English Version
English

راهنما؛ چراغ راه

راهنما؛ چراغ راه

نهمین جلسه از دوره سیزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰، ویژه مسافران نمایندگی ملایر، با استادی راهنما مسافرعلی‌محمد، نگهبانی مسافر بهرام و دبیری مسافر علی، با دستور‌جلسه روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ‌۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا این هفته را به نگهبان کنگره ۶۰تبریگ می‌گویم و به استاد خودم آقای امیرحسین بهرامی و همچنین راهنمایان شعبه ملایر این هفته را تبریک می‌گویم.

جهان هستی به‌خاطر به‌تکامل رسیدن انسان‌ها شکل گرفت؛ انسان‌هایی که پا به جهان هستی گذاشتند به‌خاطر این که هم آموزش بگیرند و هم خدمت کنند. اما یک‌سری از انسان‌ها به اشتباه راه را گم کردند و در اعماق تاریکی‌ها فرو رفتند و حالا با اذن خداوند مسیر را پیدا کردند وارد کنگره۶۰ شدند و راهنما انتخاب کردند و مسیر درست را انتخاب کردند و این یک سرمایه‌ای است برای تک‌تک ما انسان‌ها که بتوانیم از این سرمایه به درستی استفاده کنیم و به طرف راه ارزش‌ها حرکت نماییم.

هرکسی که در کنگره به رهایی می‌رسد باید زکات این رهایی را پرداخت کند. حالا هر‌کسی به هر نحوی و بالاترین خدمت در کنگره دریافت شال راهنمایی است و یک نفری را که ازاعماق تاریکی‌ها آزاد و رها میکنی یک شور و شعفی در درون انسان موج می‌زند که اصلا با هیچ‌چیزی قابل قیاس نیست.

ما انسان‌های هستیم که هم منفعت‌طلب هستیم و هم فراموش‌کار و فراموش می‌کنیم که کجا بودیم و چه خدماتی برای ما ارائه شده است وچه افرادی از آن عصاره جانشان و از وقتشان گذشتند که ما به حال خوش برسیم‌. یک‌سری افراد اگر حالشان خوب نیست به خاطر این است که بلد نیستند سپاسگزاری کنند اگر ما یاد بگیریم سپاسگزاری کنیم از افرادی که برای ما خدمت کردند به‌حال خوش می‌رسیم و حال خوش ما به خاطر آموزش‌های است که راهنمایان محترم به ما ارائه دادند که ما مسیرمان را پیدا کنیم ضد‌ارزش‌ها را از ارزش ها تشخیص دادیم.

راهنما فردی است که قبلا خودش مصرف‌کننده بوده و به رهایی رسیده و در آزمون کمک راهنمایی به قبولی رسیده و با دریافت شال و بستن پیمان رهنما شده است. ما راهنمایان سعی می‌کنیم آن مسیری را که رفتیم و آن چیزی که به ما آموزش داده شده است بتوانیم از طریق اسلحه خودمان که عشق و محبت و ایمان است تزریق کنیم درون افرادی که خواهان درمان هستند و این هفته را باید به فال نیک بگیریم و یاد بگیریم که قدردان باشیم چون راهنما چراغ راه است و راه درست را به ما نشان می‌دهد که ما وارد بیراهه نشویم. وظیفه ما این است در این هفته به‌نحو مطلوبی از این عزیزان قدردانی کنیم و سپاسگزار این عزیزان باشیم.

تایپ: مسافر علی صادقی
عکس : مسافر علی اسدی
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین بهمن مشفق
مسافران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .