English Version
English

گروه خانواده_ خلاصه سی‌دی نامه بخش سوم

گروه خانواده_ خلاصه سی‌دی نامه بخش سوم

جناب مهندس در سی‌دی نامه۳ می‌فرمایند: در جلسات قبل درباره نظرات جهانی در مورد اینکه اعتیاد یک بیماری مزمن است، بحث کردیم و فهمیدیم که کاملاً تعریف غلطی است. اعتیاد ربطی به مسمومیت ندارد، هرکدام دو مقوله و فرایند جداگانه‌ای است، سپس در مورد نظریه اینکه اعتیاد وابستگی دارویی است، از نظر کنگره این نظریه نیز رد شده، زیرا بیماری نمی‌تواند وابستگی دارویی باشد. ما باید در مسئله اعتیاد چرخ را از نو اختراع کنیم، یعنی از نو مشخص کنیم که اعتیاد چیست و چه تعریفی برای آن درست است تا بتوانیم برای درمان آن به نتیجه برسیم. 

در گروه‌های دیگر اعتقادی به درمان اعتیاد ندارند و در جهان پزشکی و در کشورهایی که از لحاظ علمی پیشرفته هستند، حتی در دانشگاه هاروارد به دنبال کشف واکسن اعتیاد هستند و آن‌ها هم به نتیجه نرسیدند، چون جزئیات مسئله را بررسی نکرده‌اند تا قضیه روشن شود. بعضی دیگر هم اعتقاد دارند که اعتیاد بیماری ذهنی و روانی و جزء اختلالات است، این هم مفهوم درستی ندارد. اعتیاد ریشه در ساختار جسم دارد، به علت داشتن آلکالوئیدهای متعدد در تریاک، ما تریاک را به‌عنوان شاخص در نظر می‌گیریم. مواد مخدر بر روی ژن‌ها اثر می‌گذارد، ژن‌ها، همان DNA هستند که مانند کتاب آسمانی فرمان می‌دهند و فرمان را RNA اجرا می‌کند؛ مثلاً می‌گویند پروتئین تولید کن یا فلان ماده را تولید کن اگر فرمان اجرا نشود و مواد لازم در بدن تولید نشود، شخص بیمار می‌شود بنابراین همه مسئله به فیزیولوژی و جسم مربوط می‌شود. باید کاری کرد که چشمه خود بجوشد با تانکر نمی‌توان چشمه را پر کرد، به شخص افسرده هم نمی‌توان قرص داد باید کاری کرد که جسم او مواد لازم و شبه افیونی را تولید کند، بیماری‌های ذهنی و روانی از جسم جدا نیستند و باید ریشه آنها را در جسم پیدا کرد.

انسان مثل باغ و مزرعه‌ای است که هر گل و گیاهی برای اینکه به حیات خود ادامه دهد باید ریشه در خاک داشته باشد. انسان هم برای اینکه بتواند بیماری‌های جسمی و روانی را درمان کند بایستی به جسم توجه کند و ریشه آن را در جسم جستجو کند تا به حیات خود ادامه دهد. بسیاری از کسانی که در حال کمک به افراد مصرف‌کننده هستند بر این باورند که با از بین رفتن صور آشکار بیماری اعتیاد، مانند اسهال و یا حالت تهوع یا بی‌خوابی و دیگر موارد از این‌ دست شخص دیگر بهبودیافته است در حالی‌که صور آشکار فقط پنج درصد بار درمان را به دوش می‌کشد و نودوپنج درصد ماجرا منوط به درمان صور پنهان جسم است بنابراین امروز به این نتیجه رسیده‌ایم کاوش کنیم که اعتیاد چه هست و چگونه است؟ و کلام آخر اینکه ریشه همه بیماری‌های جسم، روان و ذهن به هم مربوط می‌شوند و هیچ‌کدام از هم جدا نیستند همه مربوط به از تنظیم خارج‌ شدن ژن‌ها و بیان ژن‌ها می‌شود. به امید درمان همه بیماری‌ها.

تهیه و ارسال: همسفر هانیه(خدمتگزار سایت)

همسفران نمایندگی ارومیه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .