English Version
English

گروه خانواده_عنصر یک راهنما عشق است

گروه خانواده_عنصر یک راهنما عشق است

اولین جلسه از دوره اول کارگاه آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی رضوی مشهد با استادی همسفر سودابه ایجنت شعبه رضوی، نگهبانی راهنما‌ی تازه‌واردین همسفر لیلا و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر منصوره با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز یکشنبه نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

محبت زنجیره‌ای است محکم، و اگر این استحکام هرقدر قوی‌تر باشد، ایمان و قدرت الله را نمایان می‌سازد، و هر کس که به نور الله منور شود در انجام کارهای خود بسیار کوشا می‌شود و در نهایت کارش را کامل انجام‌ می‌دهد.

دستور جلسه‌ی امروز جشن راهنماست، ما در طول سال ۴ تا جشن داریم؛ جشن همسفر، جشن گلریزان، جشن ایجنت و مرزبان، و جشن راهنما، جایگاه راهنما آنقدر رفیع و والا مقام است، که هر کدام از شما با ورود به کنگره این جایگاه را به وضوح در زندگی خودتان می‌بینید، تغییرات چهره در سفر اولی‌ها که چند جلسه از ورودشان به کنگره می‌گذرد، کاملاً مشخص است که چقدر نورانی‌تر و خوشحال‌تر هستند و برق چشمان‌ آنها مشخص و حالشان هم بهتر شده است، همه‌ی این‌ها را مدیون راهنمایان هستیم.

جایگاه راهنما ترکیبی از عناصر است؛ عنصر عشق، محبت، علم و عنصر دانایی و آگاهی،

تمام راهنمایان یک روزی مثل شماها تازه‌وارد بودند، سه جلسه تازه‌واردین را نشستند و بعد راهنما انتخاب کردند، مثل شما بالا و پایین رفتند، حال خوش و حال بد را تجربه کردند، گاهی اوقات مسافرشان خراب می‌کرد و دارو کمتر می‌خورد، و همه‌ی شرایطی که شما الان تجربه می‌کنید راهنماها تجربه کردند، اما چون خواسته‌ی قوی داشتند برای بودن و آموزش گرفتن و خدمت کردن، ماندند و به این جایگاه رسیدند.

به قول جناب مهندس ما کسی را الکی راهنما نمی‌کنیم، باید ۱۰ ماه طول سفر اولش باشد، فعال باشد و آزمون بدهد، که به نظر من آزمون کنگره از کنکور هم سخت‌تر است، چون ما با علم‌ جهانبینی و علم زندگی سروکار داریم و خیلی فراگیری مهمتری دارد، وقتی آزمون داد باید از زیر فیلترهای دیگری هم رد شود از جمله؛ تأیید مرزبان، راهنما، ایجنت، دیده‌بان، ایجنت و مرزبان پارک و بعد از این مراحل باید راهنما سر لژیون بنشیند و چهار سال از تک‌تک رهجوهایی که قرار است آموزش بگیرند، آموزش بگیرد.

من چون‌ این‌ جایگاه را تجربه کردم با ورود هر رهجوی تازه‌وارد، انگار من یک‌ سیلی می‌خوردم، وقتی مشکلاتش را بیان می‌کرد به من‌ تلنگری وارد می‌شد که این مشکل هنوز در من وجود دارد، این را مثل خاکستر مدفون‌ کردی و نخواستی بالا بیاید و درمانش کنی، هر کدام از رهجوها که وارد لژیون می‌شوند خود، راهنما هستند.

چرا وقتی یک ساختار می‌خواهد تشکیل شود، می‌گردد و همنوع خودش را پیدا می‌کند؟ شما رهجوها که اصرار به رفتن در یک لژیون خاص را دارید، چرا چنین اتفاقی می افتد؟ چون شما هم‌ مدار آن راهنما هستید و حس شما با آن راهنما یکی است.

ما برای آموزش و خدمت پا به هستی گذاشتیم، آموزش و خدمت نبض زندگی هستند، همه‌ی ما از بدو به دنیا آمدن در حال آموزش گرفتن هستیم، آموزش راه رفتن، غذا خوردن، صحبت کردن، احترام گذاشتن، و در حال خدمت کردن به هستی هستیم، اگر رسالت‌ خود را بدانیم، و بدانیم برای چه آمده‌ایم، و برای چه زندگی می‌کنیم، اصلا چرا این‌جا و در این دوره‌ی زمانی من باید این‌جا باشم و در این جایگاه بخواهم برای شما صحبت کنم؟ همه‌ی این‌ها نشانه است که به من یاد دهد و آموزش دهد باید این اتفاق‌ها می افتاد، باید من این‌جا قرار می‌گرفتم و پیشرفت نمایندگی رضوی را در چهره‌ی تک‌تک افراد می‌دیدم

عنصر یک راهنما عشق است، اگر این عشق نباشد این همه مسافت و راه دور را طی نمی‌کند تا به شما آموزش دهد، اگر عشق نباشد فرزندان و زندگی خود را نمی‌گذارد تا همراه شما برای رهایی به تهران بیاید، سه ساعت این‌جا بنشیند تا به شما آموزش دهد، و حال دیگران برای او مهم باشد، چرا ؟ چون‌ می‌گویند؛ دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند، یک روزی یک نفر آمد و به من کمک کرد من الان وظیفه‌ی خودم می‌دانم که به دیگران کمک کنم، و این زنجیره‌ی عشق را تا ابد که توانایی دارم ادامه دهم و دست دیگران را بگیرم و به حال خوش آن‌ها کمک کنم.

معرفت، عدالت، عمل سالم سرلوحه‌ی هر راهنمایی است و راهنمایان شکوه و جایگاه ارزشمندی دارند، امیدوارم تک‌تک شما امروز آن‌طور که شایسته و بایسته است از راهنمایان خود تقدیر و تشکر کنید، و هر کسی باید با تمام توانش به رب و مربی خودش خدمت کند و از ایشان قدردانی کند، در جزوه‌ی جهانبینی سخنی از امام علی (ع) داریم که می‌فرمایند: هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده‌ی خود کرده است، چه بسا که راهنما، کلاً زندگی ما را تغییر داد.

معارفه راهنمای تازه‌واردین همسفر سعیده 

جشنی به یاد ماندنی به مناسب هفته راهنما 

لژیون یکم راهنما همسفر مرضیه 

لژیون دوم راهنما همسفر معصومه 

لژیون سوم راهنما همسفر معصومه 

لژیون چهارم راهنما همسفر راضیه 

لژیون پنجم راهنما همسفر ملیحه 

لژیون جونز راهنما همسفر سهیلا 

 

تایپ: ویراستاری: همسفر سمانه( لژیون یکم )

عکاس خبری: همسفر عاطفه راهنمای ویلیام 

تنظیم وارسال: همسفر طاهره( لژیون یکم) 

مرزبان خبری شعبه رضوی 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .