English Version
English

پیدا کردن ریشه خطاها

پیدا کردن ریشه خطاها

سلام دوستان معصومه هستم یک همسفر

جهان‌بینی، یعنی درست دیدن جهان و درک و دریافتی که ما از جهان درون وبیرون خود داریم و همچنین نگرش ما را نسبت به جهان و هستی عوض می‌کند و عشق محبت را به ما می‌آموزد. جهان‌بینی به ما می‌گوید باید صبر به خرج دهیم تا در نبردهای خود پیروز شویم و بتوانیم درون خود را آبادکنیم. مدت زمان این‌کار برای هر کدام از ما بستگی به میزان تاریکی است که درآن فرو رفته‌ایم، تمام مشکلاتی که در زندگی ما بوجود می‌آید، در اثر کمبود دانایی ماست. جهان‌بینی باید در کنار آموزش، تفکر و تجربه صورت بگیرد تا نتیجه مطلوب داشته باشد و این کار برای به تعادل رسیدن همه افراد لازم می‌باشد. در مقوله جهان‌بینی مثلث دانایی در مقابل مثلث جهالت قرار می‌گیرد تفکر، تجربه و آموزش که مثلث دانایی را تشکیل می‌دهند. تفکر حرکتی است از مجهول به معلوم، تجربه یعنی اگر من بخواهم به دانایی برسم باید آموزش ببینم، تفکر کنم و به عمل در بیاورم، آموزش یعنی یادبگیرم تا درست فکر کنم که از طریق کنگره و راهنما امکان‌پذیر است. مثلث جهالت را ترس، ناامیدی و منیت بوجود می‌آورند. ترس از ابزارهای نیروهای باز دارنده است و تفکر را می‌خورد و مانع رشد آن می‌شود، ناامیدی فرایند تجربه را متوقف می‌کند و مانند یک زندان انفرادی نامرئی‌ است و منیت حسی است که مانع رشد آموزش می‌شود در حالت کلی منشا بوجود آمدن حس‌های منفی همان ترس، منیت و ناامیدی می‌باشند و دانایی، محکم‌ترین سپر در مقابل خواسته‌های نامعقول است.

 

سلام دوستان زهرا هستم همسفر روح‌اله... 

مشارکت مکتوب درمورد جهانبینی یک و دو.. 

برداشت من از جهان‌بینی 1و2 به طور کلی این است که جهان‌بینی محور اصلی حرکت در کنگره است، کنگره اعتقاد داردکه کسانی دردرمان اعتیاد موفق هستند که مثلث درمان که جسم روان و جهانبینی است را پشت سر بگذارند... چرا که جهان‌بینی یعنی تغییر و دید نگرش فرد نسبت به خود و اطرافیانش.. 

جهان‌بینی برای این است که من بتوانم ریشه خطاهای خودم را پیدا و حل کنم و از مسیر ضدارزشها به طرف خوبی‌ها و ارزش‌ها قدم بگذارم و برای این کار باید قوانین آن را فرا بگیرم و بدانم که برای این‌که جهان‌بینی من تغییر کند باید دانایی من افزایش پیدا کند و برای بالا بردن دانایی باید از مثلث جهالت که ترس و منیت و ناامیدی است عبور کنیم تا به دانایی برسیم و امیدوارم که بتوانم با آموزشهایی که از کنگره و راهنمای خوبم خانم عاطفه می‌گیرم دانایی خود را بالا ببرم تا بتوانم جهان‌بینی خود را تغییر بدهم و تبدیل به جهان‌بینی الهی کنم.

سلام دوستان سهیلا هستم یک همسفر (لژیون پنجم)

جهانبینی: یعنی برداشت، ادراک دریافت و احساس ما از کل هستی (جهان درون و جهان بیرون)

جهانبینی یکی از پارامترهای درمان اعتیاد است، به جهت رهایی وجود خویش از بندهای نادیدنی جهالت و اهریمن، باز یافتن نیروی از دست رفته خویش و رسیدن به اندیشه‌هایی که شایسته نام انسان است.

جهانبینی، فقط مختص مصرف‌کننده‌ها نیست، بلکه تمامی انسان‌ها با آن سر‌وکار دارند.

برای رسیدن به خداوند اول باید خود را بشناسیم یعنی جهان‌بینی درون، همان‌طور که از اسمش پیداست درون ما هم یک جهان است که اگر به عظمت آن پی ببریم به عظمت خداوند پی برده‌ایم و راحت‌تر می‌توانیم جهان بیرون را بشناسیم و با آن ارتباط برقرار کنیم.

کنگره۶۰، انسان را به دو بخش: صور آشکار و صور پنهان تقسیم می‌کند، که در جهانبینی بیشترین توجه به صور پنهان انسان مربوط می‌شود.

ما در جهان‌بینی با نفس‌ها آشنا می‌شویم(نفس اماره،نفس لوامه، نفس مطمئنه) اگر بتوانیم این سه را بشناسیم، می‌دانیم که در چه مرحله‌ای هستیم و از جهانبینی در پیدا کردن مسیر درست زندگی استفاده می‌کنیم.

امیدوارم من هم بتوانم از این پارامتر ارزشمند برداشت درستی داشته باشم.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر 

جهان‌بینی محور اصلی حرکت در کنگره‌ است کنگره‌ اعتقاد دارد کسانی در درمان اعتیاد موفق هستند‌که مثلث درمان جسم ،روان وجهان‌بینی راپشت‌ سر گذاشته‌دباشند. جهان‌بینی‌ یعنی‌ تغییر دید و نگرش فرد نسبت به خود و اطرافیان، دردکل نسبت به تمام هستی جهان‌بینی برای این است که من بتوانم ریشه خطا‌ها و اشتباهات خود را پیداکنم و آن‌ را حل کنم و از مسیر ضدارزش‌ها به طرف ارزش‌ها قدم بگذارم و برای این کار باید قوانین آن را فرا بگیرم بدانم برای این‌که جهان‌بینی من تغییر کند، باید دانایی من افزایش پیدا کند و برای بالا بردن دانایی باید از مثلث جهالت که ترس، ناامیدی و منیت است عبور کنم تا به دانایی برسم.در کنار این‌ها خشم، نفرت، حسادت، نفس‌اماره، نفس‌لوامه، نفس مطمٔنه و نیروهای‌ بازدارنده و یا نیروهای تخریبی و یا حقه‌های نفس‌ را بشناسیم و برای رسیدن به آرامش ازخودمان شروع کنیم کل جهان بینی روی مسله دانایی و شناخت انسان است.

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر. 

مبحثی که بسیار جالب و علمی در جزوه جهان‌بینی 2 مطرح شده است، مبحث چاکراه‌های بدن است. شاید همه‌ ما قبل از ورود به کنگره احساس خستگی، بی‌رمقی و حال و حوصله نداشتیم و زود عصبانی می‌شدیم و نمی دانستیم که چاکراهای ما متعادل نیستند؟

چاکرا مبحثی شبه علمی در آئین هندوئیسم است که به مراکز انرژی در بدن انسان گفته می‌شود و طبق اعتقادات هندوئیسم در بدنِ هر موجود زنده‌ای وجود دارد. چاکراها منابع انرژی بدن، یا به عبارتی جریان‌های انرژی برای حیات می‌باشند.

در طب کهن بیشتر مربوط به کشور هند بود، در آن‌جا وقتی انسان را مطرح می‌کردند، می‌دیدند به‌ غیر از جسم چیز دیگری هم وجود دارد که بین نفس و روح، پیوندهایی برقرار می‌کند، این هفت گره یا هفت پیوند که چاکرا نام دارد، ارتباط بین جسم و روح را برقرار می‌کند و هرکدام از این‌ها یک کار را انجام می‌دهند. 

چاکرای تحتانی:

یکی از مراکز انرژی حیاتی است. طیف رنگیِ مربوط به این چاکرا قرمز است که نشانه زندگی، قدرت و نیروی جسمانی است.

 

چاکرای جنسی یا خاجی:

در قسمت پایین شکم قرار گرفته‌ است. طیف رنگی مربوط به این چاکرا نارنجی می‌باشد. نارنجی علامت انرژی است. این رنگ قدرت ارتباطی، دفع خشم و کنترل بر خویشتن را متعادل می‌کند و مسائل مربوط به هضم غذا و گردش خون را منظم می‌سازد.

 

چاکرای‌ خورشیدی:

 با طیف رنگی زرد و زرد طلایی است که نشانه عقل، هوش و ذهنیت است. این چاکرا بالاتر از ناف قرار گرفته‌ است. رنگ زرد تأثیر مثبتی روی کبد، طحال، کیسه صفرا و اعصاب دارد و قدرت درمانی برای بیماری دیابت و یبوست دارد و کنترل‌کننده چاقی است. 

 

چاکرای قلب:

 در وسط جناغ سینه و بالای قلب قرار دارد. طیف رنگی مربوط به این چاکرا سبز است.

 

چاکرای گلو:

روی حلق قرار گرفته‌است. طیف رنگی مربوط به این چاکرا آبی است که علامت جاودانگی، اخلاص و الهام است. این رنگ روی بیماری‌های گرفتگی گلو و ناراحتی‌های عصبی تأثیرگذار است.

سلام دوستان شهلا هستم یک همسفر

پایه اصلی درمان در کنگره ۶۰، جهان‌بینی است. در کنگره علاوه بر جسم و روان، جهان‌بینی فرد نیز درمان می‌شود. جهان‌بینی یعنی دید و نگرش خود را نسبت به اطراف و اطرافیان خود تغییر دهیم و حس‌های خوب و مثبت را با حس‌های بد و منفی در زندگی جایگزین کنیم. لازمه این تغییر، بالا بردن دانایی است و برای بالا بردن دانایی هم باید از مثلث جهالت که ترس، ناامیدی و منیت است عبور کنیم و در کنار این‌ها با آموزش، تفکر و تجربه برای درمان و حال خوش خود قدمی برداریم.

تایپ: همسفران نمایندگی قیدار

ویرایش درج: همسفر سکینه رهجو همسفر عاطفه (لژیون چهارم)

همسفران نمایندگی قیدار

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .