English Version
English

جسم، روان و ذهن به یکدیگر مرتبط هستند.

جسم، روان و ذهن به یکدیگر مرتبط هستند.

در خلاصه سی‌دی" نامه ۳ "، آقای مهندس می‌فرمایند: جهان علمی امروز چون آگاهی و اطلاعات کافی در مورد انسان و مواد مخدر ندارد بنابراین اعتیاد را یک اختلال یا مسمومیت مزمن و یا وابستگی دارویی می‌داند.

باید دانست که کلیه بیماری‌های روحی،‌ روانی و اختلالات ریشه اصلی در جسم دارند و همچنین انسان می‌تواند با جهان‌بینی و نگرش درست به زندگی باعث تغییرات در فیزیو‌لوژی و جسم خود گردد، یعنی افکار و اندیشه انسان تأثیر مستقیم بر روی عملکرد انسان دارد.                                        

جسم انسان، دارای میلیاردها باکتری مفید است که زندگی بدون آن‌ها غیرممکن است، اما امروزه ما، نا‌خواسته و بر اثر نداشتن آگاهی کافی باعث از بین رفتن این باکتری‌ها و بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شویم؛ مثل مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها که اثر مستقیم روی نابودی این باکتری‌ها دارد.                               

درمورد بیماری اعتیاد باید گفت که در بدن انسان، این ژن‌ها هستند که دستور تولید انواع مواد را در بدن می‌دهند و بیماری اعتیاد مستقیماً روی ژن‌ها و "دی‌اِن‌اِی" انسان اثر می‌گذارد و آن را از کار می‌اندازد.

تریاک از ترکیبات شیمیایی مختلفی تشکیل شده است و آلکالوئیدهای موثری دارد از جمله کائوچو، املاح معدنی، کلسیم، منیزیم و...که شش آلکالوئید آن به مقدار نسبتاً زیاد یافت می‌شود که می‌توان به مرفین، کدئین و نارسئین اشاره کرد. این‌ها همه ترکیبات دارویی دارند و البته هیچ کدام سم نیستند.                               

یک فرد بالغ غیره مصرف کننده، اگر یک تا یک‌ونیم گرم تریاک بخورد دچار مسمومیت با تریاک می‌شود که در این حالت، علائمی چون سنگینی‌ سر، سرگیجه، احساس گرما و عرق سرد، پایین آمدن نبض و ضربان قلب و سپس مرگ را به دنبال دارد. اما قطع مصرف در یک مصرف کننده با علائم آشکار و پنهان همراه خواهد بود که البته به دفعات و زمان‌های مصرف بستگی دارد. علائم آشکار قابل رؤیت هستند و از نظر علم پزشکی امروز خلاصی از این علائم، ترک اعتیاد محسوب می‌شود که البته از نظر کنگره برطرف شدن عکس‌العمل‌های آشکار فقط پنج درصد از بار درمان را به عهده دارد.

برطرف شدن عکس‌العمل‌های پنهان حساس‌ترین، کلیدی‌ترین و پنهان‌ترین مرحله در درمان اعتیاد می‌باشد که تا کنون به ریشه آن توجه نشده است. افسردگی، ناامیدی، بی‌خوابی که در اثر کمبود ترشح مواد در بدن به‌وجود می‌آیند و ریشه کاملاً جسمی دارند و ربطی به ذهن و روان ندارند.

در پایان سی‌دی، طبق فرمایش آقای مهندس نتیجه می‌گیریم که جسم، روان و ذهن نه تنها به یکدیگر مربوط هستند، بلکه اثر مستیم روی هم می‌گذارند.

کسی‌که شبه‌افیونی بدنش بالانس باشد تمام مشکلات دنیا را هم داشته باشد خودکشی نمی‌کند. افسردگی، ناامیدی و میل به خودکشی ریشه‌اش در جسم است. کلیه بیماری‌های روحی و روانی ریشه در جسم دارند و اگر ریشه آن‌ها در جسم نباشد سریع از بین می‌روند.

در بیماری اعتیاد و کلیه بیماری‌های جسمی و روحی روانی اگر بخواهیم ریشه اصلی را پیدا کنیم به جسم می‌رسیم و به بیان ژن‌ها یا همان اِپی‌ژنتیک می‌رسیم و این‌ها به معنای این است که بیان ژن‌ها از تنظیم خارج شده است و موجب بروز انواع بیماری‌های جسمی، روحی و روانی شده است. پس ریشه تمام بیماری‌ها به تنظیم بیان ژن‌ها برمی‌گردد.


خلاصه سی‌دی "نامه۳"
نویسنده: همسفر مریم، رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون دوازدهم)
رابط خبری: همسفر مریم (م)، رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون دوازدهم)
عکس: مرزبان خبری، همسفر فاطمه
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر زهرا (لژیون هفدهم)

همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .