English Version
English

قدردانی یک توانمندی هست

 قدردانی یک توانمندی هست

یازدهمین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌‌های آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی‌دامغان، با استادی ایجنت محترم آقای امین، نگهبانی موقت راهنما مسافر مهدی،و دبیری موقت راهنما مسافر علی، بادستور جلسه" هفته راهنما " سه شنبه 11اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان امین هستم یک مسافر:
عرض ادب و احترام دارم خدمت همه راهنماهای کنگره‌60، جناب آقای مهندس حسین دژاکام، دیده‌بانهای‌ محترم، همچنین دیده‌بان راهنمایان جناب آقای رضا ترابخانی، تبریک ویژه‌ عرض می‌کنم، خدمت راهنماهای خودم، آقای علی یحیایی، راهنمای DST، و جناب آقای رضا ربیعی راهنمای ویلیام وایت خودم، و بهترینها را برایشان آرزومندم. خداقوت و دستمریزاد می‌گویم به راهنماهای صمیمی‌، پر شور، پر تلاش و خوش ذوق کنگره‌60‌ دامغان. ما در کنگره‌ 60 یاد می‌گیریم که قدردان نعمتهایی باشیم که بصورت عادی در زندگی ما قرار داده‌شده و ما آنها را نمی‌بینیم. دیدن یک هنر است، دیدن کسانیکه‌ داخل کنگره‌ 60، یا بیرون از کنگره‌60 به ما آموزش می‌دهند، مثل پدر یا مادر، معلم و آموزگار و مثل کائنات که‌ همگی‌ در کارند تا ما انسانها توانمند شویم. قدردانی یک توانمندی هست.

قدردان کسانی‌ باشیم که به ما آموزش می‌دهند، و به ما خدمت می‌کنند. کسی که هنر دیدن را داشته‌ باشد، می‌تواند قدردان زحمات دیگران هم باشد. قدر یعنی حد و اندازه‌، قدر همه کسانیکه در زندگی‌ ما هستند و نقش بسزایی دارند را باید بدانیم. راهنمایی‌ یعنی آموزش دیدن، فردی که راهنما هست به این معنا نیست که فقط آموزش میدهد، خودش هم آموزش می‌بیند. پس یک راهنما به خاطر همین هست که روز به روز حالش بهتر می‌شود.افتاده‌تر و سنگین تر می‌شود. داناییش روز به روز بالاتر می‌رود. راهنماهایی که بر روی خودشان کار می‌کنند، یا قدیمی‌ترها را اگر نگاه‌ کنید و پیش کسوتها مثل دیده‌بانها، می‌بینید چهره‌های بسیار نورانی‌تری دارند. خیلی آرام رفتار می‌کنند. وقتی در کنار ایشان خدمت می‌کنیدسرشار از انرژی هستند. این بخاطر افزایش روز به روز دانایی ایشان است. این افزایش دانایی‌ متوقف نمی‌شود. یک راهنما زمانی خیالش از رهجوی خودش راحت است که راهنما شود. چون وقتیکه‌ راهنما می‌شود به مدت چهار سال با تشکیل لژیون آموزش می‌گیرد. دانایی او به تدریج زیاد می‌شود، و امکان برگشت وی به مواد مخدر و ضد ارزشها به شدت پایین می‌آید.

راهنماها در کنگره‌، راهنمای درمان اعتیاد هستند. ما به این عزیزان استاد می‌گوییم. چرا که واقعا" بلد هستند چگونه فردی‌ را که‌ در قعر تاریکی هست، بطرف روشنایی هدایت کنند. فوت و فن پروتکل کنگره‌ 60 ، در درمان اعتیاد را فقط و فقط راهنمایان کنگره‌ 60، می‌دانند. راهنما انگشت اشاره‌ است. جهت را به رهجو نشان می‌دهد. این رهجو هست که باید مسیر را طی کند. همه ما یک روزی‌ مصرف کننده‌ مواد مخدر بودیم. آموزشهای کنگره‌ را یاد گرفتیم. در زمان مصرف هیچ دانایی نداشتیم. با ورود به کنگره‌ مسیر درمان را طی کردیم و به درمان رسیدیم. با سفر دوم با عبور از هفت خوانی که برای یک راهنما در نظر گرفته‌ می‌شود، تبدیل به راهنمای درمان اعتیاد می‌شود. آموزشهای کنگره‌ باید ادامه دار باشند، و پس از رهایی قطع نشوند. سعی کنیم قدردان زحمات راهنمای خود باشیم. با خدمت کردن در کنگره‌‌ بهترین ارزش را برای راهنمای خود قائل می‌شویم. از اینکه به صحبتهای من گوش کردید از همه شما تشکر می‌کنم.

نگارش متن: مسافر فرامرز لژیون یکم
تصویر بردار: مسافر علی و مسافر احسان لژیون ششم و چهارم
تهیه و تنظیم: راهنما مسافر امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .