English Version
English

گروه خانواده- راهنما یعنی؛ عشق مادرانه

گروه خانواده- راهنما یعنی؛ عشق مادرانه

سلام و عرض ادب خدمت عزیزان همیشه همراه سایت گفتگویی داشتیم با همسفر راضیه راهنمای عزیز لژیون چهارم به مناسبت هفته راهنما: شما را به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم و از شما همراهان همیشگی سپاس‌گزاریم.

بی انصافیست که تو را به شمع تشبیه کنم زیرا شمع را میسازند تا بسوزد

اما تو میسوزی تا بسازی

با سلام و تبریک هفته راهنما لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید

سلام دوستان راضیه هستم همسفر حامد، مسافر من با بیش از ۱۰ سال تخریب وارد کنگره شد، روش درمان dst، داروی درمان شربت ot، به کمک راهنمای خوب خود آقای حمید سفر او را با ۱۰ ماه و ۱۳ روز به پایان رساند، راهنمای خوب خودم خانم شکوفه عزیز، ورزش مسافرم شنا، ورزش خودم والیبال، الان هم به لطف خدا و دستان پر توان آقای مهندس و زحمات راهنماهای خوبمان ۳ سال و ۲۹روز است که آزاد و رها هستیم. 

مهمترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی چه بود؟

زمانی که وارد کنگره شده بودم در قعر تاریکی‌ها و سیاهی بودم و زندگی‌ سراسر آشفته و نابسامانی داشتم، بعد از ورود به کنگره و داشتن راهنمای عزیزم خانم شکوفه و آموزش‌های ناب کنگره عشق به کنگره و خدمت به همنوع در وجودم بسیار زیاد بود، دوست داشتم بتوانم ذره‌ای از محبت‌ها و عشقی که از کنگره و راهنمای عزیزم دریافت کردم در اختیار افرادی بگذارم که شرایط آن‌ها مانند شرایط راضیه‌ی قبل از کنگره بود و به نظرم راهنمایی یکی از بهترین خدمت‌هایی است که می‌توانی نسبت به خودت و دیگران داشته باشی، امیدوارم بتوانم در این خدمت بهترین عملکرد را داشته باشم. 

احساستان را بعد از قبولی در آزمون راهنمایی بفرمایید؟

حسی وصف ناشدنی، بسیار خوشحال بودم که توانستم لایق خدمت به همنوع خود باشم و خرسند از این‌که می‌توانم ذره‌ای از زحمات کنگره و راهنمای عزیزم را جبران کنم. 

چه مدت از تشکیل لژیون شما می‌گذرد و لطفاً احساستان را در جایگاه راهنمایی بفرمایید؟

خدود ۵ ماه از تشکیل لژیون ما می‌گذرد، واقعا راهنمایی و تشکیل لژیون بسیار بسیار سرشار از آموزش و حس خوب است، این‌که بایستی آموزش و دانایی خود را افزایش دهی تا بتوانی به فهم بیشتری از مطالب برسی و برای همنوع خود آموزش‌های ناب کنگره را بازگو کنی، این‌که می‌توانی با قدرت و توانی که کنگره به تو داده حال یک نفر را تغییر دهی بسیار لذت بخش است. 

لطفاً کمی از سختی‌های راهنمایی را بفرمایید؟

شاید می‌شود گفت اصلا سختی در کار نیست، چون زمانی که تو عاشق کنگره و خدمت کردن می‌شوی نه زمان و نه مسیر و نه خدمت به دیگران سخت است، تنها نکته این است که حواسمان باشد کار خود را به نحو احسن انجام دهیم و شاید در مسیر مسائلی مطرح شود که در ابتدا باید برای خودمان حل کنیم تا بتوانیم رهجو را راهنمایی کنیم و شاید حل بعضی از آن‌ها برای ما بسیار زمان بر و سخت باشد. 

چه صحبتی برای تازه واردین دارید؟

بایستی بدانند صبر یعنی زمان دادن+تلاش کردن و ما قبل از کنگره همیشه فقط قسمت اول را انجام می‌دادیم و خدا را شاکریم با کنگره آشنا شدیم و تلاش کردن برای رسیدن به حال خوب را یاد می‌گیریم. 

به نظر شما کمک راهنمای موفق به چه کسی می‌گویند؟

به نظر من هر راهنما عشق، محبت و آموزش‌ها را همراه با قوانین و حرمت‌ها به رهجوهای خود انتقال دهد و همیشه در حال افزایش علم و آگاهی خود با استفاده از نوشتارها و سی‌دی های کنگره باشد تا بتواند مطالب را بهتر فهمیده و به رهجویان خود آموزش دهد. 

بزرگترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

هنوز که در شروع این راه قرار دارم و خدا را شاکرم که قدم به قدم باعث رشد و پیشرفت من از نظر دانایی داشته و امیدوارم بتوانم دانایی‌هایی که درحال افزایش هستند را به دانایی موثر تبدیل کنم. 

نگاهتان به خدمت چگونه است؟

در ابتدا من راضیه که حالم چنین است و می‌توانم خدمتی انجام بدهم به خاطر افرادی بود که خدمت کردند تا من بتوانم چنین حس و حال خوشی را تجربه کنم، اوایل به این فکر می‌کردم که مدیون کنگره هستم و باید در قبال خدماتی که برای من انجام شده من هم باز پرداختی داشته باشم، امّا اکنون می‌دانم که در کنار این‌که دوست دارم خدمت بلاعوض به مخلوقین خدا داشته باشم و بتوانم عشق و محبت را به دیگران انتقال دهم، خدمت کردن باعث رشد من شده و حال من را خوب می‌کند.

در اوایل ورود به کنگره فکر می‌کردید که بتوانید روزی راهنما شوید؟

زمانی که وارد کنگره شدم مسافرم به رهایی رسیده بود و به این خاطر آمدم که دیدم چقدر حالش خوب شده است، آمدم چون دیدم از من خیلی بهتر شده و باید تلاشم را انجام دهم تا به سطح ایشان و حتی بالاتر دست پیدا کنم، از اوایل ورود به کنگره کاشمر، به دلیل کمبود خدمتگزار خدا را شکر توانستم خدمت سایت و ورزشبان بسکتبال را انجام دهم و شاید بعد از آن به خدمت‌های دبیر، نگهبان، استاد جلسه و عضویت در لژیون سردار فکر می‌کردم، اما در ادامه راه و عشقی که از راهنمای عزیزم دریافت کردم هدفم در کنار تمامی خدمت‌ها قبولی در آزمون بود تا بتوانم مانند ایشان عشق، محبت و آموزش‌های کنگره را به سایرین انتقال دهم.

برای کسانی که می‌خواهند آزمون راهنمایی شرکت کنند چه توصیه و چه راهکارهایی پیشنهاد می‌کنید؟

یک مورد که بسیار مهم است که نباید مطالب و آموزش‌ها را برای آزمون حفظ کنیم، مطالب و آموزش‌های کنگره را باید فهمید و با درک آن مطالب زندگی کرد. 

چگونه اولین برخورد با تازه واردین باعث دلگرمی او می شود؟

استقبال از تازه‌وارد با آغوش باز و گوش دادن به صحبت‌ها و در ادامه انتقال آگاهی و حس اعتماد نسبت به کنگره60

چه صحبتی در رابطه با هفته راهنما دارید؟

در ابتدا به جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان هفته راهنما را تبریک می‌گویم و همین طور تمامی راهنمایان کنگره ۶۰، مخصوصا راهنمای عزیزم خانم شکوفه عزیزم که معنای درست زندگی کردن و عشق و محبت را به من آموختند، بهترین لذت برای یک راهنما رسیدن به حال خوش رهجوها می‌باشد و به نظر من به رهایی بردن رهجو لذتی وصف نشدنی است، این‌که بتوانی تلاش کردن برای رسیدن به حال خوب را به رهجویان آموزش دهی. 

در آخر اگر سخنی دارید با دل و جان گوش می‌سپاریم.

با تشکر از جناب مهندس و خانواده محترم ایشان بابت همه چیزهایی که به واسطه کنگره لمس و دریافت کردیم، امیدوارم هر فرد در کنگره به اندازه دریافتی که دارد توانایی پرداخت آن را نیز داشته باشد و بتواند حس و حال عالی از خدمت(مالی_معنوی) دریافت کند.

عکاس خبری: همسفر عاطفه راهنمای ویلیام 

تنظیم وارسال:همسفر طاهره لژیون یکم 

مرزبان خبری شعبه رضوی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .