی که می‌خوریم و خواب کافی دقت بیشتری داشته باشیم.

اگر اضافه وزن داریم باید به فکر درمان آن باشیم. ما باید در تمام بیماری‌ها به دنبال صورپنهان بگردیم تا آن را درمان کنیم. انسان برای شناخت خویش احتیاج به تزکیه، پالایش و دانایی دارد.

کلام خداوند بسیاری از مطالب را برای ما آشکار می‌سازد که می‌گوید راستگو و مهربان باشید، کم فروشی نکنید، دروغ نگویید، و عمل صالح انجام دهید، با دیگران دشمنی نکنید تا در آرامش، آسایش و در صلح باشید و به هنگام صحبت کردن صلح آمیز باشید، از دیگران تشکر کنید و پاسخ سوالات دیگران را با صبوری و احترام به‌‌درستی بدهید.

عمل صالح از صلح می‌آید یعنی عملی که صلح آمیز است‌ و با آرامش‌، عطوفت‌،  آسایش و مهربانی همراه است‌، با خود و دیگران در صلح باشید تا دنیا به مکانی آرام و خوب تبدیل شود.

اگر کسی از ما انتقاد کرد باید با صلح جواب او را بدهیم و با آرامش برخورد کنیم. اگر به طبیعت می‌رویم مراقب باشیم به درختان  آسیب نزنیم، اگر درختی را قطع  می‌کنیم باید به‌جای آن چند درخت بکاریم.

در ادامه استاد دژاکام راجع به سه جهان که ما در آن زندگی می‌کنیم صحبت کردند که عبارتند از: جهان فیزیکی، جهان ذهنی و جهان خواب که هرکس در هر سطحی از تزکیه و پالایش نفس خود قرار دارد و مستقیماً در کیفیت خواب خود اثر می‌گذارد انسان باید به خواب خود توجه کند، بزرگترین فاجعه برای کسانی است که شب‌ها ساعت ۱یا ۲ می‌خوابند و صبح‌ها ساعت ۱۰ یا ۱۱ بیدار می‌شوند دائما بیمار و کم حافظه هستند مثل باطری گوشی که ۵ درصد شارژ می‌شود و هیچ‌ وقت سرحال و پرانرژی نخواهند بود.

نتیجه می‌گیریم که انسان‌ها باید با خود و دیگران در صلح و آرامش باشند تا زندگی شاد و خوبی داشته باشند.

 

ویراستار و رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون چهارم)
ارسال: همسفر مهتاب رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .