English Version
English

گروه خانواده-راهنما یعنی؛ نشان‌ دهنده راه

گروه خانواده-راهنما یعنی؛ نشان‌ دهنده راه

سلام و عرض ادب خدمت عزیزان همیشه همراه سایت گفتگویی داشتیم با همسفر عاطفه راهنمای محترم ویلیام و همسفر سعیده راهنمای محترم ویلیام  به مناسبت هفته راهنما: شما را به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم و از شما همراهان همیشگی سپاس‌گزاریم.

با سلام و تبریک هفته راهنما، لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان عاطفه هستم همسفر محمدرضا، مسافر من با ۲۱ سال تخریب وارد کنگره شدند با انواع آنتی ایکس، آخرین آنتی ایکس مصرفی ۴/۵ گرم شیره خوراکی، به مدت ۱۰ ماه و ۸ روز سفر کردند به روش DST، داروی درمان شربت OT، با راهنمایی راهنمای خوبشان آقا یحیی ، و راهنمای خوب خودم خانم راضیه، ورزش مسافرم شنا ،ورزش خودم بدمینتون و به لطف خدا و دستان پر از عشق جناب مهندس ۲ سال و ۶ ماه و ۵ روز هست که آزاد و رها هستیم.

چه مدت از تشکیل لژیون شما می‌گذرد و لطفاً احساستان را در جایگاه راهنمایی بفرمایید؟

هنوز مدت کمی است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنم و زیباترین حسی  که این جایگاه با ارزش به من داده، یک حس بی‌نظیر است با این که هنوز رهجو ندارم، ولی راهنمای ویلیام شدن حس و حال وصف نشدنی دارد، چون می‌توانم به دردمندانی که مصرف سیگار و قلیان دارند کمک کنم.

نظرتان را به عنوان راهنما در ارتباط با نقش همسفر در درمان مسافر بفرمایید؛ و بطور کلی علت ورود همسفران به کنگره چیست؟

اوایل که از کنگره هیچ آگاهی نداشتم، گاهی از خود می‌پرسیدم؛ این‌جا برای چه کاری آمده ام؟ مگر من مصرف‌ کننده هستم، ولی به مرور زمان با آموزش‌هایی که گرفتم متوجه شدم من برای شناخت خودم در این مکان حضور دارم همسفر، وجودش در کنگره خیلی ارزشمند است و باید در کنار مسافر سفر کند تا به حال خوش و تعادل برسد.

از نظر شما رابطه‌ی خدمت کردن و رسیدن به حال خوش چگونه است؟ کمی برای ما توضیح دهید؟ 

در کنگره خدمت کردن حال خیلی عجیبی دارد که در هیچ کجای دنیا این حس و حال را تجربه نکرده بودم، حتی اگر نظافت و جارو زدن زمین این مکان مقدس باشد یا صندلی چیدن، فرقی از نظر من ندارد چون هر خدمتی که می‌گیرم به من انرژی می‌دهد.

بزرگترین هدیه‌ای که جایگاه راهنمایی به شما داده چه بوده است؟

بزرگترین هدیه‌ای که این جایگاه به من داد به آرامش رسیدن و در لحظه زندگی کردن است، خدا را هزاران بار شکر کنم باز هم کم است، چون مسیر صراط مستقیم را سر راه من قرار داد تا آموزش بگیرم و به آگاهی برسم و بتوانم حال خوش را بین انسان‌ها تقسیم کنم. 

نظرتان را راجع به این جمله بگویید؛

هر چه بیشتر آموزش میگیرم بیشتر متوجه می‌شوم که خودمان نیاز به آموزش دیدن داریم؛

 قبل از کنگره هیچ آگاهی و تفکر درستی نداشتم، وجود مسافرم باعث شد من در مسیر کنگره سفر کنم، آگاهی و دانایی کسب کنم و هر چقدر بیشتر در این مسیر حرکت می‌کنم نیاز به آموزش بیشتری دارم.

در اوایل ورودتان به کنگره فکر می‌کردید که بتوانید روزی راهنما شوید؟

واقعیت نه باورم نمی‌شد، زمانی که متوجه شدم به جسمم آسیب وارد می‌کنم و با مصرف قلیان خیلی سردردهای بدی می‌گرفتم و مدام فشار خونم پایین می‌آمد، در لژیون ویلیام سفر کردم و فهمیدم که با خودم چه کرده ام. بعد از رهایی اولین آزمون ویلیام وایت را شرکت کردم، خدا را شاکرم که به من اجازه خدمت در این جایگاه را داد تا بتوانم خدمت کنم.

اگر مسافر در سفر اول گریز بزند، وظیفه‌ی همسفر چیست؟

به نظر من باید همسفر به آموزش گرفتن خود ادامه دهد و صبور باشد تا دوباره مسافرش در مسیر ثابت قدم شود، خودِ من اوایل با کوچک‌ترین رفتار مسافرم کلی گریه می‌کردم و می‌گفتم کنگره نمی‌روم، به درد من نمی‌خورد، ولی با گذر زمان و آموزش‌های کنگره متوجه شدم که خیلی چیزها را هنوز نمی‌دانیم و فقط ۵ درصد آن را شاید فهمیده باشیم.

خدمت کردن در کنگره چه نقشی در درمان رهجو دارد؟

 رهجو اگر دنبال حال خوب است با خدمت کردن، می‌تواند آن را تجربه کند، حالا هر خدمتی باشد جارو کردن یا صندلی چیدن و هر خدمتی دیگر چون انرژی و حال خوب به دنبال دارد. اولین خدمتی که در کنگره انجام دادم نظافت مکان مقدس بود با جان و دل انجام دادم و اصلا فکر نمی‌کردم این‌قدر انرژی دریافت کنم.

نگاهتان به خدمت چگونه است؟

بی‌نقص‌ترین‌ چیزی‌ که می‌تواند‌ به من انرژی ناب بدهد‌، خدمت است که بدون‌ هیچ‌ مزدی می‌تواند باعث کلی‌ انرژی‌ خوب شود.

چه صحبتی در رابطه با هفته راهنما دارید؟

قدردان و سپاسگزار راهنمای سفر اول خانم محبوبه سلطانی از شعبه بنیان هستم، که در تمام مراحل زندگی من را یاری کردند تا به حال خوش برسم و ممنونم از راهنمای سفر دوم خانم راضیه‌ی عزیزم که در کنارم هستند مدیونشان هستم.

نظرتان درمورد این واژه‌‌ها (رهجو_راهنما_لژیون) چیه؟

 رهجو: به معنای کسی که جویای راه است  

راهنما: به معنای چراغ راه که در مسیر راه را نورانی می‌کند.

لژیون: جایگاهی که پر از درس و آموزش برای انسان‌های دردمند است.

در آخر اگر سخنی دارید با دل و جان گوش می‌سپاریم

در آخر آرزو می‌کنم فرمان برای تمام کسانی که نیاز هست در کنگره ‌۶۰ سفر کنند و به حال خوش برسند و درمان شوند، صادر شود.

با سلام و تبریک هفته راهنما لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید؛

سلام دوستان سعیده هستم همسفر و مسافر نیکوتین، با ۸ سال تخریب وارد لژیون ویلیام وایت شدم آخرین آنتی ایکس مصرفی قلیان، داروی درمان آدامس نیکوتین، ۱۰ماه و ۱۳ روز سفر کردم به روش Dst،  راهنمای خوبم خانم جلالی عزیز رهایی به دستان پُر توان آقای مهندس یک سال و ۱۱ ماه

چه مدت از تشکیل لژیون شما می‌گذرد و لطفاً احساستان را در جایگاه راهنمایی بفرمایید؟

سال گذشته در هفته راهنما تشکیل لژیون دادم و یک سال از آن روز می‌گذرد، و من هر لحظه‌ در کنار همسفرانی که به این تفکر رسیده بودند مصرف قلیان و سیگار ضد ارزش است و برای سلامتی جسم خود تلاش می‌کردند، لذت می‌بردم.

نظر خود را بعنوان راهنما در ارتباط با نقش همسفر در درمان مسافر بفرمایید؛ و بطور کلی علت ورود همسفران به کنگره چیست؟

نقش یک همسفر بسیار مهم است، همیشه جلسه‌ی اولی که با تازه واردین مشاوره دارم پر از ناامیدی هستند ولی از جلسه بعد با حال بهتر سر جلسه می‌آیند، این نشانه تغییرات اولیه یک همسفر است، بودن همسفر کنار مسافر، کیفیت سفر مسافر را بالا می‌برد، چون در کنگره با هم آموزش می‌گیرند و به یک زبان مشترک می‌رسند، همسفران بال پرواز مسافران هستند و باید قدر خودشان را بدانند. 

از نظر شما رابطه‌ی خدمت کردن و رسیدن به حال خوش چگونه است؟ کمی برای ما توضیح دهید؟

خدمت کردن صیقل دادن است، هر لحظه در خدمت آموزش می‌گیری رشد میکنی، چون اول از هر چیزی که بخواهی به رهجو بگویی باید خودت انجامش دهی، و این بهترین نکته در خدمت است که تو را به حال خوش می‌رساند و گاهی رهجویانی داری که تو از آنها آموزش می‌گیری.

بزرگترین هدیه ای که جایگاه راهنمایی به شما داده چه بوده است؟

این‌که خداوند اجازه خدمت به بندگانش را به من داد و این بهترین هدیه برای من است.

نظرتان را راجع به این جمله بگویید:

هر چه بیشتر آموزش میگیرم بیشتر متوجه می‌شوم که خودمان نیاز به آموزش دیدن داریم؛

همسفر در روز اول فکر می‌کند که برای مسافر خودش به کنگره می‌آید، کمی که زمان می‌گذرد و به درون خود می‌رود متوجه گره‌های درونی خودش می‌شود و شروع به باز کردن آنها می‌کند، و هر چه جلوتر می‌رود و آموزش بیشتری می‌گیرد بیشتر متوجه اشتباهاتش می‌شود و در کنگره می‌تواند با آموزش‌ها رشد کند. 

در اوایل ورودتان به کنگره فکر می‌کردید که بتوانید روزی راهنما شوید؟

راستش را بگویم از درس خواندن فراری بودم و هیچ علاقه نداشتم، اما درس‌های کنگره درس‌هایی بود از جنس عشق و محبت،

کم‌کم عاشق درس خواندن شدم چون تخریب بالایی داشتم و می‌دیدم که راهنما چه تلاش بلاعوضی برای حال خوب من می‌کند، دوست داشتم بتوانم در آینده به دیگران کمک کنم، در آزمون شرکت کردم و این لطف خداوند بود که توانستم خدمت گذار کنگره باشم.

اگر مسافر در سفر اول گریز بزند؛ وظیفه ی همسفر چیست؟

به نظر من همسفر برای حال خوب خودش باید مسافر را رها کند، چون او راهنما دارد، بهتر است روی نقاط ضعف خودش کار کند، صبر خودش را بالا ببرد، انسان‌ها قدرت انتخاب و اختیار دارند، باید زندگی کند و بگذارد دیگران هم زندگی کنند.

خدمت کردن در کنگره چه نقشی در درمان رهجو دارد؟

خدمت کردن باعث می‌شود حال رهجو روز به روز بهتر شود و این تغییر جایگاه باعث حال خوش او می‌شود.

نگاهتان به خدمت چگونه است؟

این‌که بتوانم در راستا عدالت،معرفت و عمل سالم خدمت کنم و هر لحظه شاکر خداوند باشم، امیدوارم خدمتگزاری لایق برای کنگره باشم، خدمت سراسر عشق و آموزش است، زمانی که یک لبخند بر لب کسی می‌آوری تمام وجودت آرام می‌شود.

چه صحبتی در رابطه با هفته راهنما دارید؟

راهنما یعنی نشان دهنده راه، و چقدر زیبا خانم معصومه عزیز و خانم جلالی عزیز، این راه را که سال‌ها جوینده‌ی آن بودم و اشتباه می‌رفتم برای من هموار کردند، راهنما سراسر عشق بلاعوض است. 

نظرتان درمورد این واژه‌‌ها (رهجو_راهنما_لژیون) چیه؟

رهجو :جوینده راه

راهنما: عشق و محبت واقعی

لژیون: آرامش، حال خوب

 آیا قلیان اثرات زیان آور سیگار را دارد یا خیر؟

قلیان به مراتب تخریبش بیشتر از سیگار است

چرا بعضی از مسافران با خوردن آدامس نیکوتین دچار سردرد می‌شوند؟

به نظر من یک قسمت آن می‌شود جهان ذهنی، که در همه چیز نقش مهمی را دارد، دلیل بعدی می‌شود زیاد خوردن آدامس یا پشت سر هم خوردن آن.

فوائد جویدن آدامس چیست ؟

در جویدن آدامس چون فَک کار میکند حالت استرس و افسردگی را از بین می‌برد.

حضور در لژیون ویلیام وایت چه کمکی به شما کرد؟

لژیون ویلیام من را ساخت، جسم و روان من به تعادل رسید، نَه گفتن را یاد گرفتم، هر لحظه در سفر ویلیام با نفس خود مبارزه کردم و این دستاورد زیبا را به خودم هدیه دادم، این بهترین دستاورد زندگی‌ام بود و باعث شد مسافرم را بهتر درک کنم.

چه توصیه‌ای دارید برای کسانی که مصرف قلیان و سیگار دارند، ولی هنوز وارد سفر ویلیام نشده‌اند و فکر می‌کنند خودشان به تنهایی می‌توانند سیگار و قلیان را کنار بگذارند؟

با توجه به تجربیاتی که داشتم، فردی که مصرف کننده نیکوتین است اولویت اول او این باشد که درمان نیکوتین را شروع کند، چون در سفر ویلیام نفس به خوبی تربیت می‌شود و برای مرحله‌ی بعد آماده می‌شود، و بدون درمان نیکوتین اگر ۱۰ سال هم در لژیون بنشیند به حال خوش نمی‌رسد، چون ضدارزشی مثل قلیان و سیگار را بر دوش دارد و با درمان در لژیون ویلیام به حال خوش و تعادل می‌رسد. نیکوتین دقیقا مثل مواد در سیستم ایکس اختلال ایجاد کرده و عملیات جایگزینی انجام شده و به تنهایی و به یکباره امکان کنار گذاشتن آن نیست، چون با تخریب چندین برابر برمی‌گردد، دقیقا مثل مسافران که مصرف مواد دارند.

در آخر اگر سخنی دارید با دل و جان گوش می‌سپاریم؛

شکر، شکر، شکر، بابت انجام این عمل عظیم و حضورم در کنگره، که هر لحظه‌ی آن آموزش و حال خوش برای من است و من بسیار خوشبخت هستم که در این بُعد از حیات در کنگره هستم.

این هفته بزرگ، هفته راهنما را خدمت بنیان کنگره و خانواده محترم ایشان و به راهنمایان با عشق خودم خانم معصومه عزیز و خانم جلالی عزیز و تمام راهنمایان با عشق شعبه رضوی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بهترینهای خداوند برای قلب مهربانتان؛

ویراستار: همسفر سمانه( لژیون یکم)

عکاس: مرزبان خبری 

تنظیم وارسال: همسفر طاهره (لژیون یکم )

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .