English Version
English

گروه خانواده-راهنما یعنی؛ عشق بی پایان

گروه خانواده-راهنما یعنی؛ عشق بی پایان

سلام و عرض ادب خدمت عزیزان همیشه همراه سایت  گفتگویی داشتیم با همسفر مرضیه راهنمای عزیز لژیون اول به مناسبت هفته راهنما: شما را به خواندن این گفتگو دعوت می‌کنیم و از شما همراهان همیشگی سپاس‌گزاریم 

در کلاس درس زندگی صبوری ات آینه زندگیمان گشته

و دلسوزی تو رهنمودیست برای آیندگان

عشق درکلامت جاریست نگاهت گرچه بوی خستگی دارد

ولی عشق تو را آکنده از تعلم ساخته

با سلام و تبریک هفته راهنما لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید

سلام دوستان مرضیه هستم همسفر رضا مسافر من بابیش از ۲۰ سال تخریب وارد کنگره شدند با مصرف انواع آنتی‌ایکس آخرین آنتی‌ایکس مصرف ۴ گرم شیره کشیدنی ۱۱ ماه و ۱۵ روز سفر کردند به روش دی‌اس‌تی، داروی درمان شربت اوتی، با راهنمایی آقا امید، ورزش در کنگره شنا و راهنمای خودم خانم آتنا، ورزش در کنگره شطرنج، رهایی ۶ سال ۴ ماه و۳ روز

مهمترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی چه بود؟

دوست داشتم قطره ای از اقیانوس بیکران کنگره ۶۰ باشم و در این گردونه‌ی سبز بمانم و همانطور که من با حال خراب وارد کنگره شدم و در کمال ناباوری دیدم که ذره‌ذره زندگی من و روحیه‌ی من و مسافرم تغییر کرد،و این برای من انگیزه‌ای شد که در این مسیر قدم بگذارم.

احساس خود را بعد از قبولی در آزمون راهنمایی بفرمایید؟

روزی که راهنمای عزیزم خبر قبولی من را دادند، خدا را شکر کردم که مرا لایق خدمت به بندگانش دید.

چه مدت از تشکیل لژیون شما می‌گذرد و لطفاً احساس خود را در جایگاه کمک راهنمایی بفرمایید؟

شروع لژیون من همزمان شد با افتتاحیه همسفران شعبه رضوي و تقریبا 10ماه است که شروع به خدمت در این جایگاه کردم، احساس من از این جایگاه این است که من باید در این جایگاه آموزش بگیرم و بزرگ شوم. 

لطفاً کمی از سختی‌های کمک راهنمایی را بفرمایید؟

وقتی به افرادی خدمت کنیم که به معنای واقعی، عشق و محبت هستند دیگر سختی‌ها هم برایت گوارا و شیرین می‌شود و هیچ سختی را احساس نمی‌کنیم.

بیشترین آموزشی که از کمک راهنمای محترم خودتان گرفتید را برای ما بگویید؟

خدانگهدار راهنمای عزیزم خانم آتنا باشند، تمام زمان لژیون و صحبتهای ایشان برای من آموزش داشت و بیشترین آموزشی که از ایشان گرفتم این بود که به دیگران عشق و محبت بورزم و از ضدارزش‌ها هم دوری کنم.  

انتظار شما از رهجویان خود چیست؟

صبور باشند و فرمانبرداری کنند و بدانند که نمی‌توانند تخریب‌های ۲۰ ساله را یک ماهه به درمان برسانند و باید بدانند که هر اتفاقی در زمان خودش خواهد افتاد و اگر تلاش می‌کنند و به نتیجه نمی‌رسند بدانند که حتما حکمتی در آن هست و ما از آن حکمت‌ها خبر نداریم ولی باید به لطف و حکمت خدا اعتقاد و ایمان داشته باشیم و بدانیم اتفاق‌های خوب در زمانش برای ما هم رخ می‌دهد.

چه صحبتی برای تازه واردین دارید؟

دوست دارم به آنهابگویم که قدم در دانشگاه درست زندگی کردن گذاشته‌اند و ایمان داشته باشند با فرمانبرداری از راهنما می‌توانند با حال خوش از این دانشگاه فارغ تحصیل شوند.

به نظر شما کمک راهنمای موفق به چه کسی می‌گویند؟

به نظر من راهنمایی موفق هست که ابتدا خودش قوانین و حرمت‌های کنگره را اجرایی کند و فرمانبردار ایجنت و مرزبان‌ها باشد و سپس این را به رهجوهای خودش هم آموزش بدهد. 

بزرگترین موهبت کمک راهنمایی برای شما چه بوده است؟

بودن در حلقه محبت افراد کنگره و خدمت کردن.

در اوایل ورود به کنگره فکر می‌کردید که بتوانید روزی راهنما شوید؟

من با حال و روحیه‌ی خیلی خراب وارد کنگره شدم و فقط بدنبال این بودم که به حال خوب برسم و هیچ برداشتی از جایگاه راهنمایی نداشتم ولی در ادامه خیلی دوست داشتم در این جایگاه خدمت کنم.

چه هدفی از راهنما شدن دارید؟ 

این که آموزش بگیرم و بتوانم نور امید را در قلب رهجوهای خود روشن کنم و زکات رسیدن به حال خوب خودم و مسافرم و آرامش زندگیم را پرداخت کنم.

برای کسانی که می‌خواهند آزمون راهنمایی شرکت کنند چه توصیه و چه راهکارهایی پیشنهاد می‌کنید؟

بدانند که نیروهای بازدارنده در تمام مسیر درست و صراط مستقیم مانع حرکت ما می‌شوند و‌ گاهی اوقات می‌خواهند به بهانه‌های مختلف ما را از مسیر منحرف کنند ولی افرادی که در کنگره آموزش دیده‌اند، می‌توانند این نیروها را شناسایی کنند و اجازه ندهند این نیروها بر آنها قالب شوند و بدانند که راهنما شدن جزئی از آموزش‌ها می‌باشد و اگر می‌خواهند آموزش‌ها را خوب دریافت کنند، حتما در این مسیر قدم بگذارند.

چگونه اولین برخورد با تازه‌واردین باعث دلگرمی او می‌شود؟

تازه‌وارد در زندگیش سختی‌ زیادی کشیده و تخریب‌های زیادی به او وارد شده و من راهنما باید با محبت با او برخورد کنم تا بتوانم بذر محبت را در دل او بکارم و او را جذب کنگره کنم.

چه صحبتی در رابطه با هفته راهنما دارید؟

این هفته قشنگ را در ابتدا به جناب مهندس و خانم آني بزرگ و استاد امین و تک‌تک راهنمایان با عشق کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌کنم.

در آخر اگر سخنی دارید با دل و جان گوش می‌سپاریم.

در اینجا می‌خواهم خدا قوت بگویم به تمام کسانی که به صورت چراغ خاموش در سایت خدمت می‌کنند، امیدوارم بهترین اتفاقات در زندگی برایشان رقم بخورد.

ویراستار:همسفر سمانه (لژیون یکم )

عکاس خبری:همسفر عاطفه راهنمای ویلیام 

تنظیم و ارسال: همسفر طاهره (لژیون یکم )

مرزبان خبری شعبه رضوی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .