English Version
English

تنظیمِ بیان ژن‌ها

تنظیمِ بیان ژن‌ها

«بسم الله الرحمن الرحیم»

با قوت گرفتن از قدرت مطلق «الله»

با سلام و سپاس؛ نگاه و حضور حاضر، مهربان و بهاری شما عزیزان را به‌ خواندنِ خلاصه سی‌دی هفته «نامه (3)» دعوت می‌کنیم.

سخنان ماندگار آقای مهندس دژاکام عزیز: «چشمه باید خودش، جوشش داشته باشد.»

سلام دوستان نرگس هستم همسفر حسن
«تریاک علاوه بر آلکالوئید‌ها یعنی ترکیباتی که دارد، دارای کائوچو، املاح معدنی، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، مواد قندی، سولفات‌ها، فسفات‌ها، استات‌ها، همچنین اسید کلونیک و اسید لاکتیک و مواد خنثی می‌باشد. آلکالوئیدهایی که از تریاک استخراج گردیده، شامل ۲۵ نوع و از بین آن‌ها ۶ آلکالوئید، مهم و به مقدار زیاد در آن یافت می‌شود» این مطالب برداشت از کتاب گیاهان دارویی مربوط به دکتر علی زرگر انتشارات دانشگاه تهران می‌باشد.

یکی از مواد مهمِ تریاک؛ مورفین است که به مقدار زیاد در تریاک وجود دارد و بسیار باارزش است، ۳ تا ۲۳درصد مورفین در تریاک یافت می‌شود، مورفین مگر سم است؟! کسی بخواهد بمیرد، در اتاق عمل فوری مورفین به او می‌زنند، بر‌می‌گردد.
از مواد دیگر آن «کدئین» را می‌توان نام برد که پرفروش‌ترین داروی جهان است و به میزان ۰/۳ تا ۳ درصد در تریاک یافت می‌شود؛ کدئین هم سم نیست!! تریاک دارای ۰/۱ تا ۰/۴ نارسئین، نارکوتین، تبایین، کدامین، پاپاورین و پروتپین است که مال ضربان قلب است؛ همه این‌ها مواد و ترکیبات شیمیایی هستند که مصرف دارویی دارد و هیچ‌کدام سم نیستند؛ وقتی می‌خواهیم بشکافیم، می‌بینیم هیچ کدام سم نیست، همه دارو است.

اکنون که ترکیبات تریاک مشخص گردید، علائم مسمومیت از تریاک را مورد بررسی قرار می‌دهیم، در اشخاص بزرگسال کسی که اصلا تریاک مصرف نمی‌کند، مصرف ۱ تا ۱/۵  گرم تریاک و مصرف ۰/۱ تا ۰/۱۵ مورفین اثر کشندگی دارد؛ در علائم مسمومیت از تریاک، ابتدا حالت تحریکی و عوارضی نظیر سنگینی سر، سرگیجه، احساس گرما و سپس تشنگی، حاصل می‌شود؛ مخاط دهان، خشک و نبض به سرعت می‌زند و احساس خواب آلودگی می‌کند، مردمک چشم تنگ می‌شود، تدریجا تنفس کند می‌شود و به ۴ تا ۵ بار در دقیقه می‌رسد، عرقِ سرد روی سطح بدن مسموم می‌نشیند و توقف حرکتِ تنفسی و سپس مرگ در چند ساعت پیش می‌آید.

برای رفع مسمومیت از تریاک، دادن یک فنجان قهوه به همراه مقداری الکل، مفید است؛ الکل خاصیت ضد مورفینی دارد و بلافاصله مسمومیت را از بین می‌برد؛ تمام علائمِ مسمومیت از تریاک در هیچ کدام از مصرف کنندگان مشاهده نمی‌شود و دلیلی است که سم زدایی اشتباه است بلکه اگر مصرف نکند، دچار مشکلات متعدد می‌شود.

علائم قطع مصرف: قدر مسلم پس از چند ساعت از زمانی‌که باید مصرف کند و نمی‌کند، جسم او عکس‌العمل‌هایی از خود نشان می‌دهد که می‌توان آن‌ها را به دو بخش تقسیم کرد:
۱) عکس‌العمل های آشکار
۲) عکس‌‌العمل های پنهان
عکس‌العمل‌های آشکار که همه می‌بینند؛ پس از چند ساعت از تاخیر مصرف آغاز می‌گردد و پس از گذشت ۲۴ ساعت به اوج می‌رسد که شامل بیرون روی، اسهال، آبریزش بینی، عطسه‌های پی‌درپی، عرق کردن، بی‌خوابی، گرفتگی عضلات، استخوان‌درد، پرش پا و... باشد؛ این مشکلات اگر در مدت یک تا دو هفته هیچ دارویی هم استفاده نشود، کاهش می‌یابد! برخی از علائم مثل بی‌خوابی، پرش پا و گرفتگی عضلات کم و بیش ادامه دارد؛ اگر درمان را صد در صد بگیریم، علائم صور آشکار حدود ۰/۵ از بار کلی درمان را بر عهده دارد.
متخصصین، خانواده‌ها، مسئولین و همه فکر می‌کنند، معتادان برای لذت‌جویی مواد مصرف می‌کنند، از این خبرها نیست! ممکن است اول برای لذت‌جویی باشد؛ ولی بعد مصرف می‌کند که جلوی عکس العمل‌های آشکار را بگیرد.

عکس‌العمل‌های پنهان:
این مرحله، حساس‌ترین، کلیدی‌ترین  و پنهان‌ترین مرحله درمان اعتیاد  است که تا کنون به ریشه آن توجه چندانی نشده و تمام مشکلات یک مصرف کننده، مثل افسردگی، گوشه‌گیری، تنبلی، عدم میل به زندگی، بی‌خوابی، میل به خودکشی و همه چیزهای دیگر را که ما بیماری ذهنی می‌گوییم، همه در اثر کمبود مواد و آلکالوئید‌‌های تریاک است، ربطی به ذهن و روان ندارد، تا حالا بدن فرد، مورفین، کدئین، نارسئین، پاپاورین و دیگر مواد را می‌گرفته، مسائلش حل می‌شده، حالا دیگر نمی‌گیرد و بر اثر کمبود مواد، افسردگی می‌گیرد؛ اگر مواد درونی بدن راه بیفتد، افسردگی برای همیشه حل می‌شود.
به اعتقاد من آبروی علم به عملش است، دانشمندی که بتواند یک معتاد را به درمان برساند، مثلا همان الکلی را درمان کند و او برود عرق فروشی کار کند و میلی به الکل نداشته باشد.
مسئله خیلی مهم است، یک‌سری مواد از چرخه خارج شده‌اند، بدن تولید نمی‌کند، ما مرتب قرص می‌دهیم، مثل چشمه‌ای هست که آب ندارد، باید با حلبی و یا تانکر آب بریزیم تا به جوشش درآید! چشمه باید خودش جوشش داشته باشد.
بدن سروتونین تولید نمی‌کند، مجبوریم از بیرون سروتونین بدهیم! بنابراین همه این‌ها مربوط به راه‌اندازی سیستم شبه‌افیونی است؛ امروزه می‌دانیم؛ جسم و روان انسان کاملا به هم متصل است و اثر متقابل دارند؛ نمی‌توانیم بگوییم بیماریِ اسکیزوفرنی، افسردگی، ناامیدی، گوشه‌گیری، میل به خود‌کشی و حالت‌های روانیِ از جسم جدا است! قطعا ریشه آن در ساختار فیزیولوژی است؛ اگر کسی فیزیولوژی‌اش مرتب باشد و شبه‌افیونی‌اش درست کار کند و در تعادل باشد، تمام مصیبت‌ها و مشکلات دنیا هم بر سرش بریزد، امکان ندارد خود‌کشی کند!
بدون این‌که در جسم تغییرات ایجاد کنید،  نمی‌توانید این بیماری‌ها را از بین ببرید؛ قطعا باید ریشه آن‌ را در جسم جستجو کرد.
در مورد اعتیاد:
اعتیاد بیماری است یا جرم؟ اعتیاد بیماری است، اگر شخص خودش را درمان کند، می‌شود بیماری و اگر درمان نکند، می‌شود جرم! اعتیاد چه نوع بیماری است و در کجای جسم اشکال به وجود آمده؟
به اعتقاد من موادی نظیر اندروفین‌ها، سرتونین‌ها، انکفالین‌ها، دینورفین‌ها، نوروترانسمیتر‌ها، هورمون‌ها و مدیاتورها و به طور کلی الگوی اپی‌ژنتیک از تنظیم خارج شده‌اند، بیان ژن‌ها درست کار نمی‌کند و مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد.
تمام بیماری‌ها‌ی ذهن، روان و جسم به هم مربوط است، جدا از هم نیستند و به تنظیم بیان ژن‌ها برمی‌گردد.

با تشکر از همه عزیزان که وقت گذاشتید و به این مطلب توجه نمودید.
سپاس فراوان از عزیزان خدمتگزار سایت

منبع: سی‌دی «نامه (3)»  مهندس دژاکام

با سپاس بیکران از برداشت زیبای راهنما همسفر نرگس عزیز

----------------------

نویسنده، تایپ: راهنما همسفر نرگس (لژیون پنجم)

ویراستاران: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم) و همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون یک)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .