English Version
English

گروه خانواده - جسم و روان انسان کاملاً به هم متصل هستند

گروه خانواده - جسم و روان انسان کاملاً به هم متصل هستند

جناب آقای مهندس در این سی دی می‌فرمایند: افرادی که معتقدند؛ اعتیاد یک بیماری مزمن و پیش‌رونده و لاعلاج است، تعریف غلطی دارند. کسی که اعتقاد به درمان ندارد، اطلاعاتش درست نیست، بعضی‌ها اعتقاد دارند که اعتیاد بیماری ذهنی است، این هم مفهومی ندارد. رفتار و کردار و خلق‌وخوی ما، ریشه در جسم دارد و همه در اثر واکنش جسم می‌باشد. جسم ما از دو چیز فرمان می‌گیرد؛ یکی از اندیشه و تفکر ما و دیگری از مواد مخدر درونی فرمان می‌گیرد و نگرش ما باعث می‌شود تغییراتی در سیستم ایکس ایجاد شود.

آنچه فکر و اندیشه ما هست، روی رفتار، کردار، گفتار، شادی، غم و اندوه  اثر می‌گذارد و عکس‌العمل همه اتفاق‌ها یا واکنش‌ها در جسم ما با هم در ارتباط هستند. هم چنین در اثر تصمیمات غلط، ذهن ما را از بین می‌برد. بیماری ذهنی، ریشه‌اش در جسم ما است پس اعتیاد هم کاملاً به جسم ما بستگی دارد. حال چگونه تمام سیستم بدن ما می‌خواهد با معنویات، یا با نگهداری در کمپ، یوگا، ورزش و یا چیز دیگری اعتیاد را درمان کند، اینها همه نادرست و غلط می‌باشد، این‌ها ممکن است ما را به ترک برساند؛ اما به درمان قطعی اعتیاد نمی‌رساند.

جسم و روان انسان کاملاً به هم متصل هستند و روی یکدیگر اثر مستقیم و متقابل دارند، کسی که فیزیولوژی بدنش کاملاً مرتب باشد و  شبه افیونی او درست کار می‌کند؛ اگر تمام مشکلات دنیا را هم روی سرش بریزند، امکان ندارد به هم بریزد، یا فکر خودکشی به سرش بزند، کسی که زود به هم می‌ریزد، یا فکر خودکشی به سرش می‌زند، شبه افیونی بدنش خوب کار نمی‌کند. به اعتقاد مهندس، انسان مانند یک باغ یا یک مزرعه می‌ماند و بیماری‌های روانی مانند گل‌وگیاه؛ حال اگر بخواهد یک گل یا یک گیاه به حیات خود ادامه بدهد، باید ریشه آن در خاک باشد و اگر ریشه آن گیاه یا گل در خاک نباشد، به‌زودی از بین می‌رود، ریشه تمام بیماری‌های روحی روانی را باید در جسم جستجو کنیم، اگر ریشه بیماری‌ها در جسم نباشد زود از بین می‌روند، مانند ترس‌های زودگذر، ناامیدی، یا منزوی بودن، گوشه‌گیری کوتاه‌مدت، اگر ژن‌ها درست کار نکنند و از تنظیم خارج شوند همه بیماری‌ها برمی‌گردند، جسم و روان و ذهن همه به هم متصل و مربوط هستند، پس اگر بدن انسان از تعادل خارج شود به بیماری مبتلا می‌شود.

نویسنده: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون اول)
تایپ و ویراستار: همسفر کبری، راهنمای تازه واردین
ارسال: همسفر آمنه، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آبیک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .