English Version
English

تقدیر و تشکر کردن از راهنما یک تکلیف است

تقدیر و تشکر کردن از راهنما یک تکلیف است

جلسه چهارم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی نائین، به استادی راهنما و پهلوان محترم مسافر مهدی، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر حسین  بادستور جلسه: «هفته راهنما» روزیکشنبه مورخ 9ازدیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته هفته راهنما است و همه باید این هفته را پر شگون بداریم چون هیچ شخصی را در کنگره نمی‌توانید پیدا کنید که از توفیق داشتن راهنما بی‌نصیب باشد از بنیان کنگره شصت آقای مهندس دژاکام که از راهنمایان خودشان آموزش می‌گیرند و در انتقال این آموزش‌ها همه اعضای کنگره شصت از این چشمه آموزش بهره می‌برند. حدود یازده سال قبل آقای مهندس پیامی را برای راهنمایان دادند که این پیام در ظاهر یک عظمتی را برای این جایگاه به وجود آورد ولی در صور پنهان یک مسئولیت خطیری را متوجه راهنما کرد در این پیام راهنمایان را در ردیف اولیا و پیامبران قرارداد چون هدف اولیا و پیامبران هدایت مردم به صراط مستقیم بود. رسول خدا می‌فرمایند من هم مثل شما هستم و هیچ تفاوتی با شما ندارم پس نتیجه می‌گیریم که اعمال و رفتاری که انجام می‌دهیم مهم است و ماهیت انسان‌ها را نشان می‌دهد پیامبران الهی هم انسان‌های بودند که به دستورات و قوانین الهی عمل کردند و دیگر انسان‌ها را به این مسیر ترغیب می‌کردند در کنگره شصت هم راهنماها همین کار را انجام می‌دهند.

شخصی که می‌خواهد این جایگاه را داشته باشد باید شرایط لازم را داشته باشد و شرایط با تلاش و کوشش و حرکت به دست می‌آید در پیام آقای مهندس بار بزرگی را به دوش راهنماها می‌گذارد ایشان فرمودند اگر در این جایگاه خطایی بکنید مانند کسی است که از فاصله زیاد به‌طرف زمین پرتاب می‌شود. حال کسی که با این شرایط وظیفه هدایت و نجات انسان‌ها از تاریک‌ترین‌ها و ضد ارزش‌ها را بر عهده دارد من در قبال او چه وظیفه‌ای دارم؟ ارزش یک راهنما که از وقت وزندگی خودش برای کمک به دیگران می‌گذارد چقدر است؟ جایگاه راهنمایی را با هیچ‌چیزی نمی‌توان ارزش‌گذاری کرد و به نظر من جایگاهی که در این حیات و حیات بعدی و حیات‌های بعدی از شخص گرفته نمی‌شود جایگاه راهنمایی است. امیدوارم لیاقت به نحوه شایسته از راهنمایان خود تقدیر و تشکر داشته باشید زیرا این‌یک تکلیف است.

تایپ و عکس: مسافر خسرو لژیون دوّم

ویرایش، تنظیم و ارسال: مسافر محمدرضا راهنما تازه واردین

نمایندگی مسافران نایین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .