English Version
English

راهنما یعنی دادن عشق ومحبت واقعی به رهجو

راهنما یعنی دادن عشق ومحبت واقعی به رهجو

هشتمین جلسه از دوره بیست وپنجم  کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی عطار نیشابوری به استادی: ایجنت محترم همسفر حمیده و نگهبانی: همسفر محبوبه و دبیری: همسفر راضیه با دستور جلسه « هفته راهنما » در روز دوشنبه 10  ادیبهشت  ۱۴۰3 رأس ساعت 16 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد :

دستور جلسه امروز هفته راهنما: این روز قشنگ رو در رأس به آقای مهندس و خانواده محترمشان تبریک میگم و همچنین به تمام راهنمایان کنگره ۶۰ راهنمایان عزیز هم که این خدمتی را که انجام می‌دهند بلاعوض هست و دریافتی که دارند همان آموزش و حس‌های خوبی است که دریافت می‌کنند. ما در کنگره چهار جشن داریم که یکی از آن‌ها جشن راهنما است.
به نظر من راهنما یعنی کسی که بهترین حس خوبی‌ها را به رهجو انتقال بدهد. وقتی رهجو باحال بد وارد لژیون می‌شود راهنمای خوب این حس رهجو را دریافت می‌کند و متوجه می‌شود که حال رهجو خوب نیست. این یعنی اینکه یک‌چیزی درون من هست و یک‌چیزی درون من می‌جوشد و چرا من راهنما این حس را درک می‌کنم چون من خودم قبلاً این حال خرابی‌ها را داشتم و تجربه کرده‌ام.
و رهجو بداند که در این مکان حالش خوب می‌شود و به آرامش می‌رسد. رهنما از وقت خود می‌گذرد و در کلاس‌ها شرکت می‌کند. بعضی از راهنماها تا ۸ سال خدمت می‌کنند و باحال خوب رهجو خوشحال هستند و باغم او ناراحت. من این را می‌دانم که با کلمه سپاس نمی‌توانم تمام این زحمات را جبران کنم. در یک لژیون که ۲۰ رهجو ی مسافر هستند شاید ۱۰ نفر مواد کشیدنی آن‌ها تریاک باشد و مثل هم باشند. ولی همسفران کاملاً مشکلاتشان باهم می‌کند. بعضی از آموزش‌ها کلی هستند مثل کتاب‌ها و سی دی ولی یک سری مشکلات هم هستند که رهجو باراهنما مطرح می‌کند و رهنما باتجربه‌ای که دارد به آن‌ها کمک می‌کند.

راهنما و رهجو هر دو در کنگره پا به یک مسیری گذاشته‌اند و رهجو طی این مدت مثل یک امانت است دست راهنما و در این مدت حال رهجو خیلی خوب می‌شود و ما بارها این جملات را از رهجو ها شنیده‌ایم که با ورود به کنگره و گرفتن آموزش چقدر به آرامش رسیده‌اند.
وقتی در یک لژیون که تعداد آن‌ها ۴۰ نفر است و درواقع ۴۰ شکوفه هستند ۱۰ نفر راهنما و ۱۰ نفر مرزبان یا هر خدمت دیگری که انجام می‌دهند و تبدیل به میوه‌های کنگره می‌شوند و این باعث خوشحالی یک راهنما می‌شود؛ و رهجو اگر خدمت کند به حال خوش می‌رسد هر خدمتی که باشد چه خدمت سایت چه راهنما چه مرزبان هر خدمتی که باشد مهم نیست.
و در آخر از راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم و این روز قشنگ رو تبریک میگم ممنون از همه شما.

 

عکاس: مرزبان خبری همسفرانسیه
تایپ مطلب : همسفر معصومه
نمایندگی همسفران عطار نیشابور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .