English Version
English

روشنگری که راه را نشان می‌دهد

روشنگری که راه را نشان می‌دهد

سلام دوستان رویا هستم همسفر

من هم  به نوبه خودم این هفته را به جناب آقای مهندس و تمام راهنماهای کنگره60 و راهنماهای شعبه باغستان و راهنمای خودم  تبریک می‌گویم و از خداوند می‌خواهم که بهترین‌ها را در زندگیشان جاری کند.


راهنما یعنی نشان دهنده راه، پس ما برای انجام کارهایمان و این‌ که بتوانیم روی خودمان کار کنیم نیاز به یک راه بلد، مربی و نیاز به کسی داریم که به ما آموزش دهد. اگر استادان و راهنماها نبودند ما نمی‌توانستیم به درمان برسیم، پس نقش راهنماها در کنگره۶۰ بسیار مهم و با اهمیت است و اگر راهنماها نبودند ما به این دانش و آگاهی امروز نمی‌رسیدیم. ما نمی‌توانستیم از سفر اول خود عبور کنیم و به سفر دوم وارد شویم و این راهنماها هستند که کار ما را آسان می‌کنند، پس رهجو باید به راهنما احترام بگذارد، وقتی راهنما می‌آید جلوی آن بایستم و به حرف‌هایش گوش کنیم و فرمانبردار خوبی باشیم، در هفته راهنما قدردان او باشم و از او به خاطر کمک‌هایی که به ما کرده از آن تشکر کنیم.

سلام دوستان عاطفه هستم همسفر

روشنگری که راه را نشان می‌دهد؛ آن است که از نردبان زمان بالا رفته و به صبر و تفصیل تمام جهان را تماشا کرده، بعد با فروتنی می‌ایستد، می‌اندیشد و می‌شود هر آنچه که مسیر را پیشاپیش برایت هموار می‌کند، می‌شود شعور و شهود در پرتو نبوت، مهم نیست به کدام راه رهسپاری، چه‌قدر تیره هستی راهی که پیش گرفته‌ای چه قدر تاریک، چه‌قدر دشوار است!


اگر که گم شده‌ای در جنگل باشی، او کسی است که با یک ضربدر قرمز درخت‌های مسیر را برای تو  نشانه‌گذاری کرده است، اگر قطار باشی، او پیشاپیش ریل شده است، در حال فرود از بالا باشی، او فرمان را از دستت نمی‌گیرد، بلکه می‌شود همانند چراغ‌های منظم و به خط فرودگاه که راهت را روشن می‌کند تا به سلامت بنشینی.


زمانی که زندگی وادارمان می‌کند؛ به سمت ناشناخته‌ها برویم، هر چیز تازه‌ای ترسناک است اما دل ما گرم است، به آن‌ که راه را به ما آموخته است، آن کسی که تو را از ابعاد دست و پا گیر خارج می‌کند، مثل میکل آنژ حاذقانه سنگ تو را می‌تراشد تا تندیس زیبای داود را از قطعه‌ای سنگ ناهنجار در آورد تو را شکل می‌دهد بعد آرام صیقل می‌دهد و تو با پارادوکس زیبای سنباده کشیی نرم می‌شوی آنچه که غایتِ تکامل است، ذره‌ذره اندیشمند و با خرد با دیدگانی که ماوراء را می‌بیند، زیبایی تو را در دل یه تکه سنگ دیده است و کیست که محتاج این نباشد، که کسی او را آن‌گونه که می‌خواهد و زیباست مکاشفه نکند؟ زندگی اگرچه شاید جبری به نظر بیاید، که باید جبر زمان‌ و مکان را هم لایه‌لایه رویش گذاشت، ولی هر آینه  آن که راه را روشن می‌کند برای تو فلسفه‌ی جبر را پاره کرده، لذتی بس عمیق برای تو  به ارمغان می‌آورد، چرا که تو را  همراهی می‌کند، که موهبت می‌بینی و بس! راهی برای رفتن نه الزاماً آسان، و نه سراسر دشواری، راهی منحصر به تو که او تغییر آن را نمی‌هد فقط جای پاهای تو را می‌سازد تا محکم قدم برداری و ادامه دهی. زمانی که زندگی وادارمان می‌کند به سمت ناشناخته‌ها برویم، هر چیز تازه‌ای ترسناک است ولی دل من گرم است، به اینکه راه را به من آموخته بودید برای همه‌ این‌ها برای روشن‌گری ممنونم.

سلام دوستان ثریا هستم همسفر

خوشا به حال آنان‌که شکرگزار هستند و مثل یک قانون در هر گوشه از زندگی خود آن را اجرا می‌کنند. کمک راهنمایان کنگره حق مطلب را ادا نموده‌اند با ایثارهای خود، با گذشت از جان و وقت خویش به معنای واقعی کلمه، حال آن‌ که خود روزی شاید تپه‌ای فرو ریخته بودند، امروز تبدیل به کوه‌های محکم و استوار با قدی بر افراشته شده‌اند برای نجات انسان‌هایی مانند من در هم ریخته و دائم در حال رنج به غیر از عشق و محبت چه نیرویی باعث حرکت این عزیزان از جان و مال گذشته هست؟ آیا غیر از این است که همان ساعات را می‌توانند به استراحت، دیدار عزیزان، هنر جویی، و غیره بگذرانند، آیا بلد نیستند؟ خیلی هم خوب می‌دانند در کمترین حالت رفتن به مکان‌های دیدنی شهر موزه و سینما، خوب هم می‌دانند که  به کنگره بیاییند برای تکثیر از نوع و جنس خودشان، این‌ها همیشه نزد وجدان خود سرافراز هستند چون بهای  رهایی خود را پرداخت می‌کنند به روز و ثانیه حتی بدون چشم‌داشتی.

سلام دوستان فاطمه(پروانه) هستم همسفر

راهنما بارانی که بی‌منت همه را سیراب می‌کند و جانی دوباره می‌بخشد. خواستم هفته‌ی زیبا و قشنگ راهنما را به تمامی راهنماهای محترم و ارزشمند کنگره ۶۰ تبریک بگویم که با تمام وجودشان به همه‌ی ما رهجوها کمک می‌کنند تا بتوانیم از تاریکی‌ها به روشنایی‌ها برسیم، و حضور این عزیزان در این مسیر کنار ما لازم است. بخصوص به راهنمای زیبا، دوست‌داشتنی، مهربان، خوش اخلاق، خانم سارا  تبریک می‌گویم و خدا قوت عرض می‌کنم. مدت زیادی نیست خدا نصیب من کرده که کنار شما  باشم ولی در این مدت کم از شما  کلی آموزش و درس گرفتم. راهنمای عزیز امیدوارم بتوانم رهجوی خوبی برای شما باشم و از شما بیاموزم از صمیم قلب برای شما بهترین‌ها را آرزومندم.


زنجیر محبت زنجیر زیبایی است که با محبت انتقال دانش از راهنما به رهجو اتفاق افتاده و چیزی جز عشق نیست و دفتری است که هیچگاه بسته نخواهد شد.

سلام دوستان فاطمه(رحیمی)هستم همسفر

راهنمایان درمان اعتیاد به کسانی اطلاق می‌گردد که به آگاهی لازم و درک بیماری اعتیاد رسیده باشند و از عقل، مهر و ایمان مدد گرفته تا در ظلمت و‌ تاریکی گرفتار شدگان را تا رسیدن به مقصد رهایی یاری رسانند. راهنما  اشتیاقی وصف‌ ناپذیر در یاری رساندن به ما دارد و علی‌‌رغم مشکلات خود، در یافتن راه‌‌ حل‌ برای مشکلات به ما کمک می‌کند.

کلیه موجودات هستی به سهولت در حال تکثیر هم‌ نوع خودشان هستند، اما تکثیری که مشکل به نظر می‌رسد، تکثیر دانایی انسان است، کار بزرگی که راهنمایان در کنگره۶۰ در حال انجام آن هستند، ‌البته که کاری بسیار سخت می‌باشد، زیرا خروج از ظلمت اعتیاد و دیگر ظلمات کاری است والا و ارزشمند.


تنها دارایی من برای شما راهنمایان بزرگوار، دعای خیری است که به پاس تمام الطافتان می‌توانم بدرقه راهتان کنم تا پایدار باشید تا بمانید برای من و برای هزاران هزار انسان دیگر مانند من. این هفته فقط هفته راهنما نیست، بلکه هفته سپاسگزاری از خداوند برای داشتن چنین راهنمایانی می‌باشد، سپاس.

رابط خبری: همسفر بهناز رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر سارا رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .