English Version
English

انسان در هر جایگاه با خودش روبرو می‌شود

انسان در هر جایگاه با خودش روبرو می‌شود
راهنمایان تازه‌واردین اولین نقطه اتصال یک تازه‌وارد به کنگره هستند در هفته راهنما گفتگویی داشتیم با راهنمای تازه‌واردین همسفر زهره، شما را به دیدن این گفتگوی جذاب و سراسر آموزش دعوت می‌نماییم. 
 
لطفاً خودتان را به رسم کنگره معرفی کنید.
 
 سلام دوستان زهره هستم همسفر سینا، مسافر من با چند سال مصرف مواد وارد کنگره شده‌اند آخرین آنتی‌ایکس مصرفی تریاک، روش درمان DST، داروی درمان شربت OT با راهنمایی راهنمایان بزرگوار آقا‌ی محسن و خانم محیا به مدت ۱۲ ماه سفر کردیم رشته ورزشی مسافرم والیبال و رشته ورزشی خودم دارت، الان هم به مدت ۴ سال و ۶ ماه‌ و ۲۳ روز است که به یاری خداوند و دستان با محبت آقای مهندس آزاد و رها هستیم.
 
از نظر شما خدمت به چه معنی است و چه خدمت‌هایی در کنگره ۶۰ انجام داده‌اید؟
 
 خدمت کردن یک هدیه الهی است که خداوند اجازه خدمت کردن به هر کسی نمی‌دهد. خدمت یعنی از خود گذشتن یعنی عشق بلاعوض و خدمت کردن که باعث می‌شود انسان قدرتمندتر شود و حال خوب و انرژی بگیرد و همه این‌ها لطف خداوند و کنگره ۶۰ بوده که در کنگره باشیم و خدمت کنیم. از خدمت‌های کوچک گرفته میکروفن گردان، مهماندار، نگهبان نظم، خدمت مرزبانی، دبیر لژیون سردار، و در حال حاضر هم در جایگاه راهنمای تازه‌واردین در حال خدمت هستم.
 
به عنوان راهنمای تازه‌واردین دیدگاهتان در مورد سفر اولی‌ها و تازه‌واردین چیست؟ 
 
 همین‌طور که آقای مهندس می‌فرمایند ساختار کنگره ۶۰ به یک درخت سبز تشبیه شده است که تازه‌‌واردین و سفر اولی‌ها شکوفه‌ها و میوه‌ها درخت هستند که مهم‌ترین بخش کنگره ۶۰ محسوب می‌شوند و تازه‌‌واردین‌ها امروز راهنمایان و خدمتگزاران آینده کنگره هستند. البته با خواسته قوی و هدف مشخص که داشته باشند.
 
حس خودتان را در مورد اینکه در جایگاه راهنمایی قرار گرفتید بیان کنید.
 
مشاوره با تازه‌واردین خیلی حس قشنگی است چون با کسانی روبرو می‌شوی که روز اول خودت را به تو یاد‌آوری می‌کنند که با کوله‌باری از نا‌امیدی وارد کنگره می‌شوند و وقتی می‌بینی که با گوش دادن به صحبت‌های تو برق امید در چشمانشان زده می‌شود حس غیر قابل توصیفی است و این تلنگری است برای من راهنما که به یاد آورم که روز اولی که پا به کنگره گذاشتم با چه حالی آمدم و امروز چه حالی دارم و همواره ناسپاس نباشم و قدر این مکان و این لحظات و جایگاهی که دارم بدانم و شکرگزار خداوند و آقای مهندس باشم.
 
شیرین‌ترین لحظه برای یک راهنمای تازه وارد چیست؟
 
شیرین‌ترین و لذت‌‌بخش‌ترین این است که تازه‌وارد بیاید و جذب کنگره شود ماندگار باشد و به رهایی و حال خوب برسد و اینکه در جایگاه خدمتی دیده شود و آن موقع است که عملکرد من راهنما نتیجه داده است.
 
بزرگترین موهبت این جایگاه برای شما چه بوده‌ است؟
 
اینکه فرصت خدمتگزاری به من داده شده تا در این جایگاه قرار بگیرم آموزش ببینم و خدمت کنم و یاری‌ رسان دردمندان و هم نوعان خودم باشم که بتوانم هر چند نقش کوچکی داشته باشم که بتوانم فردی را جذب کنگره کنم و از این مکان مقدس برخوردار باشد و چیزی که برایم خیلی جالب است اینکه هر جایگاه یکسری توانایی‌های لازم خودش را می‌طلبد که باید در درون شخص وجود داشته باشند و هر جایگاه برای خودش آموزش‌های جدیدی دارد و مهم‌ترین امر این است که انسان در هر جایگاه مخصوصاً جایگاه‌های خدمتی در کنگره با خودش روبرو می‌شود و خودش را به چالش می‌کشاند و این باعث می‌شود که بتواند نقاط ضعف و مثبت خودش را بهتر ببیند وقتی این امر  اتفاق می‌افتد به واسطه آموزش‌هایی که در کنگره می‌گیرد سعی می‌کند خودش را رشد دهد و لیاقت آن جایگاه و صفاتی را که لازم دارد برای داشتن آن جایگاه  در خود پرورش دهد.
 
جایگاه راهنمایی چه تأثیراتی در زندگی شما داشته است؟
 
تماماً آموزش گرفتن است اینکه چیزی را یاد می‌گیرم بتوانم در زندگی‌ام کاربردی کنم و اینکه در هر جایگاهی که هستم بتوانم درست خدمت کنم کسی که آموزش می‌دهد در واقع خودش در حال آموزش گرفتن است تجربه‌هایی که در این جایگاه برای من وجود داشت تجربیاتی بسیار باارزش‌ هستند که مطمئن هستم در هیچ جایی نمی توانستم آن‌ها را به دست آورم و از همه مهم‌تر مردم‌داری را یاد گرفته‌ام که چگونه با اطرافیانم برخورد داشته باشم و جمله آقای مهندس است که می‌گویند: این ما هستیم که نشان می‌دهیم دیگران با ما چه برخوردی داشته باشند روی خوبشان را به ما نشان می‌دهند یا روی بدشان و این خیلی برای من ارزشمند است.
 
با توجه به اینکه آزمون راهنمایی را در پیش داریم برای همسفرانی که ترس یا شک دارند که در این جایگاه خدمت کنند چه پیشنهادی دارید؟
 
من خودم جزء این افراد بودم و شاید بگویم هنوز هستم ولی چیزی که در کنگره یاد گرفتم و تجربیاتی که از خدمت‌هایی که داشتم به دست آوردم انسان در هر جایگاهی که قرار می‌گیرد سراسر پر از آموزش  است و همین‌طور که گفتم این خدمت‌ها هستند که به من توانایی و قدرت می‌دهند که بهتر حرکت کنم و اینکه کمک می‌کند بهتر خودم را بشناسم و نقاط ضعف خودم را شناسایی کنم و با آموزش‌های کنگره حل کنم و تنها خدمتی که می‌تواند ذره‌ای خیلی کوچک زکات رهایی‌ام را بپردازم همین خدمت راهنمایی است.
 
حس خودتان را در مورد کلمات زیر بیان کنید.
 
کنگره ۶۰: قطعه‌ای از بهشت 
راهنما: نمایان کننده راه و مسیر دانایی
خانم آنی بزرگ: اسطوره صبر و فداکاری 
آزمون راهنمایی: فرصتی برای خود‌شناسی و خودسازی
 
کلام آخر؛
 از شما خانم زهرا عزیزم بابت مصاحبه‌ خوبی که داشتید بی‌نهایت سپاسگزارم و خدا قوت می‌گویم و همچنین این هفته ارزشمند خدمت آقای مهندس اولین استاد راهنمای کنگره ۶۰ و خانواده بزرگوارشان تبریک و شادباش عرض می‌کنم و همچنین خدمت تمامی راهنمایان و راهنمایان تازه‌واردین که با عشق و محبت خدمت می‌کنند در سراسر جهان تبریک عرض می‌کنم و همین‌طور این هفته زیبا را خدمت مسافر عزیزم تبریک و خدا قوت می‌گویم و امیدوارم  که با هم بتوانیم در این مسیر علم و دانش بیکران و بی‌انتها ماندگار باشیم و تا جایی که خداوند و آقای مهندس به ما اجازه خدمت کردن می‌دهند خدمتگزاران خوب و لایقی برای کنگره ۶۰ باشیم.
 
 
تنظیم و طراح سؤال: همسفر زهرا، راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم) 
ویرایش: همسفر منصوره، راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم) 
عکس: همسفر فرناز (مرزبان خبری) 
ارسال: همسفر اعظم، راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم) 
 
همسفران نمایندگی کریمان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .