English Version
English

ما در حال تزکیه، پالایش و خدمت به دیگران هستیم

ما در حال تزکیه، پالایش و خدمت به دیگران هستیم

عشق؛ یعنی مشکلی آسان کنی
دردی از در مانده ای درمان کنی
عشق ؛ یعنی گل به‌جای خار باش
پل به جای این همه دیوار باش
عشق ؛یعنی دشت گل‌کاری شده
در کویری ،چشمه ای جاری شده
هرکجا عشق آید و جاری شود
هرچه ناممکن بود ،ممکن شود

به مناسبت هفته دولت راهنما گفت‌وگویی با سپیدجامگان نمایندگی جواد ترتیب داده‌ایم، تا عشق درونی‌شان را بر کلام جاری نمایند؛ باشد که با خواندن این مصاحبه شکرگزار این عمل عظیم بوده تا در نهایت عشق گم کرده خود را بیابیم.

نظرتان در مورد کلام استاد امین که می‌‌فرمایند: «رسیدن به جایگاه مهم نیست، حفظ و نگهداری آن مهم است» را در مورد جایگاه راهنمایی بیان کنید‌.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر

در ابتدا هفته راهنما را خدمت استاد راهنمای کنگره ۶۰ جناب مهندس، استاد جهان‌بینی استاد امین و همه راهنمایان کنگره ۶۰، مخصوصاً راهنمایان نمایندگی جواد گلپایگان تبریک می‌گویم. ما انسان‌ها در زندگی جایگاه‌های مختلفی را مثل: همسر بودن، مادر بودن، دانشجو بودن، مربی بودن و... را تجربه کرده‌ایم که هر کدام از این جایگاه‌ها دانش و رفتار خاص خود را می‌طلبد. در یک جایگاه جدید قرار گرفتن کار آسانی نیست؛ زیرا تا انسان مسئولیتی را به صورت تجربی و عملی انجام ندهد، هر اندازه هم دانایی در آن زمینه کسب کرده باشد؛

چون در بوته عمل قرار نگرفته است، نتیجه مطلوب را نخواهد داشت. به نظر من این یک امر طبیعی است که زمانی که ما یک مرحله جدید را در زندگی‌مان تجربه می‌کنیم در ابتدا دچار مشکلاتی می‌شویم؛ اما مهم این‌است‌که بتوانیم در ادامه خودمان را با آن جایگاه برابر کنیم، این یک بعد قضیه می‌باشد و بعد دیگر آن این است که خیلی اوقات تصور ما بر این است که رسیدن به یک جایگاه یعنی پایان تلاش و کوشش. در صورتی‌ که باید بدانیم برای این‌که بتوانم در آن جایگاه باقی بمانیم، باید تلاش و دانایی خود را چندین برابر کنیم، مثلاً زمانی که یک دانشجو باسختی و تلاش بسیار در رشته‌ مورد نظر خود قبول می‌شود،

برای او آغاز درس‌خواندن و تلاش‌ ادامه‌دار است تا به مرحله فارغ‌ التحصیلی برسد. هم‌چنین زمانی که یک راهنما لژیون تشکیل می‌دهد و رهجویانی با مشکلات و جهان‌بینی‌های متفاوت دورش می‌نشینند؛ برای این‌که بتواند به رهجویانش کمک کند و خودش از درون آسیب نبیند، نیازمند این‌است‌که سی‌دی‌های مختلفی را گوش کند و وادی‌های کنگره را در زندگی‌اش عملیاتی کند؛ زیرا در این زمان راهنما هنوز تاریکی‌های درون خودش را دارد که باید هم‌زمان هم روی آن‌ها کار کند و هم کمک به خروج رهجوهایش از تاریکی کند در این میان زمانی‌ که نیرو‌های منفی می‌بینند،

ما در حال تزکیه، پالایش و خدمت به دیگران هستیم به اشکال مختلف به ذهن و افکار ما القائاتی می‌کنند که نیروهای خود را از دست ندهند، پس کار یک راهنما بسیار سخت می‌باشد و تنها نیروی عشق زمینی و آسمانی است که در این مسیر به او کمک می‌کند و از او در برابر این آسیب‌ها محافظت می‌کند. استاد امین به گردن تک‌تک ما حق دارند و زندگی‌مان را مدیون آموزش‌های ناب ایشان هستیم. ایشان در سی‌دی‌های مختلفی مانند: گره قدرت، گره مسئولیت، منیت، قیاس، حقه‌های نفس و سی‌دی‌های دیگر نمونه‌هایی از این آسیب‌ها را برای من راهنما شکافته‌اند؛

بنابراین اگر زمانی من از هر کدام از این موارد غفلت کنم و قدر جایگاهی که به سختی به‌ دست آورده‌ام را ندانم؛ قطعاً هستی آن جایگاه را از من خواهد گرفت. از خداوند بزرگ درخواست می کنم که توانایی این را به من بدهد تا آن‌طوری که شایسته این جایگاه است در آن خدمت کنم. برای تحقق این امر ابتدا باید خودم را رشد دهم و سپس قدمی هر چند کوچک برای همسفران عزیزی که در بین دنیای غم و ناامیدی خود، راه کنگره را پیدا کرده‌اند، بردارم.

با توجه به اینکه شما هم راهنمای تغذیه سالم و هم راهنمای درمان اعتیاد هستید، لطفاً از تجربه خود در این دو جایگاه بگویید.

سلام دوستان آرزو هستم همسفر

ابتدا خداوند بزرگ را سپاس‌گزارم که به وسیله جناب مهندس نور امید و زندگی را در وجودم زنده کرد. از جناب مهندس و خانواده محترم‌شان تشکر ویژه دارم که اجازه خدمت‌گزاری در کنگره ۶۰ را به من دادند تا بتوانم توسط آموزش‌هایی که فرا گرفتم، دردی از دردمندان بکاهم. قبل از ورود به کنگره علاوه بر این که یک مصرف‌کننده، در کنار خود داشتم از بیماری میگرن و مشکلات گوارشی رنج می‌بردم؛ البته تمام این مشکلات به دلیل عدم آگاهی از جسم و روانم بود، چگونه زیستن را نمی‌دانستم؛ اما با روشن شدن صورت مسئله اعتیاد و آشنایی با روش DST روزبه‌روز از مشکلاتم کاسته شد.

جناب مهندس در سی‌دی اضافه‌وزن می‌فرمایند: «انسان همیشه به دنبال پاک کردن صورت مسئله است، تنها به ظاهر خود اهمیت می‌دهد و توجهی به درون خود نمی‌کند». خداوند بزرگ را شاکرم که با باز شدن این راه، آرام‌آرام از درد و رنج بشر کاسته می‌شود. تجربه من از خدمت در این دو جایگاه، فراگیری علم زندگی و رسیدن به آرامش و آسایش است. زمانی که می‌بینم شخصی در لژیون به حال نسبتاً خوبی دست پیدا می‌کند، روزنه‌ای از امید و نور در درونم متجلی می‌شود. از این‌که می‌توانم به دیگران خدمت کنم، بسیار خوش‌حالم و این امر باعث آرامش در زندگیم می‌شود. از جناب مهندس و راهنمای عزیزم بسیار سپاس‌گزارم که مشوق من در این راه هستند.

با توجه به این‌که شما و مسافرتان در جایگاه راهنمای درمان اعتیاد قرار دارید، این موضوع چه تأثیری در زندگی شخصی شما داشته است؟

سلام دوستان راضیه هستم همسفر

هفته راهنما را خدمت همه راهنمایان کنگره ۶۰، مخصوصاً خدمت راهنمای عزیز خودم خانم الهه و استاد راهنمای کنگره ۶۰ مهندس دژاکام عزیز تبریک می‌گویم. زمانی که قصد داشتم در آزمون راهنمایی شرکت کنم، تصور می‌کردم که آموزش‌های یک راهنما کامل شده است، ولی چون من انسان کاملی نیستم؛ پس لیاقت جایگاه راهنمایی را ندارم و این تفکر می‌خواست من را از شرکت در آزمون باز دارد. در این هنگام با راهنمای خوبم موضوع را در میان گذاشتم و ایشان به من گفتند: این کار نیروهای بازدارنده است، بیشتر آموزش‌ها را در جایگاه راهنمایی می‌گیرید. اکنون که در این جایگاه قرار گرفته‌ام، درهای آموزشی بسیاری به روی من باز می‌شوند،

حتی بیشتر از زمانی که در لژیون می‌نشستم و از راهنمایم آموزش می‌گرفتم با گرفتن شال مفهوم "ندانی را بدان" را متوجه شدم. اکنون که به درون خودم می‌نگرم و بسیاری از ناخالصی‌ها و ضدارزش‌های درونم را پیدا می‌کنم، تمام سعی و تلاشم را می‌کنم تا ذره‌ذره آن‌ها را تغییر دهم و با صفات خوب جایگزین کنم، در نتیجه این امر باعث حال خوش من می‌شود و برای من بسیار لذت‌بخش است. استاد امین می‌فرمایند: «وقتی انسان اشتباهاتش را پیدا می‌کند، نصف راه را  آمده است». خدا را شاکرم بابت لطف عظیمی که شامل حال ما شد از الطاف دیگر خداوند این بود که هم‌زمان با مسافرم در جایگاه راهنمای تازه‌واردین قبول شدیم و شال سبز را دریافت کردیم.

یک سال و نیم راهنمای تازه‌واردین بودیم و اکنون هم دو سال است که با هم در جایگاه راهنمایی شال نارنجی در لژیون خدمت می‌کنیم، این با هم بودن باعث می‌شود تا درک بهتری از این جایگاه داشته باشیم و آموزش بیشتری را دریافت کنیم. با قرار گرفتن در این جایگاه گره‌های کور بسیاری از درونم باز شد، زندگیم نظم گرفت و حال دلم روزبه‌روز بهتر می‌شود؛ روزی که می‌خواهم به کنگره بیایم در کارهایم نظم و برنامه‌ریزی مرتب‌تری دارم. زمانی که در جایگاه راهنمایی قبول شدم به خاطر مشغله زیادی که داشتم می‌خواستم از تشکیل لژیون خودداری کنم؛ ولی باز هم با راهنمایی‌های، راهنمای خوبم این حرکت را شروع کردم و با حرکت در این مسیر راه برایم نمایان و هموار شد.

در این جایگاه مشکلات خانواده‌های مصرف‌کنندگان را بیشتر لمس کردم و تخریب آن‌ها را بر روی خانواده‌هایشان بیشتر متوجه شدم. هم‌ اکنون از عمق وجودم برای خدمت به رهایی مصرف‌کننده‌ها و خانواده‌هایشان تلاش می‌کنم. از خداوند خالصانه خواستارم تا مسیر کنگره که وسیله هدایت و نجات مصرف کننده‌ها و خانواده‌هایشان از تاریکی اعتیاد است، برای مصرف کنندگان باز شود تا از چنگال بندهای اهریمنی اعتیاد و تاریکی آن نجات یابند و به حال خوش برسند. در خاتمه باید بگویم که همیشه مشکلات برای من لعنت خداوند بود و حالم را دگرگون می‌‌کرد؛

اما پس از مدتی آموزش و خدمت در این جایگاه دیدگاهم نسبت به هستی و حیات تغییر کرد و همین امر باعث شد که مشکلات را رحمت خداوند و وسیله‌ای برای رشد و تکامل انسان ببینم. بهترین بازتابی که این جایگاه برایم داشت حال خوش خودم، مسافرم و بچه‌هایم است و این نعمت را مدیون آموزش‌های کنگره هستم. برای آقای مهندس و خانواده محترم‌شان آرزوی بهترین‌ها را همراه با طول عمر با عزت دارم. این جایگاه را برای تمام کسانی که خواستار این جایگاه هستند از خداوند طلب می‌کنم. جایگاهی بسیار باارزش، پر از خیر و برکت و حال خوش است.

نظرتان در مورد برجسته‌ترین نکته‌ای که در جایگاه راهنمای درمان اعتیاد به‌دست آورده‌اید، چیست؟

سلام دوستان زهرا هستم همسفر

از برجسته‌ترین نکاتی که در این جایگاه به دست آوردم این بود که هم‌زمان با این‌که آموزش‌های کنگره را به رهجو می‌دادم، خودم نیز آموزش جدیدتری را دریافت می‌کردم و با درد دیگران آشنا می‌شدم که تا چه اندازه از درد و رنج من بیشتر بوده است؛ در آن لحظه شرمنده خداوند بزرگ می‌شدم که چه‌قدر نسبت به داده‌های خداوند ناشکر و ناسپاس بودم؛ اما اکنون با قرار گرفتن در این جایگاه شکرگزاری را آموختم و در تمام لحظات زندگیم شاکر خداوند بزرگ هستم. محصول تمام این آموزش‌ها برای من داشتن حال خوش و آرامش در زندگیم می‌باشد. ان‌شاءالله بتوانم در این جایگاه به خوبی خدمت کنم و حال‌خوش را به عزیزانی که با نا‌امیدی ‌و حال‌خراب وارد می‌شوند، هدیه کنم.

به نظر شما یک راهنمایی که در حال آموزش دادن به دیگران است، چگونه  می‌تواند آموزش بیشتری را خودش دریافت کند؟

سلام دوستان مریم هستم همسفر

ابتدا هفته راهنما را به تمام راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌نمایم. از راهنمای خودم خانم زهرا عزیز سپاس‌گزارم که با آموزش‌های خود دانه مهر کنگره را در وجودم کاشتند. «آموزش را جدی بگيرد هر چقدر كه زمان و انرژی صرف آموختن انجام دهيد، یقیناً چندين برابر آن‌ را برداشت می‌كنيد. اگر كار را با علاقه انجام دهيد بهترين نتيجه را به دست می‌آوريد». من همیشه این مطلب را سرلوحه کار خود قرار داده‌ام و ایمان دارم به این‌که هرچه بیشتر به دیگران ببخشید چه از لحاظ مادی، علمی یا معنوی فرقی نمی‌کند به هر حال چند برابر آن‌ را دریافت خواهید کرد.

راهنما اگر بداند هر رهجویی که در لژیونش قرار می‌گیرد، روزی اوست و باید به‌ وسیله آن رهجو به ارتقاء و کمال برسد، تمام سعی و تلاشش را می‌کند تا بهترین و ناب‌ترین آموزش‌ها را در اختیار رهجو قرار دهد. راهنما نمی‌تواند بدون عملی کردن آموزش‌ها، آن را به دیگران توصیه کند؛ زیرا این موضوع باعث می‌شود که نسبت به عملی کردن آموزش‌ها بی‌تفاوت نباشد؛ بنابراین باید اول خودش جهان‌بینی را کاربردی کند تا سخنانش در رهجو تأثيرگزار باشد؛

پس ابتدا باید خودش مسیر را بپیماید و سپس تجربیاتی که در این مسیر به دست آورده را در اختیار رهجو قرار دهد تا مبادا! در اثر عملکرد اشتباه خود باعث سقوط رهجو شود. هدف همه ما رسیدن به تکامل است و برای رسیدن به انتهای خلقت، یک قدم وجود دارد که آن هم دادن آموزش‌ها و خدمت به سایر انسان‌ها است. همان‌طور که آقای مهندس فرمودند‌: «راهنمایی جزء پروسه درمان است، برای این‌که بتواند در کنار رهجو رشد کند و برداشت‌های بیشتری از آموزش‌ها داشته باشد».

با توجه به این‌که مسئول امتحانات نمایندگی هستید، توصیه شما برای افرادی که در حال آماده شدن برای آزمون راهنمایی هستند، چیست؟

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر

ابتدا هفته راهنما را خدمت اولین راهنمای کنگره ۶۰ آقای مهندس، استادامین بزرگوار، خانواده محترم‌شان و هم‌چنین خدمت تمامی راهنمایان در سراسر شعب و شعبه جواد تبریک می‌گویم. بهترین‌ها نصیب قلب‌های مهربان این عزیزان. هر برنامه‌ای که از سمت جناب مهندس در شعب اجرا می‌شود در واقع هدف خاصی را دنبال می‌کند. برگزاری امتحانات هم از این قائده مستثنی نیست. در واقع ریشه و پایه آزمون راهنمایی وابسته به شرکت افراد در امتحانات داخلی شعبه دارد. امتحانات داخلی در بالابردن اعتماد‌به‌نفس و شناخت نقاط ضعف و قوت رهجویان تأثیر زیادی دارد؛ زیرا در همین امتحانات ماهیانه است که ذره‌ذره مطالب و منابع باعث بالارفتن سطح آگاهی افراد می‌شود و با آمادگی لازم در آزمون راهنمایی شرکت می‌کنند.

هم‌چنین ترس بیشتر افراد از امتحان کم‌کم با شرکت در امتحانات از بین می‌رود. نکته بعدی این‌ است‌ که افراد می‌بایست مدیریت زمان داشته باشند تا با توجه به حجم منابع بتوانند تمامی منابع را مطالعه کنند و این باز برمی‌گردد به نظم فکری افراد، که از اوقات فراغت‌شان نهایت استفاده را ببرند و منابع را مطالعه کنند؛ البته منابع نباید به صورت حفظ کردنی باشد، چرا که زود فراموش می‌شود و این امر هم مستلزم حضور به موقع افراد در لژیون‌های‌شان است. تشریح نکات کلیدی منابع و سی‌دی‌ها در سر لژیون‌ها توسط راهنماها و یادگیری با جان و دل افراد کمک زیادی به تقویت و قدرت یادگیری افراد دارد.

طراح سؤال و عکس: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ویراستار: همسفر مژگان رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون سوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر حمیده
همسفران نمایندگی جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .