English Version
English

گروه خانواده-راهنما یعنی؛ عشق خالصانه

گروه خانواده-راهنما یعنی؛ عشق خالصانه

سلام و عرض ادب خدمت عزیزان همیشه همراه سایت گفتگویی داشتیم با همسفر ملیحه راهنمای عزیز لژیون پنجم به مناسبت هفته راهنما: شما را به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم و از شما همراهان همیشگی سپاس‌گزاریم.

دلت را تا خدا تطهیر کردی کمال عشق را تفسیر کردی

یکی هستی ولی مانند خورشید خودت را بین ما تکثیر کردی

با سلام و تبریک هفته راهنما لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید؛

سلام دوستان ملیحه هستم همسفر قاسم،

مهمترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی چه بود؟

در اوایل ورودم به کنگره، هدف من فقط رهایی مسافرم بود، ولی کم‌کم با شرکت در آزمون‌های شعبه و کسب نمره برتر به راهنما شدن هم علاقه‌مند شدم و دوست داشتم به افرادی که همانند خودم بودند کمک کنم، با شرکت در امتحانات هر ماه و با تشویق‌های راهنمای عزیزم خانم تکتم باعث شد تمام تلاشم را بکنم تا در امتحان راهنمایی قبول شوم و لیاقت خدمت در جایگاه راهنمایی به من داده شود.

احساستان را بعد از قبولی در آزمون بفرمایید؟

وقتی که فهمیدم قبول شدم طبیعتاً خیلی خیلی خوشحال شدم، حسی غیر قابل وصفی داشتم، خداوند را شکر کردم ولی باز هم باورش برایم سخت بود، امیدوارم هر کس واقعا خواسته قوی برای راهنمایی دارد به این جایگاه برسد.

چه مدت از تشکیل لژیون شما می‌گذرد، و لطفاً احساستان را در جایگاه کمک راهنمایی بفرمایید؟

من مدت کمی است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنم و واقعا احساس خوبی دارم، با هر گره‌ا‌ی که از زندگی رهجویی باز می‌شود گره‌های زندگی من هم باز می‌شود.

 لطفاً کمی از سختی‌های کمک راهنمایی را بفرمایید؟

راهنمایی همان‌گونه که پر از آموزش‌ و حس خوب است، طبیعتا سختی‌هایی هم دارد، تمام آموزش‌هایی را که به رهجو انتقال می‌دهی، باید خودت طی کرده باشی یا انجام دهی، هر حرف و یا سخنی می‌زنی باید سنجیده و از روی تفکر باشد، رهجو نزد راهنما امانت است و راهنما باید حس امنیت و آرامش را به او انتقال دهد.

بیشترین آموزشی که از راهنمای محترم خودتان گرفتید را برای ما بگویید؟

ابتدا هفته راهنما را به راهنمای عزیزم خانم تکتم تبریک عرض می‌کنم، تمام آموزش‌ها و رفتار راهنما برای من همیشه آموزش بوده و هست، و از همه بیشتر تلاش، کوشش، خستگی ناپذیری و امیدوار بودن ایشان واقعاً ستودنی است، و این‌که همیشه من را به صبر و امیدواری تشویق می‌کردند، برای ایشان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

 انتظار شما از رهجویان خود چیست؟

انتظاری که من از رهجویان خود دارم این است که، به سیستم کنگره ایمان و باور داشته باشند و فرمانبردار باشند و به حرمت‌ها و قوانین کنگره احترام بگذارند، تا به خواسته قلبی خود برسند، زیرا با باور و خواست قوی همه چیز ممکن می‌شود.

چه صحبتی با تازه واردین دارید؟

تازه واردین باید این امیدواری را داشته باشند که به مکان مقدس و امنی پا نهاده‌اند، فقط باید صبر داشته باشند و به سیستم کنگره ایمان داشته باشند، تا در زمان معین، با بهترین روش و داروی مناسب مسافر آن‌ها به درمان برسد و خود نیز به حال خوش خواهند رسید.

 به نظر شما راهنمای موفق به چه کسی می‌گویند؟

راهنما شدن ابتدای آموزش گرفتن است، و راهنمای موفق به نظر من کسی است که، در پایان چهار سال که خدمتش به اتمام می‌رسد، موفقیت را در رهجویانش و اینکه به حال خوش رسیده‌اند و در کنگره خدمتگزار مانده‌اند ببیند، و این نشان از موفقیت راهنما است.

بزرگترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

هر روز تغییر را در خود و زندگیم احساس می‌کنم، و برکتش را نظاره‌گر هستم و خداوند را برای این عمل عظیم، شکر شکر شکر

برای کسانی که می‌خواهند آزمون راهنمایی شرکت کنند چه توصیه و چه راهکارهایی پیشنهاد می‌کنید؟

ابتدا باید خواسته قوی داشته باشند، شرکت در آزمونهای ماهانه نقش بسزایی دارد، از روش dst یعنی ذره ذره پیروی کنند و در طول زمان مطالب را فرا بگیرند تا نزدیک آزمون دیگر استرس و دغدغه‌ای نداشته باشند. 

 چگونه اولین برخورد با تازه واردین باعث دلگرمی او می شود؟

همیشه خودم و افرادی را که در کنگره خدمتگزار هستند را مثال می‌‌زنم؛ که روزی ما هم تمام مشکلات و حال خرابی‌های شما را داشته‌ایم و این اطمینان و باور را داشته باشند که اگر درست سفر کنند به حال خوش می‌رسند.

 چه صحبتی در رابطه با هفته راهنما دارید؟

این هفته بسیار زیبا را به جناب مهندس و خانواده محترم ایشان، و همه‌ی راهنمایان با عشق کنگره ۶۰ که خالصانه و بلاعوض خدمت می‌کنند تبریک می‌گویم؛ و برای این عزیزان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

در آخر اگر سخنی دارید با دل و جان گوش می‌سپاریم؛

ممنونم از شما و خدا قوت به واحد سایت که با عشق خدمت می‌کنند و از بابت تمام زحمات خالصانه‌ مرزبانی و واحد سایت تشکر می‌کنم، امیدوارم که برکت این خدمات در زندگیشان جاری شود.

ویراستار: همسفر سمانه( لژیون یکم)

عکاس خبری: همسفر عاطفه راهنمای ویلیام 

تنظیم وارسال: همسفر طاهره( لژیون یکم) 

مرزبان خبری شعبه رضوی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .