English Version
English

جهان‌بینی یعنی؛ اجرا کردن فرامین الهی

جهان‌بینی یعنی؛ اجرا کردن فرامین الهی

درمان اعتیاد فوق ترک اعتیاد است و رسیدن به تعادل فوق درمان تعادل است؛ در درمان اعتیاد همان جهان‌بینی و نگرش فرد نسبت به خود، خانواده، جامعه و غیره می‌باشد که اگر دیدگاه ما نسبت به این موضوع درست و دقیق باشد از تعادل خوبی برخورداریم و اگر نباشد ما مجدد با حرکت‌ها و فکرهای پوچ و تو خالی پل‌های پشت سر خود را خراب می‌کنیم.

این کار دقیقاً کاری بود که من مینا قبل از کنگره انجام می‌دادم و به خیال خودم فکر می‌کردم که دیدگاهم نسبت به جهان درون و جهان بیرون خودم درست است و این دیگران هستند که مدام اشتباه و خطا می‌کنند یا برخورد نامناسبی با من دارند غافل از اینکه تمام این‌ها سرچشمه از نگرش و دیدگاه و در قبال آن برخورد من یا با آن فرد یا آن موضوع بود که من دیگران و مسائل را مقصر می‌دانستم.

تمام این‌ها بر اثر نداشتن علم، آگاهی و دانایی غلط بود و ماخوذ بودن به آداب خویش که بدون تفکر آنها را قبول داشتم و می‌گفتم چون فلان انسان این را گفته یا این کار را انجام داده قطعاً درست است در مورد من هم صدق می‌کند به فرموده جناب امین در سی‌دی شناور مسافر و همسفر هر دو حالشان خراب است و هر دو جهان‌بینی ندارند فقط تفاوت آنها این است که یکی با مواد حالش خراب است یکی بی‌مواد.

چقدر تعریف آقای مهندس قشنگ است که جهان‌بینی یعنی اینکه؛ انسان به خود آسیب نرساند و زمانی‌که به خود آسیب نمی‌رساند یاد می‌گیرد به دیگران هم آسیب نرساند. جهان‌بینی یعنی درست زندگی کردن ما همیشه دنبال انسان‌های مومن می‌گردیم و می‌گوییم به چه کسی مومن می‌گویند؟ مومن از امن می‌آید انسان مومن کسی است که تمام هستی اعم از انسان‌ها حیوانات طبیعت از دست، زبان و اندیشه او در امان باشند یعنی تمام هستی در امنیت او قرار گیرند این یعنی جهان‌بینی و وقتی تمام هستی از دست او در امان باشند خداوند نیز او را در امنیت کامل خود قرار می‌دهد یعنی در واقع امنیت خداوند را خود ما ایجاد می‌کنیم و این یعنی ما باید به یک صلح و آرامشی رسیده باشیم که بتوانیم برای دیگران آرامش و صلح بیاوریم واگرنه غیر ممکن است.

این علم همان علم جهان‌بینی است و خدا را شکر که در کنگره چنین علمی را از طریق متون آموزشی، وادی‌ها و استادانی هم‌چون جناب مهندس و استاد امین دریافت می‌کنیم و برای خودمان، زندگی خودمان و دیگران صلح و آرامش را به ارمغان می‌آوریم. رسیدن به جهان‌بینی و چگونه زیستن امکان‌پذیر نیست و ما باید این امر را از خودمان شروع کنیم و این آرامش اتفاق نمی‌افتد مگر با شروع تزکیه و پالایش و بالا بردن دانایی خودمان.

جهان‌بینی یعنی اجرا کردن فرامین الهی، قوانین زندگی، هستی و انجام دادن یک سری از بایدها و نبایدها که نباید از خط قرمز آنها عبور کنیم. ما ذره‌ای از وجود خداوند و آگاهی هستیم که در شهری به نام جسم ساکن شده‌ایم و اگر می‌خواهیم در این شهر شهر سرسبز و آباد در آرامش و صلح زندگی کنیم احتیاج به علم جهان‌بینی داریم یعنی اگر می‌خواهیم در بهشت زندگی کنیم که خداوند وعده داده باید از درون خود شروع کنیم و بهشت را برای شهر خود به ارمغان بیاوریم پس علم جهان‌بینی ما را به بهشت نمی‌برد بهشت را برای ما می‌آورد واگرنه باید در این شهر با عذابی مثل جهنم زندگی کنیم.

نویسنده و تایپ: راهنمای تازه‌واردین همسفر مینا
رابط خبری راهنمای تازه‌واردین همسفر لیلا
عکس و ارسال: همسفر زینب، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .