English Version
English

گروه خانواده-راهنما یعنی؛ نشان دهنده‌ی مسیر تاریکی به نور

گروه خانواده-راهنما یعنی؛ نشان دهنده‌ی مسیر تاریکی به نور

سلام و عرض ادب خدمت عزیزان همیشه همراه سایت گفتگویی داشتیم با همسفر منصوره راهنمای محترم تازه واردین و همسفر زهرا راهنمای محترم تازه‌واردین به مناسبت هفته راهنما: شما را به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم و از شما همراهان همیشگی سپاس‌گزاریم.

با سلام و تبریک هفته راهنما لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان منصوره هستم همسفر مهدی، مسافر من با بیش از بیست سال تخریب وارد کنگره شدند، آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره، تریاک، متادون، به مدت ۱۰ ماه و ۱۲ روز سفر کردیم به روش DST داروی درمان شربت OT با راهنمایی آقای کاظم نوروزپور، لژیون ۱ شعبه رضوی، راهنمای محترم خودم خانم معصومه لژیون ۲ شعبه رضوی، ورزش مسافرم در کنگره والیبال، ورزش خودم بدمینتون، رهایی ۳ سال و ۱۰ ماه

مهمترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی چه بود؟

به فرمایش آقای مهندس خرما که روی درخت بماند می‌گندد، من هم احساس کردم که برای آموزش بیشتر و حال بهتر باید این مرحله را بگذرانم تا بتوانم از این خدمت آموزش بگیرم.

احساستان را بعد از قبولی در آزمون راهنمایی بفرمایید؟

زمانی که راهنمای‌ سفر اول خانم تکتم عزیز خبر قبولی را به من دادند، باور نمی‌کردم اما خوشحالی و حال خوش بعد از آن برایم غیر قابل توصیف است.

بیشترین آموزشی که از راهنمای محترم خودتان گرفتید را برای ما بگویید؟

این‌که برای هر مشکلی راه حلی هست و سعی کنیم از مشکلات خود آموزش بگیریم تا دردها‌یمان تبدیل به درسهایمان شوند.

چه صحبتی برای تازه واردین دارید؟

برای حال خوب خودشان سفر کنند و تمرکزشان روی گره‌های درونی خودشان باشد و امید، صبر و توکل می‌تواند بهترین توشه برای ادامه‌ی راهشان باشد.

نظرتان را به‌ عنوان راهنما در ارتباط با نقش همسفر در درمان مسافر بفرمایید و بطور کلی علت ورود همسفران به کنگره چیست؟

جمله‌ی معروفی در کنگره هست که می‌گوییم «همسفر بال پرواز مسافر است» اما این جمله به این معنی نیست که همسفر دائما باید مسافرش را کنترل کند و در سفر او دخالت داشته باشد منظور این است که همسفر و مسافر در کنار هم، هر کدام سفر درونی خودشان را آغاز کنند و با آموزش‌های کنگره به تعادل برسند و بتوانند با صلح و آرامش در کنار هم برای ادامه زندگی‌شان تلاش کنند.

از نظر شما رابطه‌ی خدمت کردن و رسیدن به حال خوش چگونه است؟ کمی برایمان توضیح دهید. 

هر خدمتی در کنگره۶۰ آموزش منحصر به خودش را دارد، با خدمت کردن علاوه بر آموزش گرفتن از آن جایگاه خدمتی، نیرو هم دریافت می‌کنیم که این نیرو چون در جهت مثبت و همراه با آموزش بدست آمده است، در جهت مثبت هم صرف می‌شود و خدمتگزار به حال خوش می‌رسد.

بزرگترین هدیه‌ای که جایگاه راهنمایی به شما داده چه بوده است؟

عشق و محبت بی‌دریغ و خدمت صادقانه و خالصانه

نظرتان را راجع به این جمله بگویید:

هر چه بیشتر آموزش می‌گیریم بیشتر متوجه می‌شویم که خودمان نیاز به آموزش دیدن داریم؛

اساساً انسان برای کشف ندانسته‌ها پا به جهان هستی گذاشته است به این جهت که آموزش بگیرد و از این آموزش‌ها در جهت رشد و تکامل خودش استفاده کند به یک رباعی از خیام اشاره می‌کنم:

هرگز دل من ز علم محروم نشد

کم ماند ز اسرار که معلوم نشد

هفتاد و دو سال فکر کردم شب و روز

معلومم شد که هیچ معلوم نشد

در اوایل ورودتان به کنگره فکر می‌کردید که بتوانید روزی راهنما شوید؟

خواسته و آرزوی راهنما شدن را همیشه داشتم و خداوند را شاکر و سپاسگزارم که به من فرصت داد تا خدمت کنم و امیدوارم که لایق این فرصت باشم.

اگر مسافر در سفر اول گریز بزند، وظیفه‌ی همسفر چیست؟

من در کنگره آموختم که برای هر چیزی باید فرمانش صادر شود و هر چیزی در زمان خودش قطعاً به بهترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد‌. همسفران باید سعی کنند با امید و توکل به خداوند به سفر خودشان ادامه دهند و صبر داشته باشند تا در زمان درست فرمان صادر شود، چرا که نوبت باران محفوظ است.

خدمت کردن در کنگره چه نقشی در درمان رهجو دارد؟

به قول معروف که می‌گویند: «آب که راکد باشد می‌گندد» به عقیده‌ی من رهجو اگر بخواهد فقط با سی دی نوشتن و در لژیون نشستن سفر کند حکم همان آب راکد را دارد. همان‌طور که گفتم خدمت کردن در هر جایگاه خدمتی آموزش منحصر به خودش را دارد و رهجو باید در تمام زمينه‌ها خدمت کند و با کاربردی کردن آموزش‌ها به آرامش برسد.

با سلام و تبریک هفته راهنما لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید

سلام زهرا هستم همسفر وحید؛

مسافر من با بیش از ۱۷ سال تخریب وارد کنگره شدند با مصرف انواع آنتی ایکس، آخرین آنتی ایکس مصرفی شیشه و کراک، با راهنمایی آقا حامد از لژیون ۳ بیرجند، و راهنمای خوب خودم زنده یاد خانم رقیه‌ی عزیز ورزش مسافرم باستانی و ورزش خودم والیبال رهایی یک سال و ۴ ماه

مهمترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی چه بود؟

چون شعبه ما تازه تأسیس بود و ما نیز راهنمای عزیزمان را از دست داده بودیم بر خودم واجب دانستم که در آزمون شرکت کنم و تلاش خودم را در جهت پیشرفت بخش همسفران داشته باشم.

احساستان را بعد از قبولی در آزمون راهنمایی بفرمایید؟

تا وقتی که شال را از دستان پُر مهر جناب مهندس دریافت نکرده بودم باورم نمی‌شد، ولی روز اهدای شال برای من روزی پر از انگیزه و حس خوب بود هیچ‌وقت آن روز را فراموش نمی‌کنم. 

بیشترین آموزشی که از راهنمای محترم خودتان گرفتید را برای ما بگویید؟صبوری، صبوری، صبوری

راهنمای من با این‌که بیمار بودند و شرایط حضور نداشتند اما تا جایی که توانستند، خدمت کردند و آموزش دادند و در کنار همسفران بیرجند بودند.

چه صحبتی برای تازه واردین دارید؟

تازه واردین عزیز روز اول که وارد کنگره می‌شوند دچار شک و دودلی هستند، ولی من همیشه به همسفران یادآوری می‌کنم که برای آرامش و آموزش خودشان هم وقت بگذارند. و ایمان‌ خود را قوی‌تر کنند تا بهترین‌ها برای‌ آنها رقم بخورد.

نظرتان را بعنوان راهنما در ارتباط با نقش همسفر در درمان مسافر بفرمایید و بطور کلی علت ورود همسفران به کنگره چیست؟

به گفته جناب مهندس؛ چون تخریب همسفران به اندازه مسافران است و گاهی حتی بیشتر از مسافر تخریب دارند در درجه اول، برای درمان خودشان و در درجه دوم، برای آرامش مسافران که سفر راحت‌تری داشته باشند، نقش خیلی مهم و مؤثری دارند. و فکر می‌کنم علت ورود همسفران به تعادل رسیدن کل خانواده هست.

از نظر شما رابطه ی خدمت کردن و رسیدن به حال خوش چگونه است ؟ کمی برایمان توضیح دهید 

تا وقتی که من فقط گیرنده خدمات باشم و هیچ خدمتی نکنم، نمی‌توانم حال خوش دیگران را درک کنم. ولی وقتی در هر جایگاه خدمتی که باشم با به آرامش رسیدن دیگران من هم به آرامش و حال خوش می‌رسم.

بزرگترین هدیه ای که جایگاه راهنمایی به شما داده چه بوده است؟

وقتی رهجویی که درست مثل روزهای اول خود من، حال خوبی ندارد و اکنون می‌بینم حال او خوب است و آموزش می‌گیرد، وقتی مرا در آغوش می‌گیرد و می‌گوید؛ حالم خوب است و تشکر می‌کند برای من بزرگترین هدیه و شیرین‌ترین لحظه است.

نظرتان را راجع به این جمله بگویید:

هر چه بیشتر آموزش می‌گیرم بیشتر متوجه می‌شویم که خودمان نیاز به آموزش دیدن داریم؛ 

زندگی ما سراسر آموزش است و آموزش دیدن، پایانی ندارد وقتی که کمی از آموزش‌ها دور می‌شوم جناب مهندس را به یاد می‌آورم که همیشه در حال آموزش دیدن هستند و همیشه تشویق به آموزش گرفتن می‌کنند. و هر روز و هر جلسه با حضورم در کنگره یک آموزش جدید می‌بینم. 

در اوایل ورودتان به کنگره فکر می‌کردید که بتوانید روزی راهنما شوید؟

همیشه دوست داشتم در کنگره ماندگار شوم و خدمت کنم، حضور در کنگره خیلی حالم را خوب می‌کرد اما جایگاه راهنمایی را هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم نصیب من شود، که خدا را شکر قسمت و روزی من شد.

اگر مسافر در سفر اول گریز بزند؛ وظیفه‌ی همسفر چیست؟

همسفر باید رها کند چون مسافر، راهنمای آموزش دیده‌ای دارد که حواسش به تمام اعمال رهجو است و فقط راهنمای مسافر می‌تواند به او کمک کند و همسفر تنها می‌تواند کنارش باشد تا او به مسیر درمان برگردد.

خدمت کردن در کنگره چه نقشی در درمان رهجو دارد؟

وقتی یک رهجو در جلسات خدمت کند، علاوه بر آموزشی که می‌گیرد، می‌تواند با خدمت کردن سطح انرژی خودش را بالاتر ببرد و این حس و حال خوب به کیفیت سفر او خیلی کمک می‌کند.

ویراستار:همسفر سمانه( لژیون یکم )

عکاس خبری: همسفر عاطفه راهنمای ویلیام 

تنظیم و ارسال: همسفر طاهره( لژیون یکم )

مرزبان خبری شعبه رضوی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .